Suv/Crossover, Zaujímavosti,

Warren Buffett neinvestuje do hocikoho: Prečo BYD valcuje USA a Európu?

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Robert Way). Značka, ktorá priniesla svetu prvý plug-in hybrid, je teraz len krôčik od toho, aby sa stala najväčším výrobcom na planéte. Táto spoločnosť zažíva...

21.11.2024 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Robert Way).

Značka, ktorá priniesla svetu prvý plug-in hybrid, je teraz len krôčik od toho, aby sa stala najväčším výrobcom na planéte. Táto spoločnosť zažíva raketový rast predaja a dosiahla to neuveriteľne rýchlo. Jej ohromujúca globálna expanzia znepokojuje tradičných hráčov automobilového priemyslu. Ambícia stať sa lídrom v predaji vozidiel je už takmer na dosah a značka každým mesiacom posilňuje svoje postavenie bez akýchkoľvek známok spomalenia.

Warren Buffett neinvestuje do hocikoho: Prečo BYD valcuje USA a Európu?
Foto: shutterstock.com/Robert Way

Čína má nového konkurenta v prvej desiatke svetového predaja a Ford, jedna z najuznávanejších a najdlhšie fungujúcich značiek, je ďalšou métou, ktorú treba prekonať. Americký gigant sa s obavami obzerá za seba, kde BYD nebezpečne dýcha na krk a je pripravený prebrať vedúcu pozíciu.

Predpovede pre posledný štvrťrok

V októbri značka dosiahla 543 003 registrácií, čo ju približuje k číslam Fordu, aj keď na presné výsledky si ešte musíme počkať. V treťom kvartáli, od júla do septembra, BYD predal o 40 000 vozidiel viac ako Ford. Situácia sa stáva naliehavou.

Predpovede pre posledný štvrťrok hovoria o 1,1 milióne predaných kusov. Ak sa tieto prognózy naplnia, do konca roka BYD prekoná Ford. Nové európske clá na čínske elektromobily sú pre BYD výzvou, no značka sa nenecháva odradiť.

Ani vyššie americké dane, ktoré sa pravdepodobne budú zvyšovať s návratom Donalda Trumpa, neohrozujú ich rast. Tesla tiež nie je v bezpečí, keďže štvrťročné zisky BYD sú vyššie ako tie, ktoré dosiahla spoločnosť Elona Muska.

Čínska automobilka, ktorá už teraz predáva viac ako Tesla a má podporu W. Buffetta. Pre Teslu je to hrozba, keďže BYD dosiahol marže 21,9 %, v porovnaní s 19,8 % u Tesly. Aj keď Tesla vedie v predaji čisto elektrických vozidiel, BYD má všetky predpoklady stať sa svetovým lídrom.

BYD má silnú pozíciu a časom bude zvyšovať svoj podiel na trhu, čím sa stane vážnou hrozbou pre tradičných výrobcov.
Foto: youtube.com/@evsqueen

V krátkodobom horizonte plánuje čínska značka dosiahnuť do konca roku 2024 celkovo 4 milióny registrovaných vozidiel. Podľa súčasných údajov sa tento cieľ zdá byť viac než reálny. Spoločnosť pokračuje vo svojej ofenzíve, rozširuje svoje tímy a plánuje nové továrne, zatiaľ čo konkurencia hľadí do neistých zajtrajších dní.

Na definitívny výsledok tohto súboja si ešte počkáme. BYD má silnú pozíciu a časom bude zvyšovať svoj podiel na trhu, čím sa stane vážnou hrozbou pre tradičných výrobcov. Teraz je na nich, aby udržali krok a postavili sa tejto rastúcej sile. Úloha to nie je jednoduchá, pretože ázijská značka má naozaj dobrú štartovaciu pozíciu. Na automobilovom trhu však nič nie je isté.

Redakcia Auto trendy.

Súvisiace články:

Rok 2025: Je kúpa naftového auta múdrou investíciou alebo krok vedľa? Zistite ešte dnes!

Prečo Trumpovo druhé funkčné obdobie môže byť nočnou morou pre európske automobilky!

Čo skrýva nový Mini Land Cruiser? Zistite, prečo ho každý chce vidieť!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Elektrické autá môžu spôsobovať nevoľnosť: Prečo sa v nich necítime komfortne?

30.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Nicoleta Ionescu). Môžu elektrické automobily spôsobovať väčší diskomfort počas jazdy? Ukázalo sa, že áno, a existuje dokonca vysvetlenie tohto javu.…

Audi TT sa vracia! Nová generácia bude elektrická a postavená na platforme Porsche

30.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/TinoFotografie). Kultový športový model Audi TT, ktorý zmizol z ponuky pred takmer dvoma rokmi, sa môže vrátiť rýchlejšie, než sme…

Klimatizácia vs. otvorené okná: Ktorá možnosť skutočne šetrí palivo?

30.07.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Vladeep). Zapnutá klimatizácia zvyšuje spotrebu paliva, ale otváranie okien vozidla nie je vždy najlepšou alternatívou. Spotreba stúpa o 5 až…

Samoobslužná umyváreň: Väčšina Slovákov robí tieto chyby a ničí si auto! Ako na to správne?

30.07.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@VermijlCarDetail) Samoobslužné umyvárne, ľudovo „wapky“, sú hitom. Sú rýchle, lacné a dostupné na každom rohu. Má to však háčik. Väčšina…

Talianska dráma na kolesách! Alfa Romeo a Maserati chystajú superšport, z ktorého padne sánka

30.07.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@slamgblackseries) Pozor, toto bude veľké! Dve najvášnivejšie talianske značky, Alfa Romeo a Maserati, opäť miešajú karty. Pod krídlami gigantu Stellantis…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov