06.12.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars)
Lexus práve odhalil nástupcu svojho legendárneho superšportu LFA. Pôvodný model ukončili pred viac ako desiatimi rokmi. Nový LFA Concept prináša novú platformu, odvážny dizajn a elektrický pohon namiesto ohnivého motora V10. Japonská automobilka tak vstupuje do novej éry výkonných vozidiel. Fanúšikovia značky môžu očakávať niečo výnimočné.

Foto: youtube.com/@DPCcars
Premiéra na Monterey Car Week
Lexus predstavil tento model už v auguste na Monterey Car Week pod názvom Sport Concept. Automobilka zatiaľ ponecháva označenie „concept“. To znamená, že presný výkon zatiaľ nepoznáme. Vieme však, že auto stojí na rovnakej platforme ako nový superšport Toyota GR GT a jeho okruhová verzia GT3. Tieto modely poháňa hybridný twin-turbo motor V8 z divízie motoršportu. Vznikajú teda na základe pretekárskych skúseností japonského giganta. Lexus tak čerpá z najlepších technológií koncernu Toyota.

Foto: youtube.com/@DPCcars
Platforma zameraná na výkon
Platforma maximalizuje aerodynamický výkon a tuhosť karosérie. Zároveň udržiava ťažisko a celkovú hmotnosť čo najnižšie. Toto dosahuje celohliníkový rám a starostlivo tvarovaný exteriér kupé s dlhou kapotou. Rázvor kolies dosahuje 272,5 cm. Na tomto aute je toho veľa na obdivovanie. Elegantné bočné kamery namiesto spätných zrkadiel, široká zadná časť zvýraznená výraznými svetelnými prvkami a impozantná predná časť s plynulou kapotou. Auto vyzerá rýchlo aj keď stojí na mieste.

Foto: youtube.com/@DPCcars
Interiér zameraný na vodiča
Vo vnútri LFA Concept nájdete dvojmiestnu kabínu zameranú na vodiča. Má vás úplne pohltiť zážitok z jazdy. Pred nízkym sedadlom vodiča sa nachádza volant v štýle yoke. Intuitívne ovládače prinášajú základné funkcie na dosah ruky. Nemusíte sa ani pozorne pozerať, ktoré tlačidlá a gombíky stláčate. Minimalistický monochromatický displej dopĺňa čistý dizajn. Nízka pozícia sedenia, sústredený displej a kokpit pripomínajúci kokón vás udržia plne sústredených na cestu pred vami.
Porovnanie s pôvodným LFA
Predchádzajúci LFA s 4,8-litrovým motorom V10 produkoval ohromných 553 koní a 480 Nm krútiaceho momentu. Maximálna rýchlosť dosahovala 325 km/h. Vyrobili len 500 kusov tejto krásy. Toyota GR GT ponúka ešte viac – 641 koní a 850 Nm krútiaceho momentu. Ak sa LFA Concept premení na sériové auto, dosiahne tieto hodnoty alebo ich prekoná. Elektrický pohon má potenciál priniesť ešte vyšší výkon. Cena sa bude pohybovať v šesťciferných číslach v eurách.
Kedy sa dočkáme sériového modelu?
Lexus zatiaľ nepotvrdil dátum uvedenia sériového modelu. Odhaduje sa, že produkcia začne približne o dva roky. Záujemcovia sa môžu zaregistrovať na stránke LFA Concept pre aktualizácie. Očakáva sa, že dopyt výrazne prevýši ponuku. Podobne ako pri pôvodnom LFA bude pravdepodobne potrebné dostať sa na čakací zoznam. Nový LFA Concept predstavuje budúcnosť značky Lexus v segmente superšportov. Elektrický pohon nahrádza legendárny V10, ale sľubuje ešte intenzívnejší zážitok z jazdy.
| Parameter | Lexus LFA (2010-2012) | Toyota GR GT | LFA Concept (odhad) |
|---|---|---|---|
| Motor | 4.8L V10 | Twin-turbo V8 hybrid | Elektrický |
| Výkon | 553 k | 641 k | 641+ k |
| Krútiaci moment | 480 Nm | 850 Nm | 850+ Nm |
| Max. rýchlosť | 325 km/h | N/A | N/A |
| Rázvor | N/A | 272,5 cm | 272,5 cm |
| Počet vyrobených | 500 ks | N/A | Limitovaný |
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Alfa Romeo vracia legendárny motor V6. Fanúšikovia sa dočkali
Za týmito logami sa skrývajú neuveriteľné príbehy. Poznáte ich všetky?
Lotus vloží spaľovacie motory do elektrických modelov. Značka mení stratégiu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.
Ak nájdete chybu, kontaktujte nás: redakcia@autotrendy.sk























