02.12.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Torquenews)
Najnovšia funkcia, ktorá sa objavuje v moderných autách, rozdeľuje motoristov. Po Tesle a Volkswagene začal reklamy priamo na palubný displej zobrazovať aj koncern Stellantis. Výrobcovia to nazývajú „zlepšením zážitku z jazdy“. Vodiči hovoria – už aj za volantom máme reklamy?!

Foto: youtube.com/@Torquenews
Jeep zobrazil vodičovi „vernostnú ponuku“
Všetko sa začalo, keď americký vodič Zerin Dube, majiteľ modelu Jeep Grand Cherokee, zverejnil na platforme X (bývalý Twitter) fotografiu displeja svojho auta. Na obrazovke sa objavila „marketingová notifikácia“ s ponukou zľavy 1500 dolárov na nový Jeep.
Stellantis neskôr potvrdil, že ide o test nového komunikačného systému, ktorý má vodičov informovať o „dôležitých ponukách“ – či už ide o servis, spätné zvolávania alebo reklamné akcie. Reakcie používateľov boli okamžité. Väčšina ich označila za nepríjemné a vtieravé.
Nie je to prvý prípad. VW aj Tesla robia to isté
Tesla začala s reklamou v infotainmente už začiatkom roka 2025, keď softvérová aktualizácia zobrazila upútavku na film „Tron: Ares“ – s animáciami a podsvietením v štýle filmu.
Krátko nato nasledoval Volkswagen. V modeli ID.7 sa počas navigácie začali objavovať pop-up okná s reklamami na nabíjacie stanice, reštaurácie alebo supermarkety. Dokonca sa ukázala aj káva z Netto priamo na displeji vodiča – a to bolo pre mnohých už za hranou.
Výrobcovia hovoria: „Je to služba, nie reklama“
Podľa Stellantisu majú tieto správy vodičom „vylepšiť zážitok z vozidla“. Vraj nejde o klasickú reklamu, ale o cielené informácie a odporúčania. Cieľ je udržiavať spojenie so zákazníkom a poskytovať mu ponuky na mieru.
VW zasa argumentuje, že ide o súčasť „inteligentných asistentov“ v prepojených vozidlách. Používateľ musí funkciu povoliť, a v prípade záujmu ju môže deaktivovať v mobilnej aplikácii. Aj tak však mnohí vodiči hovoria, že reklama v aute za desiatky tisíc eur je neprijateľná.

Foto: youtube.com/@VolkswagenNews
Z právneho hľadiska – stále šedá zóna
Právnici upozorňujú, že neexistuje jasný zákon, ktorý by reklamu v interiéri auta zakazoval – pokiaľ vodiča nevyrušuje alebo nie je nútená. Preto výrobcovia musia ponúkať možnosť jej vypnutia a transparentne vysvetliť, aké údaje sa na zobrazenie reklamy používajú.
Európski regulátori sa témou ešte nezaoberajú, no odborníci očakávajú, že v roku 2026 pribudnú prvé obmedzenia zamerané na ochranu vodiča pred „digitálnym rozptyľovaním“.
Trend, ktorý sa vodičom nepáči
Výrobcovia hľadajú nové zdroje príjmov – najmä pri elektromobiloch, kde ziskové marže klesajú. Prepojené autá sú ideálnou reklamnou platformou a personalizované ponuky lákajú partnerov aj značky.
Z pohľadu vodičov však platí jedno: auto má byť bezpečným priestorom, nie obrazovkou s reklamami. Mnohí tvrdia, že ak už musia platiť za prémiový model, očakávajú pokoj, nie ďalšie notifikácie.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Nie každý hybrid starne rovnako. Tieto dáta o batériách môžu prekvapiť aj odborníkov
Nová Lada Azimut: Rusko spúšťa výrobu domáceho crossovera
Pneumatiky prezrádzajú všetko – stačí vedieť, kde hľadať a čo znamenajú značky
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.























