12.12.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@tuningblogeu)
Nebolo ľahké urobiť už veľmi ostro tvarovaný Opel Astra ešte ostrejším, ale Opel to skúša. Auto ide s najnovšou módou a vymieňa chróm za ešte viac LED osvetlenia. „Svetlo je nový chróm.“ Počuli sme to už často na tlačových konferenciách automobiliek. Teraz aj Opel pridáva činy k slovám. Astra L uvedená v roku 2021 – šiesta generácia Astry a prvá pod PSA/Stellantis – sa definitívne lúči s chrómom okolo bočných okien a na prednej časti.

Foto: youtube.com/@tuningblogeu
Nový dizajn prednej časti s LED pásmi
Lišty a akcenty sú teraz štandardne čierne. To platí aj pre logo vzadu, ktoré s faceliftom dostáva novú podobu. Známa kombinácia masky a svetlometov, ktorú Opel nazýva „Vizor“, samozrejme zostáva. Dostáva však nové usporiadanie. Horizontálny LED pás a osvetlené logo získavajú doslova centrálne miesto. Osvetlený ornament spolupracuje s dvoma vertikálnymi LED pásikmi okolo loga. Pre svetlomety sú ako vždy dostupné dve verzie. Obe vyžarujú výrazne viac svetla ako predtým. „Medzikus“ s LED pásom a logom je štandardom na všetkých verziách. Ešte unikátnejšie je, že centrálna časť svieti aj cez deň.
Jeden nárazník pre všetky verzie
Predný nárazník je tiež nový. Doteraz boli pre Astru dostupné dva rôzne predné nárazníky. Verzia GS sa odlišovala väčšími „vzduchových vstupmi“. Od faceliftu má Astra vždy rovnaký nárazník. Panely priamo pod svetlometmi sú pri GS čierne, inak nie. Vizuálnu oslavu dopĺňajú nové farby a kolesá. Na bokoch a zadnej časti sa nič nezmenilo. Podľa zvyku Stellantis dostáva každá karosárska verzia Astry vlastnú jedinečnú základnú farbu. Pri Sports Tourer je to „Klover Green“, pri hatchbacku „Kontur White“. Typická „Kult Yellow“ zostáva vyhradená pre hatchback.

Foto: youtube.com/@tuningblogeu
Interiér s novými sedadlami a bez klavírneho laku
V interiéri Opel tiež držal svojich dizajnérov na uzde. Pri bližšom skúmaní však vidíme rozdiely. Sú tu nové predné sedadlá „Intelliseat“ (štandardne, AGR voliteľne) a iné čalúnenie. Infotainment systém dostal malú úpravu. Stredová konzola sa zbavila klavírneho laku. Prach a odtlačky prstov tu teraz môžu zostať väčšinou nepovšimnuté. Aj tu sú novinky v osvetlení, aj keď veľmi malé. LED pásiky v dverových paneloch sú o niečo jasnejšie ako predtým. Naozaj! Opel sa zameral na praktické vylepšenia, ktoré oceníte pri každodennom používaní.
Elektrická verzia s väčšou batériou a V2L
Len malé novinky pri tej Astre? Nie tak celkom. Elektrická verzia Opel dostáva pomerne zásadné technické úpravy. Podobne ako platformový súrodenec Peugeot 308 dostáva auto väčšiu 58 kWh batériu. Tá zvyšuje dojazd zo 418 na 454 kilometrov. Stále ide o NMC batériu, zatiaľ čo porovnateľné elektromobily čoraz častejšie majú LFP batériu. Denné nabíjanie na 100 percent sa pri Astre neodporúča. Novinkou pre elektrickú Astru je aj funkcia V2L na nabíjanie externých zariadení. Miera rekuperácie sa dá počas jazdy nastaviť páčkami za volantom.
Plug-in hybrid s väčším dojazdom
PHEV má teraz iný benzínový motor, silnejší elektromotor a väčšiu batériu. Vo všetkých ohľadoch sa zlepšil. Elektrický dojazd dosahuje teraz maximálne 83 namiesto 67 kilometrov. Systémový výkon je 197 namiesto 180 koní. Jedna nevýhoda: PHEV batéria tlačí podlahu batožinového priestoru o približne 5 centimetrov vyššie. Nad podlahou zostáva menej miesta. Pri EV leží podlaha na normálnej výške, ale chýba priestor pod podlahou, ktorý má mild-hybrid. Známa Hybrid kombinácia so 145 koňmi zostáva. Čisto benzínové Astry s manuálnou prevodovkou už nie sú dostupné.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Smart #6 je prvý sedan značky. Elektrické auto má dojazd 750 kilometrov
Lexus oživuje legendárny model LFA. Nový superšportiak má konkurovať Ferrari
Dacia C-Neo: Nové kombi za 23 000 eur príde na jar 2026
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.
Ak nájdete chybu, kontaktujte nás: redakcia@autotrendy.sk























