24.10.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@volant_tv)
Automobilový svet zasiahla správa, ktorá je ako blesk z jasného neba. Audi, po rokoch špekulácií, oficiálne potvrdilo to, čoho sa všetci fanúšikovia báli. Ikonické modely TT a R8 definitívne končia. Na ich miesto však neprichádza prázdnota. Prichádza revolúcia! Z Ingolstadtu unikli prvé informácie o úplne novom, čisto elektrickom superšporte, ktorý má ambíciu zmeniť pravidlá hry. Bude stáť na rovnakej platforme ako nové Porsche a sľubuje jazdné vlastnosti, aké sme v elektromobile ešte nezažili.

Foto: youtube.com/@volant_tv
Koniec jednej éry
V prvom rade, toto nie je len koniec dvoch modelov. Je to koniec jednej celej éry. Audi definitívne pochováva svoje dve najväčšie športové ikony – dostupné a štýlové TT a nekompromisný superšport R8. Dôvod je jednoduchý a neúprosný. Budúcnosť je elektrická a v novej stratégii značky už pre tieto autá so spaľovacím motorom jednoducho nezostalo miesto. Pre fanúšikov benzínu a revu motorov je to smutná správa, no zároveň je to začiatok niečoho úplne nového a vzrušujúceho.
Prichádza elektrický kráľ
A čo teda príde namiesto nich? Audi chystá jedného spoločného, čisto elektrického nástupcu. Pôjde o dvojmiestny športiak, ktorý si zoberie to najlepšie z oboch svetov. Z modelu TT si prevezme kompaktné rozmery a hravosť, z modelu R8 zase výkon a auru superšportu. Dizajnovo pôjde o úplne nové auto, ktoré bude nadväzovať na futuristické koncepty značky. Bude to auto, ktoré má ukázať, že aj elektrina môže byť plná emócií.
Revolučná platforma z Porsche
A teraz to najdôležitejšie. Nový elektrický športiak od Audi nebude stáť na žiadnej bežnej platforme. Postavia ho na úplne novej, špičkovej architektúre SSP (Scalable Systems Platform), ktorú vyvíjajú spoločne s Porsche. A práve túto platformu použije aj elektrický nástupca Porsche 718 (Boxster a Cayman). To je zárukou, že nepôjde o žiadne prezlečené SUV. Platforma je od základu navrhnutá pre športové autá, s nízkym posedom a dokonalým rozložením hmotnosti.
Tajomstvo v batériách
Najväčším tajomstvom novej platformy je unikátne uloženie batérií. Namiesto klasického „skateboardu“, kde sú batérie uložené v jednej plochej vrstve pod podlahou, použijú inžinieri takzvaný „e-core“ layout. To znamená, že časť batérií umiestnia aj za sedadlá, presne do miesta, kde majú autá motor uprostred. Týmto dosiahnu dokonalé ťažisko a jazdné vlastnosti, ktoré budú pripomínať klasické superšporty s motorom uprostred.

Foto: shutterstock.com/rebinworkshop
Dve verzie: Zábava alebo brutálna sila?
Podľa prvých informácií príde novinka v dvoch verziách. Okrem toho základná verzia ponúkne pohon zadných kolies, a tak poteší všetkých puristov, ktorí milujú pretáčavé šmyky a zábavu za volantom. Vrcholom ponuky bude, samozrejme, verzia s pohonom všetkých kolies quattro. Tá dostane dva elektromotory a ponúkne brutálny výkon a zrýchlenie, ktoré potrápi aj tie najdrahšie hyperautá.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Audi ukázalo budúcnosť: Koncept C je elektrický nástupca TT a vracia späť tlačidlá!
Audi sa zbláznilo? Elektrický športiak bude mať falošný výfuk a bude vibrovať ako spaľovák!
Spoľahlivosť starých áut: Ktoré modely vás nikdy nenechajú v kaši?
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.























