29.10.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews)
Automobilový svet zadržal dych. Porsche, po rokoch čakania, konečne predstavilo prvú plne elektrickú verziu svojho najšportovejšieho SUV – modelu Macan GTS. A nie je to len ďalší elektromobil do počtu. Je to beštia s výkonom 650 koní, ktorá zrýchľuje rýchlejšie ako mnohé superšporty a prináša technológie, z ktorých sa vám zatočí hlava. Zabudnite na všetko, čo ste doteraz poznali. Pre puristov je to možno zrada, no pre techniku je to absolútna revolúcia.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Koniec jednej éry, zrod novej legendy
V prvom rade si treba uvedomiť, čo znamená označenie GTS (Gran Turismo Sport) v svete Porsche. Vždy to bol symbol toho najlepšieho, čo značka dokáže ponúknuť – nekompromisný výkon, dokonalé jazdné vlastnosti a hlavne, emocionálny zvuk spaľovacieho motora. A práve preto je príchod plne elektrického Macanu GTS takým zemetrasením. Je to jasný odkaz, že éra benzínových motorov sa v tomto segmente definitívne končí a že Porsche to s elektrickou budúcnosťou myslí smrteľne vážne.
Sila, ktorá trhá asfalt
A teraz k tomu, čo sa skrýva pod kapotou. Srdcom novinky sú dva výkonné elektromotory, ktoré spoločne produkujú systémový výkon až 650 konských síl a krútiaci moment 955 Nm. Vďaka pohonu všetkých kolies a dokonalému prenosu sily dokáže táto rodinná beštia katapultovať z nuly na sto za neuveriteľných 3,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Sú to parametre, ktorými sa donedávna mohli pýšiť len tie najdrahšie superšporty.
Dojazd a nabíjanie, ktoré búrajú mýty
Samozrejme, výkon nie je všetko. Nový Macan GTS stojí na modernej 800-voltovej platforme PPE (Premium Platform Electric), ktorú zdieľa s Audi. V podlahe ukrýva batériu s kapacitou 100 kWh, ktorá mu zabezpečí dojazd až 580 kilometrov podľa normy WLTP. A čo je najlepšie, vďaka rýchlemu nabíjaniu s výkonom až 270 kW dokážete batériu nabiť z 10 na 80 percent za menej ako 21 minút. Za 10 minút na nabíjačke tak získate dojazd až 200 kilometrov.
Podvozok hodný mena Porsche
Aby auto zvládlo takýto extrémny výkon, inžinieri ho vybavili tou najlepšou technikou. Štandardom je adaptívne vzduchové odpruženie a systém Porsche Active Suspension Management (PASM) s dvojventilovými tlmičmi. V praxi to znamená, že auto sa dokáže v zlomku sekundy prispôsobiť štýlu jazdy a kvalite cesty. Pre ešte lepšiu obratnosť v meste a stabilitu na diaľnici je tu aj elektronicky riadený diferenciál.

Foto: shutterstock.com/JustPhotos22
Dizajn, ktorý kričí GTS
Samozrejme, nechýbajú ani typické GTS prvky. Exteriér charakterizujú čierne detaily na prednej časti, bokoch a zadu, doplnené o ornamentáciu špecifickú pre GTS modely. Nový Macan GTS bude prvým modelom, ktorý dostane športový dizajnový balík už v základnej výbave. Interiér kombinuje Race-Tex a čiernu kožu, pričom všade nájdete nápisy GTS. Novinkou je aj možnosť koordinácie farieb exteriéru a interiéru.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Koniec benzínu v Porsche? Legendárny Macan GTS je už len na elektrinu a je to beštia!
Nové Porsche 911 má dva elektromotory. Je to revolúcia v bielych rukavičkách
Šialené Porsche Cayenne: Nový Techart Magnum má 930 koní a vzhľad, ktorý rozdelí národ!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.























