24.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).
Nový elektrický multivan od Kie prichádza s atraktívnym dizajnom a veľkorysým priestorom, no s obmedzeným dojazdom. Stojí za zváženie pre slovenských motoristov?

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Kórejská automobilka Kia rozširuje svoju elektrickú rodinu o nový model PV5, ktorý spája praktickosť dodávky s komfortom osobného vozidla. Tento multifunkčný priestor na kolesách zaujme nielen svojím dizajnom, ale aj cenou začínajúcou na 38 000 eur. Prvé kusy sa k zákazníkom dostanú už v novembri 2025. Čo všetko ponúkne tento zaujímavý elektromobil?
Poznáte ho na prvý pohľad – je to Kia!
Predná časť PV5 nezaprie príbuznosť s ostatnými modelmi značky, najmä s nedávno modernizovaným SUV Sportage. Napriek tomu, že ide o praktické vozidlo, dizajnéri nezabudli na atraktívny vzhľad. PV5 stojí na novej 400-voltovej elektrickej platforme, ktorá bola vyvinutá špeciálne pre prepravu osôb aj nákladu.
Verzia s 5-miestnym usporiadaním a batériou s kapacitou 51,5 kWh začína na spomínaných 38 000 eur. Ak chcete výkonnejšiu 71,2 kWh batériu, pripravte si o približne 4 500 eur viac.
Zmestí sa aj do mestských garáží – a to nie je samozrejmosť
S dĺžkou 470 cm a výškou 189 cm sa PV5 bez problémov vojde do väčšiny mestských garáží, ktoré majú zvyčajne výškový limit 2 metre. To rozhodne nie je bežné pri vozidlách tohto typu, ktoré často vychádzajú z úžitkových modelov.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Mimoriadne zaujímavá je aj výška prahov: len 40 cm od zeme pri bočných dverách a 42 cm pri zadných. To je o viac ako 20 cm menej než u väčšiny populárnych SUV, čo ocenia najmä starší ľudia a rodiny s malými deťmi.
Pre celú rodinu aj s príbuznými
Ako prvá prichádza 5-miestna verzia (spolu s dodávkovou verziou), a to už od novembra tohto roka. Od budúceho leta sa začnú dodávať aj varianty so 6 a 7 miestami. Kia PV5 je navyše navrhnutá aj pre prepravu osôb so zníženou pohyblivosťou, s možnosťou vstupu invalidného vozíka cez bočné dvere.
Tenké batérie pre maximálny vnútorný priestor
Batérie od výrobcu CATL sú typu Li-ion (nikel, mangán, kobalt), vďaka čomu sú mimoriadne tenké. To umožnilo ich umiestnenie pod podlahu s minimálnym zásahom do vnútorného priestoru.
Menšia batéria je spárovaná s motorom s výkonom 121 koní, väčšia s motorom so 163 koňmi. V oboch prípadoch je krútiaci moment 250 Nm.
Dojazd ako Achillova päta
Tu prichádza najväčšie sklamanie. S menšou batériou prejdete iba približne 260 km, s väčšou 360 km. Tieto hodnoty ešte čakajú na oficiálne potvrdenie, ale už teraz je jasné, že možnosť využívania PV5 na dlhé cesty bude značne obmedzená. Najmä na diaľnici, kde dojazd elektrických vozidiel výrazne klesá.
Nabíjanie? Cieľom je dostať batériu z 10 % na 80 % kapacity za približne pol hodiny pri použití rýchlonabíjačky s jednosmerným prúdom (maximálne 150 kW). Pri striedavom prúde bude spočiatku možné nabíjať výkonom do 11 kW, neskôr až do 22 kW.
Moderné technológie nechýbajú
Nová platforma umožnila vybaviť Kiu PV5 všetkými najmodernejšími technológiami, či už ide o konektivitu alebo bezpečnosť. Digitálny prístrojový panel má 7,5 palca a multimediálny systém založený na Android Automotive ponúka 12,8-palcovú dotykovú obrazovku a aktualizácie „over the air“.
Asistenčné systémy zahŕňajú adaptívny tempomat aj automatické udržiavanie v jazdnom pruhu.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Opel Mokka GSE Rally: Elektrická novinka vo svete rallye
Nová Micra odhalená: Japonský drobec s francúzskym srdcom
Z New Yorku do Londýna za hodinu? Revolučný hypersonický motor úspešne otestovaný!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.