02.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars).
Lexus sa pripravuje na uvedenie svojho nového športového auta. Automobilka začala s ukážkami produkčného modelu prostredníctvom konceptu Sport Concept (Zdroj: Japan Mobility Show 2025). Prvý pohľad do interiéru odhaľuje, že ide o hybrid. V kabíne je množstvo znakov, ktoré potvrdzujú, že toto nové športové auto bude elektrifikované.

Foto: youtube.com/@DPCcars
Interiér bez centrálneho displeja: Odvážny krok
Kabína konceptu vyzerá na prvý pohľad divoko, no pri bližšom skúmaní je viac pripravená na sériovú výrobu, ako by ste si mysleli. Najvýraznejším prvkom je absencia centrálnej infotainment obrazovky. Namiesto toho Lexus navrhol digitálny prístrojový panel s dvojicou menších, krídlových obrazoviek, ktoré lemujú hlavný displej.
Dôkazy hybridného pohonu:
- Obrazovka jasne ukazuje 70-percentný stav batérie s indikátormi „Power“ (Výkon) a „Charge“ (Nabíjanie), ktoré obklopujú zvolený prevodový stupeň.
- Na displeji sa zobrazuje aj teplota a tlak v pneumatikách (86 stupňov Fahrenheita a 33,4 psi).
- Páčky pod volantom obsahujú označenie „RE“, ktoré pravdepodobne slúži na nastavenie úrovne rekuperačného brzdenia.
Volant v tvare jarma a fyzické ovládanie
Auto má volant v tvare jarma (yoke), ktorý obsahuje množstvo fyzických ovládacích prvkov, vrátane tlačidiel, kolískových prepínačov a spínačov. Koncept tiež obsahuje novú interpretáciu ovládačov jazdných režimov, ktoré vyčnievajú z kapoty prístrojovej dosky. Dizajnéri umiestnili ovládače za volant na stĺpik riadenia. Okrem toho pravý ovládač umožňuje voľbu prevodového stupňa. Zároveň na ľavom ovládači nájdete tlačidlo „Off“ a jasne označené možnosti „M“ (manuálny režim) a „N“ (neutrál).
Odporúčania a očakávania:
- Minimalizmus pre pasažiera: Strana spolujazdca je zbavená akýchkoľvek špeciálnych prvkov. Chýba centrálny infotainment displej alebo tretia obrazovka pre spolujazdca.
- Fyzické ovládanie: Posledné ovládacie prvky sú umiestnené v spodnej časti strieborných mriežkových akcentov lemujúcich kokpit. Tieto tlačidlá slúžia na ovládanie kamier s priestorovým výhľadom, funkcie brake hold a parkovacieho asistenta.
Je to odvážny interiér, ktorý, ako dúfajú mnohí, sa v produkčnej verzii príliš nezmení. Avšak absencia centrálneho displeja je taký odvážny krok, že by nebolo prekvapením, keby sa pred debutom skutočného auta zmenil.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Daihatsu oživuje legendu Copen: Nové mini-kupé má zadný náhon!
Senzácia z Japonska: Honda oživuje legendu NSX, bude mať brutálny benzínový motor!
Ak nenabijete plug-in hybrid, obmedzia vám výkon auta!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.























