14.12.2025 | Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars)
Stellantis oznámil vytvorenie spoločného centra pre značky Maserati a Alfa Romeo v talianskom Turíne. Obe legendárne talianske automobilky budú zdieľať vývoj, výrobu a technológie pod jednou strechou. Tento krok má znížiť náklady a zároveň zachovať jedinečný charakter oboch značiek. Maserati a Alfa Romeo majú spoločné korene v talianskej automobilovej tradícii a ich spojenie dáva zmysel. Nové centrum vznikne v historickom závode Mirafiori, kde Fiat vyrába autá už viac než storočie. Pozrime sa teda na to, čo toto spojenie prinesie fanúšikom oboch značiek.

Foto: youtube.com/@DPCcars
Spoločné centrum v historickom závode Mirafiori
Stellantis zvolil pre nové centrum historický závod Mirafiori v Turíne, ktorý patrí medzi najvýznamnejšie automobilové fabriky v Európe. Závod postavili v roku 1939 a desaťročia tu vyrábali modely Fiat. Podľa talianskeho magazínu Quattroruote Stellantis investuje do modernizácie závodu viac než 500 miliónov eur. Nové centrum bude zahŕňať vývojové laboratóriá, dizajnové štúdiá a výrobné linky pre obe značky. Maserati a Alfa Romeo budú zdieľať platformy a pohonné jednotky, no každá značka si zachová vlastný dizajn a charakter. Závod Mirafiori tak získa novú budúcnosť a Turín potvrdí pozíciu hlavného mesta talianskej automobilovej tradície.
Zdieľanie technológií zníži náklady bez straty identity
Hlavným cieľom spojenia je zníženie nákladov na vývoj a výrobu nových modelov. Maserati a Alfa Romeo budú zdieľať elektrickú platformu STLA Large, ktorú Stellantis vyvinul pre prémiové vozidlá. Podľa nemeckého magazínu Auto Motor und Sport zdieľanie platformy ušetrí obom značkám stovky miliónov eur. Každá značka si však zachová vlastný dizajn, interiér a jazdný charakter. Alfa Romeo zostane športovejšia a orientovaná na vodičov, Maserati bude luxusnejšie a exkluzívnejšie. Spoločné budú motory, batérie a elektronické systémy, no ladenie podvozku a výkon sa budú líšiť. Fanúšikovia oboch značiek tak dostanú autá s jedinečným charakterom za prijateľnejšie ceny.
Nové modely Maserati a Alfa Romeo prídu od roku 2027
Prvé modely z nového spoločného centra prídu na trh od roku 2027. Alfa Romeo pripravuje novú generáciu modelu Giulia s elektrickým aj hybridným pohonom. Maserati pracuje na nástupníkovi modelu Quattroporte, ktorý bude čisto elektrický. Obe značky navyše plánujú kompaktné SUV postavené na spoločnej platforme. Alfa Romeo ho pomenuje pravdepodobne Brennero a Maserati pripravuje menší model pod Grecale. Elektrické verzie ponúknu dojazd nad 700 kilometrov vďaka najnovšej generácii batérií. Hybridné verzie skombinujú benzínové motory s elektromotormi pre celkový výkon nad 500 koní. Stellantis chce týmito modelmi konkurovať BMW, Mercedes-Benz a Porsche.

Foto: youtube.com/@PanoramaMotor
Čo spojenie znamená pre fanúšikov Alfy Romeo
Pre fanúšikov Alfy Romeo spojenie s Maserati prináša pozitívne aj negatívne aspekty. Pozitívom je prístup k luxusnejším technológiám a materiálom, ktoré Maserati používa. Alfa Romeo tak môže ponúknuť kvalitnejšie interiéry a pokročilejšie systémy. Navyše zdieľanie nákladov umožní vývoj nových modelov, ktoré by si Alfa Romeo sama nemohla dovoliť. Negatívom môže byť strata časti jedinečnosti, ak sa modely budú príliš podobať. Fanúšikovia sa obávajú, že Alfa Romeo stratí športový charakter v prospech luxusu. Stellantis však sľubuje, že každá značka si zachová vlastnú DNA. Alfa Romeo zostane značkou pre nadšencov šoférovania s emotívnymi motormi.
Budúcnosť talianskych prémiových značiek v rámci Stellantis
Spojenie Maserati a Alfy Romeo je súčasťou širšej stratégie Stellantis pre prémiové značky. Koncern vlastní 14 automobilových značiek a hľadá synergie medzi nimi. Lancia sa zameriava na taliansky trh, DS na francúzsky luxus a Maserati s Alfou Romeo na globálny prémiový segment. Stellantis investuje miliardy eur do elektrifikácie a digitalizácie všetkých značiek. Cieľom je dosiahnuť uhlíkovú neutralitu do roku 2038. Talianske značky majú v tomto pláne kľúčovú úlohu – reprezentujú emócie, dizajn a tradíciu. Spojenie Maserati a Alfy Romeo môže vytvoriť silného konkurenta pre nemecké prémiové značky. Najbližšie roky ukážu, či táto stratégia prinesie úspech.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články
Maserati na križovatke: Luxusná ikona mieri do slepej uličky?
Maserati GT2 stradale: Dravec z pretekárskej dráhy útočí na slovenské cesty
Stellantis zvažuje predaj luxusnej značky kvôli finančným problémom
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.
Ak nájdete chybu, kontaktujte nás: redakcia@autotrendy.sk






















