17.12.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/360b)
Keď hovoríme o prepúšťaní a neúspešných plánoch, v poslednom čase len zriedka spomíname Renault. Teraz je to však inak. Renault končí s divíziou mobility Mobilize. Renault vyťahuje zástrčku z Mobilize, divízie založenej v roku 2021. Tá sa zaoberala okrem iného carsharingom, nabíjačkami a finančnými službami. Renault v nej už nevidí perspektívu a Mobilize „de facto“ ruší. Hoci názov značky ešte chvíľu pretrvá pre finančné služby. Pre spotrebiteľa sa Mobilize počas svojej krátkej existencie pravdepodobne takmer nedostal do povedomia.

Foto: shutterstock.com/360b
Čo bola divízia Mobilize
Na tlačových podujatiach Renault prezentoval túto divíziu konzistentne ako jednu zo skupiny. Mobilize sa spomínala jedným dychom s Renault, Dacia a Alpine. V rámci skupiny bola od roku 2021 zodpovedná za mobilné služby, ale aj finančné produkty a zber dát. To všetko znie možno dosť hmlisto. Spoločným menovateľom je, že Mobilize sa na rozdiel od ostatných značiek Renault nemala zaoberať predajom áut zákazníkom. Istý čas totiž prevládal názor, že to je v automobilovom svete končiaci biznis. Značka mala dokonca vlastné vozidlá určené primárne pre carsharingové služby (zdieľanie áut).
Mobilize Duo a Limo končia
Pôvodne bol predstavený Mobilize Limo vytvorený na čínskej platforme ako akési taxi. Tento projekt však neskôr neprešiel. Zostal Mobilize Duo podobný Renaultu Twizy. Duo bol uvedený do výroby až tento rok. S väčšinovým ukončením Mobilize sa však údajne už ruší. To platí aj pre veľkú časť ostatných služieb a produktov Mobilize. Renault časť z nich presúva do iných divízií. 80 zo 450 zamestnancov Mobilize si musí hľadať inú prácu. Zvyšok bude umiestnený inde v rámci Renaultu. Aktivity, ktoré tento krok prežijú, budú tiež začlenené do iných divízií.
Stratené ambície a zrušené projekty
S Mobilize podľa agentúry Reuters zanikajú aj mnohé ambície. Carsharingový program Zity v Miláne a Madride bol ukončený. Namiesto 650 rýchlonabíjacích staníc po celej Európe vznikne len 100 vo Francúzsku a 100 v Taliansku. To je výrazné zníženie pôvodných plánov. Pre rozvoj elektromobility v Európe je to strata. Renault sa pôvodne chcel stať lídrom v oblasti mobility ako služby. Tieto ambície sa teraz výrazne zmenšujú. Spoločnosť sa vracia k tradičnému biznisu – predaju áut.

Foto: shutterstock.com/luca pbl
Prečo Renault končí s Mobilize
Prečo sa Mobilize končí tak skoro, zostáva trochu nejasné. Renault v tom jednoducho už nevidí perspektívu. Chce sa (opäť) sústrediť na to, čo sú tradične hlavné činnosti spoločnosti. Rolu hrá aj to, že Mobilize bol výtvorom bývalého generálneho riaditeľa. Ten má teraz funkciu inde a tento rok ho ako CEO nahradil nový šéf. Zmena vedenia často prináša prehodnotenie stratégie predchodcu. Mobilize bola súčasťou vízie, ktorá sa teraz opúšťa. Pre Renault to znamená návrat k základom.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
EÚ ruší zákaz spaľovacích motorov: Diesel a benzín zostávajú v hre
Od júla 2026 nové povinné bezpečnostné systémy: Čo musia mať všetky autá
Bombardier Global 8000: Najrýchlejšie civilné lietadlo od čias Concorde vstúpilo do služby
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.
Ak nájdete chybu, kontaktujte nás: redakcia@autotrendy.sk






















