25.10.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@AutoK_News)
Automobilový svet zažíva zemetrasenie. Toyota, gigant, ktorý už vlastní prémiovú značku Lexus, robí ďalší, ešte odvážnejší krok. Z Japonska prichádzajú šokujúce správy, že automobilka vytvára úplne novú, ultra-luxusnú značku, ktorá sa postaví nad Lexus. Ponesie meno Century a jej jediným cieľom je zaútočiť na absolútny vrchol automobilového sveta – na značky ako Rolls-Royce, Bentley a Maybach. Toto je jasný odkaz, že Toyota už nechce byť len pre bežných ľudí.

Foto: youtube.com/@AutoK_News
Japonský Rolls-Royce, o ktorom ste nepočuli
V prvom rade si treba pripomenúť, čo je to vlastne Toyota Century. Pre väčšinu Európanov je to neznáme auto. V Japonsku je to však absolútna legenda a symbol najvyššieho luxusu. Je to auto, v ktorom sa vozí japonský cisár, premiér a tí najbohatší podnikatelia. Každý jeden kus vyrábajú ručne tí najlepší majstri a jeho dizajn sa za posledných 50 rokov takmer nezmenil. Je to japonská odpoveď na Rolls-Royce – diskrétna, dokonalá a extrémne exkluzívna.
Z modelu sa stáva značka
A teraz prichádza ten najväčší šok. Toyota sa rozhodla, že z tohto jedného modelu urobí samostatnú a plnohodnotnú značku. Century už nebude len najluxusnejšou Toyotou. Bude to úplne nová značka, ktorá bude v hierarchii koncernu stáť ešte vyššie ako Lexus. Bude to absolútny vrchol, určený pre tých najnáročnejších a najbohatších klientov na svete. Je to podobný krok, aký urobil Mercedes so značkou Maybach.
Prvým modelom bude obrovské SUV
A aký bude prvý model novej značky? Nebude to limuzína. Bude to obrovské a luxusné SUV, ktoré automobilka nedávno predstavila. Toto auto je priamym útokom na modely ako Rolls-Royce Cullinan a Bentley Bentayga. Je postavené na platforme Grand Highlander, no je ešte väčšie, luxusnejšie a drahšie. Pod kapotou má výkonný plug-in hybridný systém s výkonom viac ako 400 koní.
Exkluzívne showroomy a špeciálny prístup
Samozrejme, autá značky Century si nekúpite v bežnom showroome Toyoty. Automobilka pre ne vytvorí sieť exkluzívnych predajní, ktoré budú pripomínať skôr luxusný butik ako autosalón. Zákazníci sa môžu tešiť na maximálne individuálny prístup, možnosť personalizácie do posledného detailu a služby na najvyššej úrovni. Všetko bude podriadené jedinému cieľu – vytvoriť pocit absolútnej exkluzivity.

Foto: shutterstock.com/Karolis Kavolelis
Čo to znamená pre Lexus?
A čo bude s Lexusom? Znamená to jeho koniec? Vôbec nie. Lexus zostane aj naďalej prémiovou značkou koncernu, ktorá bude konkurovať značkám ako Mercedes-Benz, BMW a Audi. Century sa však posunie o úroveň vyššie a bude bojovať v úplne inej lige. Pre Toyotu je to strategický krok, ktorým chce pokryť úplne celý automobilový trh, od najlacnejších áut až po ten najextrémnejší luxus.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Cenový šok: Tieto 3 nové SUV kúpite za menej ako 20 000 eur
Chcete SUV budúcnosti? Toto je 5 najlepších plug-in hybridov, ktoré si kúpite v roku 2025!
SUV s dojazdom až 800 km? Na tieto modely sa oplatí počkať v roku 2025!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.






















