11.12.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews)
Toto môže byť najrozumnejšia voľba pre ľudí hľadajúcich jednoduché, lacné a dobre vybavené auto. Dacia osviežila svoje populárne modely na rok 2026. Nové Sandero a Jogger lákajú cenou, ale aj detailmi, ktoré tu predtým neboli. Rumunská značka zavádza aktualizované verzie, ktoré majú byť nielen lacné, ale aj moderné a komfortnejšie. Od osvieženého vzhľadu cez 10-palcový displej až po 155-koňový hybrid – noviniek je viac, ako vidno na prvý pohľad.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Čo sa zmenilo v populárnych modeloch Dacia
Pri pohľade na vylepšené modely Sandero a Jogger možno nadobudnúť dojem, že Dacia sa snaží odísť od imidžu extrémne lacného auta. V autách sa zmenili detaily karosérie vrátane osvetlenia a štylistických prvkov vpredu aj vzadu. Prelisy veka batožinového priestoru a blatníkov sú výraznejšie. Doplnkom sú nové vzory diskov a osviežená paleta lakov. Vozidlá vďaka úpravám pôsobia vyspelejšie ako doteraz. Nie je to revolúcia, ale dôsledná evolúcia. Hatchback aj väčšie kombi tak zostávajú atraktívne pre zákazníkov.
Interiér prešiel výraznými zmenami
Kabíny áut boli usporiadané a zlepšila sa kvalita materiálov. Tie sú ľahko čistiteľné a obsluha základných funkcií sa stala intuitívnejšou. Stále je to však jednoduché usporiadanie bez zbytočných vychytávok. Volant je teraz zhodný s modelmi Duster a Bigster. Ponúka lepšiu ergonómiu a širší rozsah nastavenia. Vylepšili aj konštrukciu ventilačných mriežok – ich pohyb je plynulejší a ľahšie sa smeruje prúd vzduchu. Vo vyšších verziách výbavy montujú centrálny 10-palcový multimediálny displej a 7-palcový digitálny prístrojový panel. Multimediálne systémy ponúkajú rozšírené funkcie pripojenia.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Továrenská inštalácia LPG zostáva v ponuke
Dôležitým prvkom ponuky zostáva paleta pohonov. Sandero 2026 ponúkajú s úspornými 3-valcovými benzínovými motormi s výkonom 100 k a 110 k. K dispozícii je aj veľmi obľúbená verzia Eco-G s továrenskou inštaláciou LPG. Je to prepĺňaná 3-valcová jednotka 1.2 l (výkon na benzíne 114 k, výkon na LPG 122 k). Tento motor umožňuje výrazne znížiť náklady na prevádzku bez potreby hybridných alebo elektrických riešení. Dvojpalivový motor v Sandero možno spojiť aj s dvojspojkovou automatickou prevodovkou EDC. Celkový dojazd na oboch palivách môže dosiahnuť až 1 590 km.
Jogger s novou 155-koňovou hybridnou verziou
V modeli Jogger za základnú pohonnú jednotku zodpovedá dvojpalivová jednotka Eco-G 120. Benzínový motor TCe s objemom 999 cm³ ponúkajú v 110-koňovej verzii. Vrcholový pohon v kompaktnom kombi je plný hybrid. Systém je založený na 4-valcovej jednotke 1.8 l s výkonom 109 k spojenej s dvoma elektromotormi. Hlavný elektromotor má výkon 50 k. Súčasťou je vysokonapäťový generátor-štartér, trakčná batéria s kapacitou 1,4 kWh a elektrifikovaná automatická prevodovka. Systémový výkon hybridu dosahuje 155 k. Tento hybrid debutoval v modeli Bigster.
Dostupnosť a výbava
Prvé exempláre omladených modelov Sandero a Jogger zaparkujú v slovenských salónoch na začiatku roka 2026. Bestsellerové hatchbacky a univerzálne kombi boli výrazne vylepšené. Objavili sa aj asistenčné systémy, ktoré spĺňajú najnovšie predpisy EÚ. Vozidlá naďalej zodpovedajú filozofii značky Dacia – maximálne jednoducho, prakticky a za rozumnú cenu. Pre tých, ktorí hľadajú lacné, ale rozumne vybavené mestské auto alebo kompaktné kombi, je to dôležitá správa.
| Model | Motor | Výkon | Palivo |
|---|---|---|---|
| Sandero | TCe 100 | 100 k | Benzín |
| Sandero Stepway | TCe 110 | 110 k | Benzín |
| Sandero / Stepway | Eco-G 120 | 114/122 k | Benzín + LPG |
| Jogger | TCe 110 | 110 k | Benzín |
| Jogger | Eco-G 120 | 114/122 k | Benzín + LPG |
| Jogger | Hybrid 155 | 155 k | Hybrid |
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Dacia C-Neo: Nové kombi za 23 000 eur príde na jar 2026
Lada Niva Travel s novým motorom 1.8: Sedem koní navyše, ktoré menia všetko
Zamrznuté sklo vyriešite bez škrabky. Tento jednoduchý trik funguje okamžite
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.
Ak nájdete chybu, kontaktujte nás: redakcia@autotrendy.sk























