25.12.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork)
Elektrický dojazd cez tisíc kilometrov znie ako sen. Tento elektrický Renault to zvládne s prehľadom, ale kúpiť si ho bohužiaľ nemôžete. Renault odštartoval rok 2025 predstavením zaujímavo tvarovaného Filante Record 2025. Je to aj o rok neskôr stále pozoruhodné výstavné auto, ktorým Renault opäť priťahuje pozornosť. Renault Filante Record 2025 bol vytvorený predovšetkým preto, aby vynikal v oblasti elektrickej efektívnosti. Dlho nebolo jasné, čo s ním Renault presne plánuje. Až doteraz. Elektrická skúšobňa bola vyslaná na cestu a prešla viac ako 1 000 kilometrov bez dobíjania.

Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork
Rekordná jazda pri priemernej rýchlosti 102 km/h
To samo osebe nie je svetoborný výkon. Zaujímavejšia je priemerná rýchlosť, ktorou Renault Filante Record 2025 počas svojej jazdy išiel. Polestar 3 prešiel skôr tento rok 935 kilometrov na plnom nabití batérie. Ale udržiaval pritom priemernú rýchlosť len 35 km/h. 1 000 kilogramov vážiaci Renault Filante Record 2025 jazdil 9 hodín a 52 minút. Prešiel vzdialenosť 1 008 kilometrov s priemernou rýchlosťou 102 km/h. Po tých 1 008 kilometroch bola 87 kWh batéria, ktorá je aj v Scenic E-Tech Electric, ešte z 11 percent nabitá.
Spotreba len 7,8 kWh na 100 km
Podľa Francúzov by elektromobil pri rýchlosti minimálne 100 km/h mohol z toho vyžmýkať ešte minimálne 120 extra kilometrov. Priemerná spotreba činila 7,8 kWh/100 km. To je mimoriadne nízka hodnota. Pre porovnanie, bežné elektromobily spotrebujú 15-20 kWh/100 km. Dôležitá poznámka: Filante Record 2025 nejazdil svojich 1 008 kilometrov na verejnej ceste. Ale na testovacom okruhu v Maroku. Podmienky boli optimálne – rovná trať, konštantná rýchlosť, žiadne zastavovanie.
Dizajn sa výrazne zmenil
Pozoruhodné: Filante Record 2025 vyzerá výrazne inak ako na začiatku roka. Kolesá umiestnené mimo karosériu sú prekryté úplne iným spôsobom. Okrúhle LED osvetlenie muselo ustúpiť rovnako ako predný nárazník. Renault zjavne optimalizoval aerodynamiku pre rekordný pokus. Výsledkom je futuristický vzhľad, ktorý pripomína skôr kozmickú loď ako auto. Pre sériovú výrobu by takýto dizajn nebol praktický. Ale pre demonštráciu technológie je perfektný.
Technológia zo Scenic E-Tech Electric
Filante Record 2025 používa 87 kWh batériu, ktorá je aj v sériovom Renault Scenic E-Tech Electric. To ukazuje, že technológia nie je len laboratórny experiment. Ale niečo, čo Renault už používa v produkčných autách. Rozdiel je v hmotnosti a aerodynamike. Filante váži len 1 000 kg, zatiaľ čo Scenic váži okolo 1 800 kg. A aerodynamika Filante je extrémne optimalizovaná. Tieto faktory vysvetľujú neuveriteľne nízku spotrebu 7,8 kWh/100 km.
Elektrické Renault, ktoré si môžete kúpiť
Filante Record 2025 nepôjde do výroby. Ale existuje veľa elektrických Renaultov, ktoré si kúpiť môžete. Už za menej ako 4 000 € kúpite ojazdený Zoe. Máte podnik a hľadáte elektrické úžitkové vozidlo pre mestské centrá s nízkoemisnou zónou? Potom môžete siahnuť po Kangoo Express Z.E. Ojazdený exemplár je tiež už za približne 4 000 €. Medzi ďalšie elektrické ojazdené Renault patria Twingo, Twizy, Mégane Electric, Scenic E-Tech, 4 a 5. Pre slovenských zákazníkov je široký výber elektrických Renaultov dostupný.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Hyundai Staria Electric: Najväčší elektrický Hyundai debutuje v Bruseli s 800V architektúrou
Nemecký hyperšport s talianskou dušou – len 19 kusov na svete
Volkswagen na Slovensku pozastavuje výrobu. Odstávka potrvá do januára 2026
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.
Ak nájdete chybu, kontaktujte nás: redakcia@autotrendy.sk























