Správy, Zaujímavosti,

Rumunský drahokam na európskych cestách: Dacia vyváža 92% svojej produkcie

28.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@1001cars). Rumunská automobilka sa stala kľúčovým hráčom pre Renault Group, pričom tvorí takmer tretinu celkovej produkcie francúzskeho koncernu. Napriek tomu na domácom trhu zostáva len...

28.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@1001cars).

Rumunská automobilka sa stala kľúčovým hráčom pre Renault Group, pričom tvorí takmer tretinu celkovej produkcie francúzskeho koncernu. Napriek tomu na domácom trhu zostáva len zlomok vyrobených vozidiel.

Dacia Bigster na ceste
Rumunský drahokam na európskych cestách: Dacia vyváža 92% svojej produkcie.
Foto: youtube.com/@1001cars

Rumunská značka Dacia, ktorá sa z niekdajšieho východoeurópskeho outsidera premenila na európskeho bestsellera, posiela drvivú väčšinu svojej produkcie za hranice. Až 92% automobilov vyrobených v závode v Mioveni putuje na zahraničné trhy, zatiaľ čo len 8% zostáva v Rumunsku. Tieto čísla odhalil Cristian Nevzoreanu, výkonný riaditeľ pre verejné záležitosti Renault Group Rumunsko, počas odbornej konferencie.

Rumunský export na kolesách dobýva Európu

„Viac ako 92% produkcie Dacia smeruje na export, len 8% zostáva v Rumunsku. To je viditeľné aj na uliciach,“ uviedol Nevzoreanu. Zároveň poukázal na nedostatok podporných opatrení pre automobilový priemysel v krajine: „Existujú opatrenia na podporu automobilového sektora v Rumunsku, ako je program Rabla (obdoba šrotovného), ale mnohé opatrenia chýbajú, čo škodí výrobe nových automobilov.“

Od Loganu k Bigsteru: Technologický skok za dve dekády

Napriek miernemu poklesu počtu vyrobených vozidiel v Rumunsku sa tamojšia automobilová výroba posunula k zložitejším, novším a modernejším modelom s vyššou pridanou hodnotou. „Dacia Duster a Bigster sú automobily, ktoré v našej ponuke doteraz neexistovali. Keď bola uvedená prvá generácia Dacia Logan, auto malo v priemere sedem počítačov. Dnes má Duster alebo Bigster v priemere 35 počítačov,“ vysvetlil Nevzoreanu technologický pokrok značky.

Závod Dacia
Moderný závod Dacia v Mioveni produkuje vozidlá pre celú Európu, na domáci trh ide len 8% áut.
Foto: shutterstock.com/punghi

Rumunský talent poháňa francúzsky koncern

Veľkou výhodou výroby v Rumunsku je podľa Nevzoreanu pracovná sila, ktorá je síce nie vždy dostatočná, ale dobre pripravená. „Napríklad 15% inžinierov skupiny Renault pracuje v Rumunsku. Máme tiež veľmi výkonné dizajnové centrum v Bukurešti, ktoré prispieva k vozidlám Dacia, ale zároveň pracuje na modeloch ostatných značiek skupiny Renault. Čo sa týka produkcie, Dacia predstavuje približne 30% skupiny Renault,“ zdôraznil Nevzoreanu.

Okrem dizajnového centra v Bukurešti má Renault Group aj testovacie a vývojové centrum v Titu v okrese Dâmbovița, čo ďalej podčiarkuje strategický význam Rumunska pre francúzsky koncern.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Ktorý model značky Dacia považujete za najúspešnejší?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Ruský automobilový sen na dne: Volga, ktorá nikdy nevyšla z továrne

Automobilky našli spôsob, ako bojovať s čínskymi autami: Najímajú inžinierov za zlomok platu

Najpredávanejšia Dacia ako ojazdená: Ktorá generácia je zlatou strednou cestou a ktorej sa vyhnúť?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Ford v Európe sťahuje vozidlá z dôvodu rizika požiaru. Ktorých modelov sa to týka?

30.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Daniel Chetroni). Spoločnosť Ford iniciovala kampaň na stiahnutie niekoľkých modelov z trhu. Zavádza sa v celej Európe, pričom prvou krajinou,…

Európska únia schválila zásadnú zmenu: Prísne emisné normy sa menia

30.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/symbiot). Brusel schválil trojročné obdobie na plnenie emisných cieľov namiesto každoročného. Čo to znamená pre budúcnosť európskeho automobilového priemyslu a…

Nórsko prekvapuje: Ako jediná krajina povolila chodcom prechádzať na červenú!

30.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Estam). Revolučná zmena pravidiel cestnej premávky, ktorá obracia zaužívané zvyklosti naruby. Nóri zlegalizovali to, za čo by ste u nás…

Musk opúšťa Biely dom: Vráti sa naplno ku kormidlám Tesly a SpaceX?

30.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@livenowfox). Kontroverzný miliardár Elon Musk končí svoje pôsobenie v americkej vláde po krátkej, no búrlivej kariére na čele Úradu pre…

Šok na európskom trhu: V tridsiatke najpredávanejších autách tohto roka nie je ani jeden elektromobil

30.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/SvitlanaRo). Napriek masívnej podpore a mediálnemu cirkusu sa elektromobily stále nedokážu dostať medzi skutočne najžiadanejšie modely. Čo to znamená pre…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov