19.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@autogefuehl)
Automobilový svet zažíva zemetrasenie. Toyota, ktorá v posledných rokoch v Európe trochu zaspala v segmente elektromobilov, robí obrat o 180 stupňov. Na trh prichádza úplne nová, plne elektrická verzia jej bestselleru, modelu C-HR. A s ňou aj šok, ktorý nikto nečakal. Je nielen lacnejšia, ale má aj dlhší dojazd ako jej väčší a drahší súrodenec, Toyota bZ4X. Je to zúfalý pokus o záchranu, alebo začiatok novej, agresívnej cenovej vojny?

Foto: youtube.com/@autogefuehl
Kanibalizmus vo vlastných radoch
V prvom rade si treba úprimne priznať, že toto je od Toyoty veľmi zvláštny a prekvapivý krok. Namiesto toho, aby sa sústredila na propagáciu svojho prvého globálneho elektromobilu, Toyoty bZ4X, mu stavia do cesty priameho a v mnohých ohľadoch lepšieho konkurenta z vlastných radov. Nová elektrická C-HR je totiž postavená na rovnakej platforme, no vďaka modernejšej technike a lepšej aerodynamike ponúka lepšie parametre za nižšiu cenu. Je to dokonalý príklad kanibalizmu vo vlastnej rodine.
Cena, ktorá ničí vlastný model
A teraz k tým najdôležitejším číslam. Nová Toyota C-HR Electric štartuje na holandskom trhu na cene 43 495 eur. A teraz prichádza ten šok. Jej väčší a starší brat, Toyota bZ4X, stojí v základnej verzii 45 995 eur. Je to síce rozdiel len 2 500 eur, no v tejto cenovej kategórii je to pre mnohých zákazníkov rozhodujúci faktor. A čo je najhoršie, za nižšiu cenu dostanete v mnohých ohľadoch lepšie auto.
Lepší dojazd a modernejšia technika
A teraz k tomu, prečo je menšia C-HR lepšia. Hoci obe autá stoja na rovnakej platforme e-TNGA, C-HR dostala modernejšiu a efektívnejšiu batériu. Má síce o niečo menšiu kapacitu (64 kWh oproti 71,4 kWh v bZ4X), no vďaka lepšej aerodynamike a nižšej hmotnosti ponúka dlhší dojazd. Zatiaľ čo bZ4X prejde na jedno nabitie 436 kilometrov, nová C-HR zvládne až 449 kilometrov. A to nie je všetko. C-HR má aj výkonnejší elektromotor a lepšiu dynamiku.
Prečo to Toyota robí?
Možno si kladiete otázku, prečo to Toyota robí. Prečo si sama sebe konkuruje? Odpoveď je jednoduchá. Musí. Model bZ4X sa v Európe jednoducho nepredáva tak dobre, ako automobilka očakávala. Zákazníci ho považujú za príliš drahý a v porovnaní s konkurenciou ako Tesla Model Y alebo Škoda Enyaq neponúka nič navyše. Príchod lacnejšej a lepšej C-HR je tak zúfalým pokusom, ako prilákať zákazníkov a získať späť stratené pozície v segmente elektromobilov.

Foto: youtube.com/@1001cars
Budíček pre celú značku
Záver je teda jednoznačný. Príbeh elektrickej C-HR je fascinujúcou a zároveň trochu smutnou ukážkou toho, ako aj taký gigant ako Toyota dokáže urobiť chybu. Na jednej strane je skvelé, že na trh prichádza ďalší kvalitný a cenovo dostupný elektromobil. Na druhej strane je to však dôkaz, že stratégia Toyoty v oblasti elektromobility bola doteraz zmätočná a nekonzistentná. Pre nás, zákazníkov, je to však dobrá správa. Znamená to, že sa začína cenová vojna, z ktorej budeme profitovať my všetci.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ! Nová Toyota Corolla 2026 bude vyzerať úchvatne, no má to háčik
Koniec Lexusu? Toyota spúšťa novú značku, ktorá má zničiť Rolls-Royce!
Toyota šokuje: Najspoľahlivejšia značka medzi najporuchovejšími autami roku 2025
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.






















