Elektro, Správy, Zaujímavosti,

Koniec sna o európskych batériách! Najväčšia továreň ide ku dnu

26.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Alexanderstock23). Najväčšia európska továreň na batérie do áut Northvolt definitívne končí. Dokonca aj domáca Scania utiekla kvôli vysokým cenám. Takmer tisíc ľudí príde o prácu...

26.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Alexanderstock23).

Najväčšia európska továreň na batérie do áut Northvolt definitívne končí. Dokonca aj domáca Scania utiekla kvôli vysokým cenám. Takmer tisíc ľudí príde o prácu a gigantický projekt sa zmení na ruinu.

Northvolte sídlo
Koniec sna o európskych batériách! Najväčšia továreň ide ku dnu.
Foto: shutterstock.com/Alexanderstock23

Prečo sa európske batérie nevyplatia

Európa totiž nedokáže efektívne získať materiálne zdroje, ani lacno vyrobiť dostatok elektrickej energie, ani za prijateľné peniaze zamestnať potrebný personál. Niekde na východe Európy by to možno šlo, ale zo všetkých krajín EÚ si na toto vybrať Švédsko? Ako naivné to bolo!

Pád giganta sa začal už vlani

Pokus vybudovať najväčšiu európsku továreň na batérie s názvom Northvolt sa začal rúcať už vlani v septembri. Prišiel krach a potom ďalší rozvrat, ktorý znamená jeden z najväčších firemných bankrotov v dejinách Európy.

Bankrot však nemusí znamenať koniec. Môže tiež znamenať reštrukturalizáciu, o ktorú sa dosadený správca pokúšal a ďalej pokúša. Teraz to však pomaly vzdáva aj on.

Posledný zákazník utiekol

Firma doteraz zostávala čiastočne v chode s asi 900 zamestnancami. Teraz však stratila posledného zákazníka. Ako informuje švédska televízia SVT, aj pre Scaniu boli batérie z domácej firmy príliš drahé. Topiacu sa loď tak opúšťa aj ona.

Súčasní zamestnanci teda len dokončia skôr zazmluvnené dodávky a najneskôr do konca júna si vyprázdnia skrinky. Nútený správca k tomu dodáva, že sa ďalej bude pokúšať pre firmu nájsť kupca a zachovať jej fungovanie. Žiadneho záujemcu však ani dnes nemá.

Northvolte
Prázdne výrobné haly čoskoro opustí aj posledných 900 zamestnancov.
Foto: shutterstock.com/Alexanderstock23

Čína je o svetelné roky inde

S ohľadom na doterajší vývoj nemožno čakať, že sa nejaký záujemca objaví. Veď sa aj ďalšie európske továrne rovnakého razenia topia v problémoch. Firma tak najskôr skončí v likvidácii a jej továreň niekto kúpi ako nehnuteľnosť, kde bude vyrábať možno…

Za súčasného stavu Európy je skutočne krajne nepravdepodobné, že by tu kompletná lokálna produkcia batérií pre elektrické autá mohla fungovať. Čína je v tomto ohľade o svetelné roky inde.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Myslíte si, že môže Európa konkurovať Číne vo výrobe batérií?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Zostať sedieť alebo budete platiť: Turecko zaviedlo pokuty za predčasné rozopínanie pasov

Skryté krásy pod kapotou: 5 áut, ktoré vám vyrazia dych nielen na ceste, ale aj v motorovom priestore

Váš plynový pedál má tajnú funkciu, o ktorej možno neviete. Môže vám šetriť stovky eur ročne


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Expert vysvetľuje, ako teploty nad 30 stupňov ničia autá

15.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Marc Bruxelle). Väčšina výrobcov automobilov považuje za maximálne prípustnú teplotu, pri ktorej je možné prevádzkovať osobné automobily, +45 °C. No…

Dacia Bigster: Výkon v testoch manévrovateľnosti

15.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@km77). Dacia Bigster, SUV triedy C, ktoré sa nachádza nad modelom Duster v ponuke značky, bolo nedávno hodnotené v testoch…

Indukčné nabíjačky v autách: Prečo nie vždy fungujú podľa očakávaní?

15.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Roman Vyshnikov). Ak kupujete drahé auto, pravdepodobne túžite po indukčnej nabíjačke. Ak ide o nové auto, ste ochotní za ňu…

Jeep Compass: Nová verzia pre milovníkov off-roadu

15.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews). Americký výrobca oficiálne predstavil verziu určenú pre nadšencov off-roadu pre nový Jeep Compass. Aké zmeny prináša nová úroveň výbavy?…

Ako sa zbaliť na dovolenku? Limity príručnej batožiny v Ryanair, Wizz Air a LOT

15.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Prostock-studio). Balenie na dovolenku môže byť skutočnou výzvou, najmä ak vezmeme do úvahy limity hmotnosti a rozmerov batožiny, ktoré stanovujú…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov