Správy, Zaujímavosti,

Volkswagen sa vracia ku koreňom: Európania chcú tlačidlá, nie obrazovky!

1.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/North Monaco). Nemecký automobilový gigant konečne priznal, že prechod na dotykové ovládanie bol omyl. Európski vodiči jasne hovoria: „Vráťte nám naše fyzické ovládače!“ Éra minimalistických...

1.6.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/North Monaco).

Nemecký automobilový gigant konečne priznal, že prechod na dotykové ovládanie bol omyl. Európski vodiči jasne hovoria: „Vráťte nám naše fyzické ovládače!“

Volkswagen interiér
Volkswagen sa vracia ku koreňom: Európania chcú tlačidlá, nie obrazovky!
Foto: shutterstock.com/North Monaco

Éra minimalistických interiérov s obrovskými dotykovými displejmi sa pomaly, ale isto chýli ku koncu. Volkswagen, ktorý bol jedným z hlavných propagátorov tejto „revolúcie“, teraz otvorene priznáva, že zákazníci v Európe preferujú hmatateľné ovládacie prvky pred dotykovými obrazovkami. Táto zmena kurzu by mohla zásadne ovplyvniť budúci dizajn áut nielen značky VW, ale celého koncernu.

Európania vs. Číňania: Rozdielne svety motoristov

Ralf Brandstätter, šéf Volkswagenu pre čínsky trh, nedávno odhalil zaujímavý kontrast medzi európskymi a čínskymi zákazníkmi. Zatiaľ čo Európania uprednostňujú „hmatateľné ovládanie, dlhodobú životnosť a jazdnú dynamiku“, Číňania túžia po „vozidlách s umelou inteligenciou, plnou konektivitou, hlasovým ovládaním a inteligentnými kokpitmi“.

Nie je to len otázka veku – priemerný európsky kupujúci elektromobilu má 56 rokov, zatiaľ čo v Číne je to menej ako 35. Tento generačný rozdiel sa výrazne prejavuje v očakávaniach od moderného automobilu.

„Už nikdy neurobíme túto chybu!“ sľubuje dizajnér VW

Andreas Mindt, šéfdizajnér Volkswagenu, prekvapivo otvorene priznal zlyhanie stratégie „všetko na obrazovke“. Jeho vyjadrenie nenecháva priestor na pochybnosti:

„Od modelu ID.2all budeme mať fyzické tlačidlá pre päť najdôležitejších funkcií – hlasitosť, kúrenie na oboch stranách vozidla, ventilátory a výstražné svetlá – priamo pod obrazovkou. Tieto prvky budú v každom aute, ktoré odteraz vyrobíme. Túto chybu už nikdy, nikdy neurobíme. Na volante budeme mať fyzické tlačidlá. Žiadne hádanie. Je tam hmatová odozva, je to skutočné a ľudia to milujú. Úprimne, je to auto. Nie je to telefón.“

Návrat ku klasike sa dotkne celého koncernu

Dobrá správa pre fanúšikov značiek Škoda, SEAT či Cupra – keďže Volkswagen zvykne zdieľať technológie naprieč koncernom, môžeme očakávať návrat fyzických ovládačov aj v týchto autách. Už teraz vidíme prvé lastovičky – nové modely Golf GTI a Golf R opäť dostali skutočné tlačidlá na volante.

Samozrejme, pridanie väčšieho množstva samostatných ovládačov nepochybne zvýši výrobné náklady, ktoré sa logicky prenesú na kupujúcich. Pre mnohých motoristov je to však obeť, ktorú sú ochotní priniesť v mene pohodlia a bezpečnosti.

Volkswagen ID.4 interiér
Interiér ID.4 – príliš veľa obrazoviek, príliš málo tlačidiel? Volkswagen sľubuje zmenu.
Foto: shutterstock.com/ako photography

Návrat k osvedčenému nie je krokom späť

Keď sa pozrieme na predchádzajúcu generáciu Škody Octavia, nájdeme v nej takmer ideálne rozloženie ovládacích prvkov – vyváženú kombináciu tlačidiel a obrazoviek. Tento prístup charakterizoval takmer všetky produkty skupiny Volkswagen až do konca 2010-tych rokov, kedy sa začal trend „všetko do dotykového displeja“ v mene minimalizmu.

Volkswagen teraz otvorene priznáva, že táto cesta nebola správna. Najnovší Passat (dostupný len ako kombi) či elektrické kombi ID.7 Tourer jasne ukazujú, ako tabletové displeje v posledných rokoch ovládli palubné dosky. Našťastie, zdá sa, že táto éra sa chýli ku koncu.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Aké ovládanie preferujete vo svojom aute?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Viete skutočne, ako správne nafúkať pneumatiky vášho auta?

Nórsky zázrak: Most a vodopád, ktoré vyrážajú dych

Skaza Starshipu: Muskova cesta na Mars sa dramaticky vzdialila


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Je pravda, že airbagy majú dátum exspirácie? Toto musíte vedieť o bezpečnostných vankúšoch

10.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/thieury) Airbagy sa stali povinnou výbavou všetkých nových áut v Európe. Každé vozidlo musí mať minimálne dva predné airbagy -…

Subaru plánuje návrat legendy! Justy sa môže vrátiť ako elektrické mestské auto

26.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@jamesbushcars). Japonská značka zvažuje návrat mena Justy - tentokrát ako elektrické malé auto. Tento krok zapadá do európskej stratégie značky,…

Prasknutie rozvodového remeňa alebo reťaze: Kedy motor prežije a kedy nie?

26.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoVFix) Bez ohľadu na to, či hovoríme o naftových alebo benzínových motoroch, rozvodové systémy na remeni alebo reťazi sa časom…

Kto stráca a kto vyhráva na európskom trhu nových áut v 2025?

26.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Canetti). Trh nových áut v Európe stagnuje – v prvom polroku 2025 ľudia kúpili o 0,9 % menej áut než…

Skrytá perla Slovenska: Pláž, ktorá konkuruje zahraničným destináciám

26.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: Unsplash) Aj keď sa to zdá neuveriteľné, na Slovensku existuje Kúnovská priehrada s nádhernou piesočnatou plážou. Nachádza sa tu piesok…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov