24.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@KondorCars)
Malý mestský Fiat 500 Hybrid sa konečne dočkal premiéry. Vznikol z modelu, ktorý mal byť pôvodne výlučne elektrický. Teraz však prichádza ako dostupnejšia alternatíva k drahšej verzii na batérie. Dokáže 65‑koňová hybridná „päťstovka“ zachrániť klesajúce predaje Fiatu?

Foto: youtube.com/@KondorCars
Návrat spaľovacieho motora
Fiat sa pôvodne rozhodol, že nová generácia legendárnej päťstovky bude výlučne elektrická. Realita však ukázala, že trh nie je na takýto prechod úplne pripravený. Predaje 500e klesali, a tak sa Taliani rozhodli urobiť krok späť – do modelu vložiť malý benzínový motor s jemnou hybridnou podporou. Nový Fiat 500 Hybrid sa tak stáva dôležitým záchranným kolesom značky a zároveň odpoveďou pre vodičov, ktorí nechcú nabíjať, ale milujú štýl.
Technika: klasika s ľahkou pomocou
Pod kapotou pracuje trojvalcový motor 1.0 FireFly spojený s mild‑hybridným systémom. Výkon klesol oproti predchodcovi zo 70 na 65 koní, krútiaci moment má hodnotu 92 Nm. Sila ide na predné kolesá cez 6‑stupňovú manuálnu prevodovku – čo pôsobí dnes už nostalgicky. Výsledný výkon? Na stovku sa hatchback dostane za 16,2 sekundy, verzia cabrio za 17,3 sekundy. Maximálna rýchlosť: 150 km/h. Nie sú to čísla, ktoré vyrážajú dych, ale Fiat už dávno nestaví na rýchlosť – staví na emócie.

Foto: youtube.com/@KondorCars
Dizajn a verzie karosérie
Po stránke dizajnu ide o to, čo poznáme z elektrickej verzie 500e. Zaoblené línie, typické LED svetlá a retro‑moderný interiér. K dostaniu budú až tri karosárske verzie: klasický hatchback, štýlový Cabrio so zrolovateľnou látkovou strechou a praktická verzia „3+1“ s malými zadnými dvierkami na strane spolujazdca. Tie uľahčujú nastupovanie na zadné sedadlá – praktické riešenie pre mestské rodiny.
Vybavenie a cena
Fiat ponúkne tri úrovne výbavy: Pop, Icon a La Prima. Technické detaily ešte neboli zverejnené, no výbava bude podobná ako pri elektrickej 500e. V základe môžeme čakať digitálny prístrojový panel, dotykové ovládanie multimédií a asistenčné systémy. Cena v Taliansku začína od 19 900 eur – teda lacnejšie než verzia na batérie.
Vyrobené v Taliansku
Nový hybrid sa nebude vyrábať v Tychách ako jeho predchodca, ale priamo v talianskom závode Mirafiori. Fiat si od tohto kroku sľubuje nielen zníženie nákladov, ale aj posilnenie svojej pozície ako tradične „domácej“ značky.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
AUDI E SUV Concept: čínsky gigant s nemeckou dušou
Nová Dacia Duster je tu! Má nový motor, je silnejšia a lacnejšia!
Revolúcia pre seniorov za volantom: Koniec povinným prehliadkam, prichádza veľká zmena!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.























