1.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Pixel-Shot).
Veľká časť motoristov tvrdí, že sa ešte nedokáže definitívne rozlúčiť so spaľovacím motorizmom, ktorého neoddeliteľnou súčasťou je zvuk motora, spaliny a vôňa benzínu. Výrobcovia, tlačení predpismi EÚ, sú nútení prepracovať svoju ponuku modelov. Pre tých, ktorí si kúpili elektromobil, ale túžia po vôni benzínu alebo nafty, pripravila Kia osviežovač vzduchu s jedinečnou arómou.

Foto: shutterstock.com/Pixel-Shot
Osviežovač vzduchu s vôňou benzínu
Astara Auto Finland, spoločnosť zaoberajúca sa dovozom áut juhokórejského výrobcu do tejto severskej krajiny, vytvorila výnimočný osviežovač vzduchu. Ten budú zadarmo pridávať k novým modelom EV4. Výroba tohto kompaktného modelu sa začala v auguste v Žiline na Slovensku. Podľa obchodného riaditeľa Astara Auto Finland Klausa Pohjaliho je vzdanie sa spaľovacieho motora obrovským a veľmi dôležitým krokom. Preto sa firma rozhodla pridať novému elektrickému autu trochu nostalgickej histórie vytvorením osviežovača s vôňou benzínu.
Olej, kov a jazmín: Zloženie vône
Vonnú kompozíciu vytvoril fínsky parfumér Max Perttula, ktorý použil zložky najčastejšie používané v pánskych parfumoch a spojil ich s kvetom jazmínu. Aby dosiahol charakteristickú vôňu, parfumér spojil základ s vôňou motorového oleja s kovovými a minerálnymi tónmi, ktoré pripomínajú arómu autoservisu. Nádych benzínu dodáva vôni trvalý, ale tlmený tón. „Nakoniec som vôňu oživil ‚metalickým‘ a ‚brúseným‘ tónom pomocou ambry, brezového dechtu a galbana.“ dodáva Perttula.

Foto: youtube.com/@recanything
Absurdný gadget, ktorý má zvýšiť predaj
V Fínsku je drvivá väčšina áut stále poháňaná fosílnymi palivami. Elektrické autá Kia tvoria 29 % predaja značky v krajine. Je nový osviežovač schopný zvýšiť predaj modelu EV4? Je to otázne, avšak samotný osviežovač môže mať úplne inú, skrytú funkciu – tento absurdný gadget môže účinne zvýšiť rozpoznateľnosť najnovšieho elektromobilu vyrábaného v Žiline. Kia EV4 je novinka v ponuke juhokórejského výrobcu, ktorá má dobyť segment C, v ktorom – podľa prognóz – budú o sedem rokov elektrické modely tvoriť až 65 % predaja.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Najpredávanejšie auto sveta v novom šate: Toyota Corolla 13. generácie je tu!
Kto najviac neverí elektromobilom? Štúdia odhalila prekvapivé skupiny!
Nemecký šok: Chcú nútiť vodičov nabíjať plug-in hybridy! Inak hrozí obmedzenie výkonu
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.






















