20.12.2025 | Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TopVehicles)
Legendárna Toyota MR2 sa vracia na scénu a ponesie označenie GR MR2. Japonská automobilka potvrdila vývoj nového športového modelu s motorom uprostred, ktorý doplní rodinu Gazoo Racing. Nová MR2 bude duchovným nástupcom ikonického modelu z 90. rokov, no s modernou technikou a výkonom. Pod kapotou, respektíve za sedadlami, bude pracovať preplňovaný trojvalec z GR Yaris s výkonom až 300 koní. Toyota sľubuje nízku hmotnosť, pohon zadných kolies a manuálnu prevodovku. Pozrime sa teda na to, čo o novom GR MR2 vieme a kedy ho uvidíme na cestách.

Foto: youtube.com/@TopVehicles
Motor z GR Yaris a pohon zadných kolies
Srdcom novej Toyoty GR MR2 bude osvedčený 1,6-litrový preplňovaný trojvalec (G16E-GTS), ktorý poznáme z modelov GR Yaris a GR Corolla. Inžinieri ho však naladia na vyšší výkon – očakáva sa až 300 koní a 370 newtonmetrov krútiaceho momentu. Podľa japonského magazínu Best Car motor umiestnia pred zadnú nápravu, čo zabezpečí ideálne rozloženie hmotnosti. Pohon bude smerovať výlučne na zadné kolesá, čo poteší puristov. Zákazníci si budú môcť vybrať medzi šesťstupňovou manuálnou prevodovkou a novým osemstupňovým automatom DAT. Táto kombinácia sľubuje jazdné vlastnosti, ktoré pripomínajú malé superšporty ako Lotus Elise.
Dizajn inšpirovaný konceptom FT-Se
Dizajn GR MR2 bude vychádzať z konceptu Toyota FT-Se, ktorý automobilka predstavila na autosalóne v Tokiu. Ostré hrany, nízka silueta a agresívne nasávacie otvory definujú vzhľad novinky. Podľa britského magazínu Auto Express bude auto o niečo väčšie než pôvodná MR2, no stále kompaktné. Dĺžka by nemala presiahnuť 4,4 metra. Interiér bude minimalistický a zameraný na vodiča. Digitálny prístrojový štít a nízko umiestnené sedadlá vytvoria pocit pretekárskeho kokpitu. Toyota použije ľahké materiály ako hliník a karbón, aby udržala hmotnosť pod 1 300 kilogramov.
Spolupráca so Suzuki a Daihatsu
Vývoj novej MR2 prebieha v spolupráci s automobilkami Suzuki a Daihatsu. Toyota poskytne motor a podvozok, zatiaľ čo partneri pomôžu s vývojom ľahkej karosérie a elektroniky. Suzuki pravdepodobne predstaví vlastnú verziu modelu, ktorá bude nástupcom Cappuccina. Daihatsu zase oživí model Copen. Táto spolupráca zníži náklady na vývoj a umožní udržať cenu na prijateľnej úrovni. Každá značka však dá svojmu modelu unikátny charakter a dizajn. Toyota GR MR2 bude najvýkonnejšia a najšportovejšia z trojice. Spoločný vývoj je v dnešnej dobe bežný – pripomeňme si dvojičky Toyota GR86 a Subaru BRZ.
Cena a pozícia v ponuke Gazoo Racing
Toyota GR MR2 sa zaradí medzi modely GR86 a GR Supra. Cena by mala začínať na približne 50 000 až 60 000 eur, čo je viac než GR86, no menej než šesťvalcová Supra. Týmto krokom Toyota vyplní medzeru v ponuke a zároveň ponúkne alternatívu k Porsche 718 Cayman, ktoré práve prechádza na elektrický pohon. Vďaka tomu sa GR MR2 stane jedným z posledných spaľovacích športových áut na trhu. Automobilka pritom plánuje výrobu v Japonsku a následný export do celého sveta vrátane Európy. Navyše neskôr by mohla doraziť aj limitovaná séria GRMN, ktorá prinesie ešte vyšší výkon a nižšiu hmotnosť.

Foto: youtube.com/@TopGear
Kedy uvidíme GR MR2 na cestách
Oficiálne predstavenie Toyoty GR MR2 očakávame koncom roku 2025 alebo začiatkom roku 2026. Následne by mal predaj odštartovať v polovici roku 2026. Aktuálne Toyota testuje prototypy na okruhu Nürburgring a dolaďuje podvozok. Fanúšikovia značky pritom netrpezlivo čakajú na návrat legendy, ktorá v ponuke chýba už od roku 2007. GR MR2 napokon potvrdí, že Toyota pod vedením Akia Toyodu stále verí v emotívne autá so spaľovacím motorom. Pre milovníkov šoférovania je to jedna z najlepších správ roka.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články
Toyota tak urobila už štvrtý rok po sebe. Okrem toho v roku 2023 prekonala svoj vlastný rekord
Mechanici odhalili tajomstvo: Toto je najspoľahlivejšia Toyota všetkých čias!
Najpredávanejšie auto sveta v novom šate: Toyota Corolla 13. generácie je tu!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.
Ak nájdete chybu, kontaktujte nás: redakcia@autotrendy.sk























