6.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@InfinityBox-e6x).
Koncept Polygon od Peugeotu predznamenáva línie budúcej generácie elektrického modelu 208, ktorá je naplánovaná na koniec roka 2026. Hoci nová generácia bude postavená na platforme STLA Small a mala byť len elektrická, Peugeot zvažuje stratégiu „dvojitej koľaje“. To znamená, že popri elektrickej verzii vyvinie aj evolúciu súčasného modelu 208 so spaľovacím motorom.

Foto: youtube.com/@InfinityBox-e6x
Dvojitá koľaj a platforma STLA Small
Ako bude vyzerať budúci Peugeot 208? Definitívnu verziu uvidíme až o rok, no koncept Polygon nám dáva prvú ochutnávku. Nová generácia bude postavená na platforme STLA Small a pôvodne mala byť len elektrická. Avšak, vzhľadom na to, že predaj elektrických áut nedosahuje očakávané výsledky, francúzska automobilka zrejme prijme stratégiu „dvojitej koľaje“. To znamená, že popri elektrickej verzii bude ponúkať aj evolúciu súčasného modelu 208 so spaľovacím motorom.
- Polygon City: Koncept Polygon bol vytvorený pre Peugeot Polygon City, ostrov vytvorený vo vesmíre videohry Fortnite.
- Konkurencia: Aj budúca Opel Corsa, sesternica Peugeotu 208, bola predstavená konceptom pre videohru (Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo).
Hypersquare: Hranatý volant a riadenie bez mechaniky
Sériová verzia Peugeotu 208 z roku 2026 bude určite menej futuristická ako Polygon, no jej silueta by mala byť inšpirovaná konceptom. Ten ukazuje najmä smer, ktorým sa francúzska značka uberie v interiéri, najmä pokiaľ ide o hranatý volant Hypersquare.
- Steer-by-wire: Volant Hypersquare, predstavený prvýkrát na koncepte Inception v roku 2023, bude využívať systém steer-by-wire. Ide o elektronické riadenie bez mechanického spojenia medzi volantom a kolesami, čo je absolútna novinka pre auto koncernu Stellantis.
- i-Cockpit: Bude to ďalšia evolúcia tzv. „i-Cockpitu“ od Peugeotu, teda polohy malého volantu hlboko pod prístrojovou doskou.
- Displej: Peugeot Polygon je tiež vybavený „plávajúcim“ 21-palcovým displejom, pravdepodobne rovnakou zakrivenou jednotkou ako v modeli 3008.
- Systém steer-by-wire sľubuje lepšiu ovládateľnosť a menšie nároky na priestor. Jeho zavedenie do sériovej výroby bude kľúčovým testom pre Stellantis.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Koniec strachu z čínskych áut? Stellantis má geniálny plán, ako nás presvedčiť!
Svetová premiéra: Francúzsko spustilo prvú diaľnicu, ktorá nabíja elektromobily počas jazdy!
Príšera je späť! Ducati Monster 2026 má 111 koní a servisný interval 45 000 km
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.






















