11.12.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/fotokaleinar)
Volkswagen konečne stanovil investičný plán na obdobie 2026-2030. Po týždňoch neistoty a odkladu v novembri generálny riaditeľ Oliver Blume potvrdil celkový rozpočet 160 miliárd eur. Peniaze pôjdu najmä do tovární, technológií a výroby batérií. Aj tak zostáva otázka, aký finančne stabilný bude v nasledujúcich rokoch najväčší výrobca áut na svete. Investície budú mať prioritu v Nemecku a zvyšku Európy.

Foto: shutterstock.com/fotokaleinar
Volkswagen mení investičnú stratégiu
Plán zahŕňa financovanie nových produktov, technológií, modernizáciu výrobných kapacít a posilnenie infraštruktúry. Volkswagen stavia na transformáciu smerom k elektromobilite, aby ochránil svoju budúcnosť v odvetví uprostred zmien. Medzi kľúčové smery patrí výroba batériových článkov, softvér a autonómna jazda. Továreň na batériové články v Salzgitteri už funguje. Blume trvá na tom, že vývoj týchto technológií v Európe je nevyhnutný. Výlučná závislosť od ázijských dodávateľov už nie je možnosťou v kontexte globálnych obchodných napätí.
Rozpočet klesá, príjmy sa zmenšujú
Vedenie skupiny Volkswagen oznámilo zmenu stratégie, ale stanovilo nižší investičný rozpočet ako sa predpokladalo. Alokácie na obdobie 2024-2028 dosahovali 180 miliárd eur. Obdobie 2025-2029 bolo znížené na 165 miliárd. Investičný rozpočet na 2026-2030 klesol na 160 miliárd eur. To ukazuje, ako veľmi sa zmenšili príjmy najväčšieho výrobcu áut na svete. Veľký otáznik zostáva pri rozširovaní výrobných kapacít. Spoločnosť musí vyvažovať ambície s finančnou realitou v náročnom trhovom prostredí.
Továreň Audi v USA závisí od podpory Washingtonu
Výstavba závodu Audi v Spojených štátoch závisí podľa Blumeho od konzistentnej finančnej podpory zo strany Washingtonu. Táto podpora zatiaľ neexistuje. Súčasne je biznis Volkswagenu ovplyvnený clami na dovozy z USA. Trpí aj slabosťou čínskeho trhu a vysokými nákladmi generovanými súčasným vývojom spaľovacích motorov aj elektrických platforiem. Spoločnosť čelí tlaku z viacerých strán. Musí investovať do budúcnosti a zároveň riešiť súčasné problémy na kľúčových trhoch.
V Nemecku zanikne 35 000 pracovných miest
Blume spomína, že do roku 2030 len v Nemecku zanikne viac ako 35 000 pracovných miest. Je to súčasť plánu na zníženie nákladov. Napriek tomu straty na kľúčových trhoch pohlcujú veľkú časť dosiahnutých výsledkov. Nový investičný plán označuje obdobie hlbokého prispôsobovania pre Volkswagen. Spoločnosť sa snaží udržať tempo prechodu na elektromobilitu. Zároveň prechádza jedným z najťažších trhových kontextov za posledné desaťročie. Budúcnosť najväčšieho výrobcu áut zostáva neistá.

Foto: shutterstock.com/aquatarkus
Kľúčové investičné priority do roku 2030
Volkswagen sa zameriava na niekoľko kľúčových oblastí. Výroba batériových článkov v Európe má znížiť závislosť od Ázie. Softvérové riešenia a autonómna jazda sú ďalšími prioritami. Modernizácia existujúcich tovární má zvýšiť efektivitu výroby. Nové elektrické platformy nahradia zastarávajúce architektúry. Volkswagen verí, že tieto investície zabezpečia konkurencieschopnosť v nasledujúcej dekáde. Otázkou zostáva, či 160 miliárd eur bude stačiť na všetky ambiciózne plány v čoraz konkurenčnejšom prostredí.
| Investičná priorita | Popis | Stav |
|---|---|---|
| Výroba batériových článkov | Zníženie závislosti od ázijských dodávateľov | Továreň Salzgitter v prevádzke |
| Softvér | Vývoj vlastných softvérových riešení | V procese |
| Autonómna jazda | Technológie pre samojazdiace vozidlá | V procese |
| Modernizácia tovární | Zvýšenie efektivity výroby | Plánované |
| Továreň Audi v USA | Nový závod v Spojených štátoch | Závisí od podpory Washingtonu |
| Zníženie nákladov | 35 000 pracovných miest v Nemecku | Do roku 2030 |
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Audi A2 sa vracia. Legendárny kompakt dostane elektrický pohon
Webasto Heated Chiller: prelomová technológia, ktorá rieši zimný problém elektromobilov
Škoda Elroq oslavuje 100-tisíc vyrobených kusov. Elektrický bestseller búra rekordy v Európe
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.
Ak nájdete chybu, kontaktujte nás: redakcia@autotrendy.sk






















