22.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autogefuehl)
Automobilový svet je na nohách. Dacia, kráľovná lacných áut, práve odpálila bombu, ktorá úplne mení pravidlá hry. Jej absolútny bestseller, model Duster, prichádza s úplne novými motormi. A nie sú to len kozmetické zmeny. Nové motory sú silnejšie, úspornejšie a hlavne, vďaka nim bude nový Duster ešte lacnejší. Pre konkurenciu je to najhoršia možná správa. A pre nás, zákazníkov, tá najlepšia.

Foto: youtube.com/@autogefuehl
Koniec starej éry, prichádza revolúcia
V prvom rade si treba uvedomiť, že toto je obrovský a prelomový krok. Dacia definitívne končí so starými a trochu lenivými motormi a nahrádza ich modernou a efektívnou technikou. A čo je najdôležitejšie, v ponuke už nenájdete žiadny dieselový motor. Dacia tak jasne ukazuje, že budúcnosť patrí benzínu, LPG a hybridom. Je to odvážny krok, ktorý však odráža trendy v celom automobilovom priemysle.
Nové srdce: 1.2 TCe Mild Hybrid
A teraz k tej najväčšej novinke. Srdcom nového Dustera bude úplne nový, 1,2-litrový preplňovaný trojvalec TCe s mild-hybridnou technikou. Tento motor nahradí starú a smädnú jedna-trojku. A teraz to najlepšie. Hoci má menší objem, je výkonnejší. Ponúkne výkon 130 koní a vďaka 48-voltovému mild-hybridnému systému bude mať aj nižšiu spotrebu a emisie. A čo je najdôležitejšie, bude dostupný nielen s pohonom predných kolies, ale aj ako plnohodnotná štvorkolka (4×4).
LPG: Kráľ lacného jazdenia zostáva
Dobrá správa pre všetkých, ktorí chcú jazdiť čo najlacnejšie. Dacia nezanevrela na LPG. V ponuke zostáva osvedčený a extrémne populárny motor 1.0 ECO-G s výkonom 100 koní, ktorý je prispôsobený na spaľovanie skvapalneného ropného plynu. Vďaka dvom nádržiam (na benzín a LPG) ponúkne tento model neuveriteľný dojazd viac ako 1300 kilometrov a náklady na kilometer, ktorým nedokáže konkurovať žiadny diesel ani hybrid.
Hybrid pre náročných
A pre tých, ktorí chcú to najlepšie, je tu vrcholná verzia Hybrid 140. Ide o plne hybridný systém, ktorý poznáme už z modelu Dacia Jogger. Kombinuje 1,6-litrový benzínový motor s dvoma elektromotormi a automatickou prevodovkou. Celkový systémový výkon je 140 koní. V meste dokáže toto auto jazdiť až 80 % času na elektrinu, čo dramaticky znižuje spotrebu. Bude to najdrahšia, no zároveň najúspornejšia a najvýkonnejšia verzia Dustera.

Foto: youtube.com/@whatcar
Čo to znamená pre ceny?
A teraz to najdôležitejšie. Hoci Dacia zatiaľ nezverejnila oficiálny cenník, je viac ako isté, že nový Duster bude ešte dostupnejší. Vďaka novým a efektívnejším motorom dokáže automobilka znížiť výrobné náklady a ponúknuť auto za cenu, ktorej konkurencia jednoducho nedokáže čeliť. Okrem toho očakávame, že základná verzia s motorom na LPG opäť atakuje magickú hranicu, vďaka čomu sa stane absolútne najlacnejším SUV na trhu.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Koľko papá nová Dacia Duster pri rýchlosti 180 km/h? Výsledky testu na diaľnici vás prekvapia!
Dacia Duster vo veľkých problémoch: Predaj úplne zastavený!
Dacia Duster, ktorá sa stala hviezdou Instagramu: Milión videní a nový agresívny štýl
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.






















