14.12.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: reddit.com/r/Dacia/)
Dacia C-Neo bola opäť zachytená pri testoch, tentoraz na alpských cestách. Je to jasný signál, že nový model sa nachádza v pokročilej fáze vývoja. Fotografie zverejnil na Reddite používateľ, ktorý tvrdí, že auto odfotil „včera v Alpách“. Snímky ukazujú prototyp takmer vo finálnej produkčnej podobe testovaný v reálnych podmienkach premávky a horského terénu. Uvedenie na trh sa očakáva v roku 2026 a model bude priamo konkurovať Škode Octavia Combi.

Foto: reddit.com/r/Dacia/
Väčší a lepšie pozicionovaný ako Jogger
Navyše mnohí komentátori, ktorí videli príspevok online, sa domnievajú, že nový model bude väčší a Dacia ho lepšie pozicionuje ako Jogger. Vidia ho ako možného priameho rivala pre Škodu Octavia alebo dokonca Volkswagen Passat. V tomto kontexte je C-Neo vnímaný ako krok vpred pre Daciu. Najmä pre zákazníkov, ktorí hľadajú kombi segmentu C, ale za dostupnejšiu cenu. S odhadovanou dĺžkou približne 4,6 metra sa Dacia C-Neo umiestni medzi Jogger a Duster III. Bude cieliť priamo na zákazníkov hľadajúcich priestranné, efektívne a cenovo dostupné kombi.
Prítomnosť v Alpách nie je náhodná
Región Álp je často využívaný výrobcami na hodnotenie jazdného správania. Testujú tu podvozok a hybridné systémy v náročných podmienkach. Veľké výškové rozdiely, premenlivé teploty a rýchle cesty kombinované so serpentínami poskytujú ideálne prostredie. Fotografie ukazujú Daciu C-Neo v jazde, ale aj počas zastávky na tankovanie. To naznačuje, že ide o rozsiahle testy. Maskovacia fólia stále úplne pokrýva karosériu, avšak proporcie sú jasné: klasické kombi s dlhým rázvorom a veľkorysou zadnou časťou.
Dizajn inšpirovaný modelmi Duster a Bigster
Predná časť odkazuje priamo na novú vizuálnu identitu Dacia, ktorú sme už videli na Duster III a Bigster. Svetlomety s hranatým podpisom, skosená kapota a predný nárazník so štvorcovými tvarmi vytvárajú robustný vzhľad. Bočný profil je čistý a funkčný s konvenčnými kľučkami a veľkorysými presklenými plochami. Zadná časť vyzdvihuje veľký výklopný kufor a nízky nakladací prah. To je dôležitý detail pre rodinné použitie alebo flotily. Mierne zvýšená svetlá výška a diskrétne ochranné prvky blatníkov naznačujú crossoverovú orientáciu.
Platforma CMF-B a hybridné motorizácie
Dacia C-Neo bude používať platformu CMF-B, rovnakú architektúru ako Duster a Bigster. Testy v Alpách naznačujú, že inžinieri už overujú nastavenia podvozku pre väčšiu hmotnosť a krútiaci moment typické pre kombi segmentu C. Pod kapotou sa očakávajú motorizácie na benzín, LPG, mild hybrid 48V a plný hybrid. Dacia ich postaví na prepĺňanom 1,2-litrovom 3-valcovom motore skupiny Renault. Navyše nevylučujú ani použitie systému E-Tech Hybrid s atmosférickým 1,8-litrovým motorom, ktorý už poznáme z iných modelov aliancie.
Konkurencia pre Škodu Octavia za nižšiu cenu
Dacia C-Neo sa umiestňuje ako cenovo dostupná alternatíva k etablovaným modelom segmentu C. Zatiaľ čo Škoda Octavia Combi stojí od približne 28 000 eur, Dacia C-Neo by mala stáť od približne 23 000 eur. To predstavuje rozdiel takmer 5 000 eur. Preto pre slovenských zákazníkov, ktorí hľadajú priestranné rodinné kombi s modernou technikou a rozumnou cenou, môže C-Neo predstavovať zaujímavú voľbu. Uvedenie na trh sa očakáva na jar 2026. Dacia tak rozširuje svoju ponuku v segmente C a útočí na tradične dominantné európske značky.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Opel Astra facelift: Chróm končí, prichádza viac LED osvetlenia
Kia Seltos: Nové kompaktné SUV medzi Niro a Sportage príde koncom 2026
Kia Vision Meta Turismo: Futuristický koncept k 80. výročiu značky
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.
Ak nájdete chybu, kontaktujte nás: redakcia@autotrendy.sk























