Správy, Zaujímavosti,

Európske fabriky v čínskych rukách? Audi otvára nové možnosti.

4.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars). Automobilový priemysel v Európe čelí zásadným výzvam. Zatváranie tovární, zelené nariadenia a neistota okolo elektromobilov nútia značky, ako Audi, hľadať nové riešenia. Šokujúce vyjadrenie...

4.2.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars).

Automobilový priemysel v Európe čelí zásadným výzvam. Zatváranie tovární, zelené nariadenia a neistota okolo elektromobilov nútia značky, ako Audi, hľadať nové riešenia. Šokujúce vyjadrenie šéfa Audi naznačuje, že zatvorené továrne by mohli využívať ich čínski partneri. Čo to znamená pre pracovné miesta v Európe a budúcnosť výroby áut?

Závod Audi v Bruseli výrobná linka
Šéf Audi odhaľuje budúcnosť fabrík: Budú slúžiť čínskym partnerom?
Foto: youtube.com/@KondorCars

Čínski partneri ako riešenie?

Automobilka Audi, ktorá patrí pod koncern Volkswagen, hľadá spôsob, ako minimalizovať škody spôsobené zatváraním tovární. Šéf Audi Gernot Döllner otvorene hovorí o možnosti, že čínske značky by mohli využívať zatvorené fabriky v Európe na výrobu svojich modelov. „Sme za slobodný trh – ak môžeme podnikať v Číne, rovnaké možnosti by mali mať aj naši partneri v Európe,“ vyjadril sa Döllner počas stretnutia s novinármi.

Brusel tlačí na zelenú, automobilky však strácajú dych

Napriek tomu, že Európska únia tlačí na rozšírenie elektromobilov, predaje týchto vozidiel v roku 2024 výrazne spomalili. Spotrebitelia sú stále skeptickí k ich cenám, nabíjacej infraštruktúre a dojazdu. Továrne, ako tá v Bruseli, kde sa vyrábal model Q8 e-tron, nemali šancu dosiahnuť plánované výrobné kapacity. Z plánovaných 120 000 vozidiel ročne vyrobili len niečo cez 47 900 kusov.

Čo sa bude diať so zatvorenými fabrikami?

Zatvorenie tovární je pre Audi i Volkswagen bolestivým krokom. Niektoré z nich, ako napríklad továrne v Osnabrücku a Drážďanoch, by mohli byť predané čínskym značkám alebo by ich mohli využívať v rámci spoločných podnikov (tzv. joint ventures). Táto možnosť by čínskym výrobcom umožnila vyrábať vozidlá v Európe a vyhnúť sa vysokým clám, ktoré zaviedla EÚ na čínske elektromobily.

Záchrana pracovných miest alebo riskantný krok?

Tento krok by mohol byť prínosný pre európske továrne, ktoré by namiesto definitívneho zatvorenia mohli pokračovať v prevádzke. Zároveň by sa tak zachovali pracovné miesta, ktoré by inak boli ohrozené. Len v Nemecku sa predpokladá strata 190 000 pracovných miest v automobilovom sektore do roku 2030.

Na druhej strane, tento krok môže posilniť čínske značky na európskom trhu, čo už teraz vyvoláva obavy. Európska únia vníma čínske elektromobily ako hrozbu pre domácu výrobu z dôvodu vysokých vládnych dotácií, ktoré čínske automobilky dostávajú.

Elektromobily áno, ale nie za každú cenu

Audi sa rozhodlo prehodnotiť svoju stratégiu a spoliehať sa nielen na elektrické vozidlá. Nový plán zahŕňa kombináciu troch technológií pohonu – spaľovacích motorov s hybridizáciou, plug-in hybridov a plne elektrických modelov. Tento krok má automobilke umožniť lepšie reagovať na rôzne požiadavky trhu, najmä v Severnej Amerike, kde sa dopyt po elektromobiloch zatiaľ nerozvinul tak, ako v Európe.

„Máme globálnu víziu a rôzne regióny majú rôzne potreby. Preto sa sústredíme na tri piliere, ktoré nám umožnia zostať konkurencieschopnými,“ vysvetlil Döllner.

Šéf Audi Gernot Döllner
Šéf Audi Gernot Döllner: Hľadanie riešení v čase krízy.
Foto: youtube.com/@WEIMERMEDIAGROUP

Budúcnosť syntetických palív?

Šéf Audi na záver odmietol syntetické palivá ako riešenie pre aktuálne modely áut. Podľa neho by tieto palivá mohli byť užitočné v letectve či lodnej doprave, no pre automobily budú prioritou elektrické pohonné jednotky.

Naopak, iné značky v rámci koncernu, ako Porsche, už roky investujú do syntetických palív a vidia v nich budúcnosť pre športové autá a klasické modely. Táto interná rozdielnosť v názoroch ukazuje, že automobilky stále hľadajú správnu cestu, ako si udržať pozíciu na rýchlo sa meniacom trhu.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Súhlasíte s tým, aby európske fabriky využívali čínske značky?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

Dacia búra mýty: Kvalitný karavan nemusí stáť majland

Nová Lada Iskra vo verzii kombi: Lacná, praktická a prekvapivo lákavá!

Módny výstrelok alebo hazard so životom? Polícia zasahuje proti tmavým fóliám


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

97,2 % nových áut v Nórsku je elektrických

09.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/AS photo family). V júli 2025 predali v Nórsku historicky najvyšší podiel áut s batériovým pohonom – až 97,2 %.…

Bugatti sa úplne zbláznilo? Unikát za 10 miliónov má interiér z konských vlasov!

09.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@YouCarTV) Mysleli ste si, že v svete hyperšportov vás už nič neprekvapí? Omyl! Bugatti opäť posunulo hranice luxusu a šialenstva…

Vodič jazdil 321 km/h na diaľnici s limitom 120 km/h

09.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/TobiasTropper). Vodič bol prichytený pri jazde rýchlosťou 321 km/h na nemeckej diaľnici, kde bola povolená rýchlosť 120 km/h. Incident sa…

Matka urobila najhoršiu chybu: Chcela utíšiť plač, no spôsobila tragédiu

09.08.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@azfamily) Každý rodič to pozná. Plačúce dieťa v aute dokáže človeka priviesť do zúfalstva. Jedna matka v snahe utíšiť svojho…

Zásada piatich minút pre klimatizáciu v aute

09.08.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Photoroyalty). Zásada piatich minút je jednoduchý, no účinný trik, ktorý zlepší komfort cestovania a predĺži životnosť klimatizácie. Stačí vypnúť AC…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov