12.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/RSL_89).
Máme ďalší zoznam motorov so zvýšeným rizikom. Na začiatku svojej kariéry získavali prestížne ocenenia. Po čase, keď vodiči prešli mnoho kilometrov, sa objavili obrovské problémy. Toto sú najhoršie motory posledných rokov, ktoré sa zdali byť veľmi dobré. Neskôr spôsobili množstvo problémov. Stále na ne môžete naraziť v ojazdených autách. Na ktoré motory si musíte dávať obzvlášť pozor?

Foto: shutterstock.com/RSL_89
Víťazstvá v súťažiach vs. spoľahlivosť v praxi
Pri kúpe nového (alebo takmer nového) auta často hľadáme potvrdenie svojho výberu v testoch alebo rôznych súťažiach. Jednou z najprestížnejších je každoročná súťaž, v ktorej motory bojujú o titul „Engine of the Year“. Medzinárodná porota hodnotí techniku, efektivitu, dynamiku a spotrebu paliva. Musíte si však pamätať, že ide o hodnotenie nových motorov. Riadiť sa len tým je chyba. Teória sa nie vždy zhoduje s realitou, čo dokazuje aj tento zoznam.
Niektoré motory zlyhali už po 30-40 tisíc km, iné po 100-150 tisíc km. Vždy však spôsobili majiteľovi problémy a výrazne vyčerpali jeho peňaženku. Poruchy mnohých motorov môžete obmedziť výmenou oleja každých 10-15 tisíc km, a nie každých 25-30 tisíc km, ako odporúčajú mnohí výrobcovia.
Najväčší problém: 1.4 TSI a 1.6 THP
Najviac problémov sa objavilo pri najviac oceňovaných motoroch: benzínových jednotkách 1.4 TSI a 1.6 THP.
1. VW Group 1.4 TSI (EA111):
- Ocenenia: Získal až 9 titulov „Engine of the Year“ (2006 – 2014).
- Problémy: Veľmi nízka kvalita reťazového rozvodového mechanizmu (chybný napinák a zlá kvalita reťaze), poruchy prestavovača fáz rozvodu, problémy s elektronikou a vstrekovačmi. Najväčšie problémy sa týkali verzie s dvojitým preplňovaním (turbo a kompresor) – praskanie piestov a poškodenie piestnych krúžkov.
- Riešenie: Od roku 2012 výrobca zavádza modernizované motory 1.4 TSI EA2111 s remeňovým rozvodom, ktoré sú spoľahlivejšie.
2. BMW/PSA 1.6 THP (BMW: N13):
- Ocenenia: Získal 8 titulov „Engine of the Year“ (2007 – 2014).
- Problémy: Nadpriemerná poruchovosť. Najčastejšie je to vyťahujúca sa rozvodová reťaz (problém už pri 40 tisíc km), nadmerná spotreba oleja (vedie k opotrebovaniu ložísk vačkových hriadeľov), poruchy turbodúchadla a elektroniky.
- Náklady: Výmena hlavy valcov môže stáť v prepočte takmer 2 300 €.

Foto: shutterstock.com/Tursk Aleksandra
Ďalšie rizikové motory (Prehľad)
| Motor | Značka / Koncern | Typické problémy |
|---|---|---|
| 2.0d (N47) | BMW | Slabá rozvodová reťaz, problémy s EGR (riziko požiaru), poruchy palivového systému (piliny v palive). |
| 2.0 TSI/TFSI (EA888) | VW Group | Nadmerná spotreba oleja (opotrebované piestne krúžky) po 90-120 tisíc km. |
| 1.0 R3 EcoBoost | Ford | Praskanie hlavy valcov kvôli slabej účinnosti chladiaceho systému. |
| 1.4 Multiair | FIAT | Porucha modulu MultiAir (elektrohydraulické ovládanie ventilov) po cca 100 tisíc km. |
| 2.1 CDI (OM 651) | Mercedes | Poruchy vstrekovačov Delphi už po 50 tisíc km. |
| 5.0 V10 TDI | VW | Nízka životnosť, tendencia k zadretiu po 150-200 tisíc km (problém s vrstvou na stenách valcov). |
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Je Kia Sportage naozaj bezpečná? Najnovší test odhalil brutálnu pravdu!
Telefón za volantom: Zapnite režim „Nerušiť“ a zachráňte si vodičák!
Nové Twingo je tu! Zabudnite na Daciu, toto je nový kráľ lacných áut!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.






















