28.12.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@MGMotorEurope)
Prvýkrát v histórii ročný predaj áut MG v Európe prekročil úroveň 300 000 kusov. Dopyt po hybridoch tejto značky vzrástol až o 300 percent. Tak dobre ešte nikdy nebolo: MG založené v roku 1924 prvýkrát v histórii predalo za rok v Európe 300 000 áut. Britská značka rozkvitá v čínskych rukách. MG sa darí oveľa lepšie ako v časoch, keď patrilo BMW. Bolo súčasťou BMW Group v rokoch 1994-2000.

Foto: youtube.com/@MGMotorEurope
Rekordný predaj v Európe
19. decembra 2025 spoločnosť MG oznámila, že predaj jej áut od začiatku roku 2025 dosiahol v Európe úroveň 300 000 kusov. Je to rekord v histórii tejto britskej značky. A zároveň o takmer 30 percent viac ako v rovnakom období roku 2024. Navyše dopyt po hybridných MG vzrástol až o 300 percent! Medzi rokmi 1995 a 2001 sa vyrobilo takmer štyrikrát menej áut MG, ako bol ich predaj len v samotnom roku 2025 (približne 78 000 vs 300 000 áut).
MG ZS je najväčší hit
Najpredávanejším modelom značky v roku 2025 sa stalo kompaktné SUV MG ZS. Dopyt po ňom dosiahol 123 000 kusov, čo predstavuje medziročný nárast o 32 percent. Model ZS tak tvorí až 41 percent celkového európskeho predaja značky. MG momentálne pôsobí v 34 európskych štátoch a jeho vozidlá sú dostupné v sieti približne 1 300 predajcov. Okrem toho v roku 2025 na európskom trhu debutovala prémiová značka IM, ktorá rovnako ako MG patrí pod krídla čínskeho koncernu SAIC Motor.
Hybridy ťahajú predaj
Pozoruhodný, až 300-percentný nárast predaja hybridov potvrdzuje správnosť stratégie značky. MG ponúka hybridné verzie svojich modelov za mimoriadne konkurencieschopné ceny, čo priťahuje najmä kupujúcich hľadajúcich úsporné vozidlá bez zbytočných kompromisov. Príkladom je MG ZS Hybrid+, ktorý kombinuje benzínový motor s elektromotorom a prináša tak výrazne nižšiu spotrebu paliva. Pre európskych zákazníkov, ktorí váhajú medzi elektromobilom a spaľovacím motorom, predstavujú hybridy MG ideálnu a atraktívnu zlatú strednú cestu.

Foto: shutterstock.com/VanderWolf Images
História značky MG
Britská značka MG bola založená pred 101 rokmi a počas svojej bohatej histórie prešla viacerými zásadnými zmenami. V rokoch 1994 až 2000 patrila pod koncern BMW, no od roku 2005 je už v čínskych rukách ako súčasť gigantu SAIC Motor. Práve pod čínskym vedením zažíva MG skutočnú renesanciu – predaje prudko rastú, modelová ponuka sa dynamicky rozširuje a značka sa opäť stáva relevantným hráčom na európskom trhu. Pre fanúšikov britského motorizmu je to fascinujúci príbeh o tradičnej značke, ktorá dostala nový život vďaka masívnym ázijským investíciám.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Bentley chystá elektrické SUV a viac športových modelov. Revolúcia príde v roku 2026
Nissan NX8: Nové rodinné SUV nabíja bleskovo rýchlo a stojí len 25 000 eur
Kia Seltos: Nové kompaktné SUV medzi Niro a Sportage príde koncom 2026
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.
Ak nájdete chybu, kontaktujte nás: redakcia@autotrendy.sk























