16.5.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/balipadma).
Nemecká automobilka plánuje výrazné zníženie cien svojich elektromobilov. Kľúčom majú byť nové batérie, ktoré sa prvýkrát objavia v modeli ID.2 v roku 2026.

Foto: shutterstock.com/balipadma
Volkswagen, jeden z najväčších svetových výrobcov automobilov, chystá zásadnú zmenu v oblasti elektromobility. Nemecká značka plánuje implementovať nový typ batérií, ktorý výrazne zníži výrobné náklady a následne aj predajné ceny jej elektrických modelov. Táto správa prichádza v čase, keď sa automobilový priemysel snaží sprístupniť elektrické vozidlá širšiemu okruhu zákazníkov.
Nová platforma prinesie zlacnenie celého radu elektromobilov
Revolúcia sa začne v roku 2026 s príchodom očakávaného modelu ID.2. Tento kompaktný elektromobil bude prvým vozidlom postaveným na vylepšenej platforme MEB Plus, ktorá nahradí súčasnú platformu MEB. Najvýznamnejšou zmenou bude použitie lítium-železo-fosfátových (LFP) batérií namiesto doteraz používaných nikl-mangán-kobaltových (NMC) článkov.
Hoci LFP batérie majú mierne nižšiu energetickú hustotu, ich výroba je podstatne lacnejšia. Práve preto sú už dnes veľmi populárne v Číne, kde dominujú trhu s elektromobilmi. Volkswagen plánuje postupne implementovať túto technológiu do celého svojho elektrického portfólia vrátane modelov ID.3, ID.4 a ID.7.
Cenová dostupnosť ako kľúč k úspechu
„Našim cieľom je sprístupniť elektromobilitu čo najširšiemu okruhu zákazníkov,“ uvádza Volkswagen vo svojom vyhlásení. Automobilka si uvedomuje, že vysoká cena je jednou z hlavných prekážok masívnejšieho rozšírenia elektrických vozidiel. Implementácia lacnejších batérií je preto logickým krokom.
Nová technológia by mohla priniesť zníženie cien o 10 až 15 percent, čo by v prípade elektromobilov znamenalo úsporu niekoľko tisíc eur. To by mohlo výrazne zvýšiť konkurencieschopnosť značky Volkswagen na rýchlo sa rozvíjajúcom trhu s elektromobilmi.
Čo to znamená pre slovenských motoristov?
Pre slovenských motoristov je to bezpochyby dobrá správa. Lacnejšie elektromobily od renomovanej značky by mohli presvedčiť mnohých váhajúcich zákazníkov. Volkswagen je na slovenskom trhu dlhodobo jednou z najpopulárnejších značiek a dostupnejšie elektrické modely by mohli prispieť k rýchlejšej elektrifikácii vozového parku.
Otázkou zostáva, či bude model ID.2 dostupný aj na slovenskom trhu. Podľa dostupných informácií bude tento kompaktný elektromobil určený primárne pre európsky trh, čo dáva slovenským zákazníkom nádej.

Foto: youtube.com/@GommeBlog
Výzvy pre budúcnosť
Napriek sľubným vyhliadkam čelí Volkswagen viacerým výzvam. Jednou z nich je výroba batérií. Spoločnosť plánuje vyrábať LFP batérie vo svojom novom závode v nemeckom Salzgitteri, no nie je jasné, ako sa to prejaví na dostupnosti vozidiel na globálnom trhu.
Ďalšou výzvou je softvér, s ktorým mal Volkswagen v minulosti problémy. Automobilka preto nadviazala spoluprácu so spoločnosťami Xpeng a Rivian, aby zlepšila svoje softvérové riešenia.
Volkswagen tiež čelí silnej konkurencii, najmä zo strany čínskych výrobcov, ktorí majú s LFP batériami viac skúseností. Napriek tomu má nemecká značka silnú pozíciu na trhu a dlhoročné skúsenosti s výrobou kvalitných vozidiel.
Či sa Volkswagenu podarí znížiť ceny svojich elektromobilov natoľko, aby pritiahli masové publikum, ukáže až čas. Jedno je však isté – automobilka robí dôležité kroky.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Slovenský zázrak: Lietajúce auto konečne smeruje do výroby s novým výkonnejším motorom
Rusi úmyselne nechávajú svoje autá zničiť ukrajinským ostreľovaním. Zarábajú na tom milióny!
Prekvapenie z Vatikánu: Pápež Lev XIV. si vybral nemecký luxus na kolesách!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.