Správy, Zaujímavosti,

Rumunský drahokam na európskych cestách: Dacia vyváža 92% svojej produkcie

28.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@1001cars). Rumunská automobilka sa stala kľúčovým hráčom pre Renault Group, pričom tvorí takmer tretinu celkovej produkcie francúzskeho koncernu. Napriek tomu na domácom trhu zostáva len...

28.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@1001cars).

Rumunská automobilka sa stala kľúčovým hráčom pre Renault Group, pričom tvorí takmer tretinu celkovej produkcie francúzskeho koncernu. Napriek tomu na domácom trhu zostáva len zlomok vyrobených vozidiel.

Dacia Bigster na ceste
Rumunský drahokam na európskych cestách: Dacia vyváža 92% svojej produkcie.
Foto: youtube.com/@1001cars

Rumunská značka Dacia, ktorá sa z niekdajšieho východoeurópskeho outsidera premenila na európskeho bestsellera, posiela drvivú väčšinu svojej produkcie za hranice. Až 92% automobilov vyrobených v závode v Mioveni putuje na zahraničné trhy, zatiaľ čo len 8% zostáva v Rumunsku. Tieto čísla odhalil Cristian Nevzoreanu, výkonný riaditeľ pre verejné záležitosti Renault Group Rumunsko, počas odbornej konferencie.

Rumunský export na kolesách dobýva Európu

„Viac ako 92% produkcie Dacia smeruje na export, len 8% zostáva v Rumunsku. To je viditeľné aj na uliciach,“ uviedol Nevzoreanu. Zároveň poukázal na nedostatok podporných opatrení pre automobilový priemysel v krajine: „Existujú opatrenia na podporu automobilového sektora v Rumunsku, ako je program Rabla (obdoba šrotovného), ale mnohé opatrenia chýbajú, čo škodí výrobe nových automobilov.“

Od Loganu k Bigsteru: Technologický skok za dve dekády

Napriek miernemu poklesu počtu vyrobených vozidiel v Rumunsku sa tamojšia automobilová výroba posunula k zložitejším, novším a modernejším modelom s vyššou pridanou hodnotou. „Dacia Duster a Bigster sú automobily, ktoré v našej ponuke doteraz neexistovali. Keď bola uvedená prvá generácia Dacia Logan, auto malo v priemere sedem počítačov. Dnes má Duster alebo Bigster v priemere 35 počítačov,“ vysvetlil Nevzoreanu technologický pokrok značky.

Závod Dacia
Moderný závod Dacia v Mioveni produkuje vozidlá pre celú Európu, na domáci trh ide len 8% áut.
Foto: shutterstock.com/punghi

Rumunský talent poháňa francúzsky koncern

Veľkou výhodou výroby v Rumunsku je podľa Nevzoreanu pracovná sila, ktorá je síce nie vždy dostatočná, ale dobre pripravená. „Napríklad 15% inžinierov skupiny Renault pracuje v Rumunsku. Máme tiež veľmi výkonné dizajnové centrum v Bukurešti, ktoré prispieva k vozidlám Dacia, ale zároveň pracuje na modeloch ostatných značiek skupiny Renault. Čo sa týka produkcie, Dacia predstavuje približne 30% skupiny Renault,“ zdôraznil Nevzoreanu.

Okrem dizajnového centra v Bukurešti má Renault Group aj testovacie a vývojové centrum v Titu v okrese Dâmbovița, čo ďalej podčiarkuje strategický význam Rumunska pre francúzsky koncern.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Ktorý model značky Dacia považujete za najúspešnejší?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Ruský automobilový sen na dne: Volga, ktorá nikdy nevyšla z továrne

Automobilky našli spôsob, ako bojovať s čínskymi autami: Najímajú inžinierov za zlomok platu

Najpredávanejšia Dacia ako ojazdená: Ktorá generácia je zlatou strednou cestou a ktorej sa vyhnúť?


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Tokio za pár dní: Od chaosu v Shibuyi po ticho chrámov, toto musíte zažiť!

19.09.2025, Redakcia Cestovateľ (Foto: shutterstock.com/Jimmy Budiman Pictures) Zabudnite na všetko, čo si myslíte, že viete o veľkomestách. Tokio je úplne iná planéta. Je to fascinujúci…

Koniec slabému motoru! Renault Captur dostáva novú silu a je ešte lepší!

19.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Automobile_360) Jeden z najpredávanejších a najobľúbenejších crossoverov na Slovensku, Renault Captur, prichádza s dôležitou novinkou. Po nedávnom facelifte, ktorý mu…

Revolúcia v Kii: Toto je nástupca Ceedu, ktorý zmení všetko

19.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Jonathan Weiss) Automobilový svet je na nohách. Po rokoch špekulácií je to oficiálne. Legendárny model Kia Ceed, ktorý si získal…

Tajné Porsche Roberta Redforda na predaj: Tento unikát predbehol svoju dobu!

19.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@GrandTouringChannel) Svet zberateľských áut je na nohách. Do aukcie mieri absolútny unikát – Porsche 911 Carrera Speedster, ktoré si nechal…

RAM útočí na Ford Ranger! Prichádza nový a menší pick-up s brutálnym výkonom!

19.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/JustPhotos22) Svet pick-upov zažíva zemetrasenie. Americká značka RAM, známa svojimi obrovskými monštrami, sa vracia do boja o strednú triedu. A…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov