1.11.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/24K-Production).
Nemecký automobilový priemysel spúšťa kampaň „Zachráňme plug-in hybridy“. Predseda Nemeckého združenia automobilového priemyslu (VDA) chce prinútiť vodičov k pravidelnému nabíjaniu. Konštrukčné vynútenie nabíjania je jedným z nápadov, ako „zachrániť“ plug-in hybridy. Ak nebudete nabíjať, hrozí vám obmedzenie výkonu, a to aj na diaľku.

Foto: shutterstock.com/24K-Production
Plug-in hybridy sú v ohrození
Nemecký automobilový priemysel spúšťa kampaň „Zachráňme plug-in hybridy“. Je to odpoveď na obvinenia ekologických organizácií, že vodiči takýchto vozidiel v praxi nevyužívajú možnosť jazdy v elektrickom režime. Napríklad správa organizácie Transport & Environment (T&E) naznačuje, že skutočná emisia CO2 z plug-inov môže dokonca päťnásobne prevyšovať oficiálne kalkulácie.
Čierne mraky nad plug-in hybridmi sú vážnou hrozbou pre výrobcov. Plug-in hybridy sú v súčasnosti jedným z najúčinnejších spôsobov, ako – aspoň na papieri – znížiť emisie CO2 z nových vozidiel a vyhnúť sa gigantickým pokutám, ktoré udeľuje Európska komisia.
Nabiješ, alebo ti obmedzíme výkon
Predstavitelia nemeckého automobilového priemyslu zintenzívňujú lobing v Európskej komisii, aby zachránili dobré meno plug-in hybridov. Majú aj nápad, ako prinútiť kupujúcich, aby používali takéto vozidlá v súlade so zámerom výrobcu. Hildegard Müller, predsedníčka nemeckého združenia VDA, chce napríklad „motivovať“ vodičov k používaniu plug-inov v elektrickom režime zavedením konštrukčných zmien vo vozidlách.
„V budúcnosti by plug-in hybridy mohli byť navrhnuté tak, aby pravidelné nabíjanie bolo povinné,“ uviedla v rozhovore pre nemecký FAZ.net. Predsedníčka VDA nešpecifikovala, akým spôsobom by auto malo vynucovať jazdu v elektrickom režime, ale jej ďalšie vyjadrenia naznačujú, že nejde len o zmeny v softvéri.

Foto: shutterstock.com/Halfpoint
Müller napríklad uviedla, že vodič, ktorý jazdí plug-in hybridom bez využitia energie uloženej v trakčnej batérii, by mal byť v budúcnosti „škrtaný“. Spôsobom, ako prinútiť používateľov k nabíjaniu, môže byť napríklad diaľkové obmedzenie výkonu, aby sa majiteľ prinútil použiť nabíjačku. Ak by auto s vybitou batériou disponovalo napríklad len polovicou nominálneho výkonu, nepochybne by to prinútilo vodiča pripojiť auto k elektrine. Dnes totiž absolútne nie je takáto nutnosť. Elektronika sa stará o to, aby úroveň prúdu nikdy neklesla na nulu, a plug-in hybrid s prázdnou batériou jazdí ako klasický hybrid bez možnosti nabíjania.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Kto najviac neverí elektromobilom? Štúdia odhalila prekvapivé skupiny!
Kedy môžete použiť diaľkové svetlá? Nie len v noci a mimo mesta!
Koniec sporu: Mierny hybrid je hybrid! Najvyšší súd rozhodol o nižšej dani
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.






















