23.10.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@ScottishCarClan).
Francúzsky Departament pre dohľad nad trhom vozidiel a motorov začal oficiálne konanie v súvislosti so spoľahlivosťou trojvalcového benzínového motora 1.2 PureTech. Prípad sa týka široko používaného pohonu, ktorý roky vyvoláva kontroverzie medzi používateľmi. Vyšetrovanie môže viesť k uloženiu dodatočných „nápravných opatrení“ na koncern Stellantis. Motor je známy najmä pre nadmernú spotrebu oleja a predčasné opotrebovanie rozvodového remeňa!

Foto: youtube.com/@ScottishCarClan
PureTech: Jedna z najväčších chýb Stellantisu
Motor 1.2 PureTech, ktorý vyrába PSA od roku 2012, montujú do mnohých populárnych modelov Peugeot, Citroën, DS a Opel. Len vo Francúzsku sa tento pohon nachádza v približne 500-tisíc vozidlách.
Tento pohon je veľmi „známy a populárny“, no hlavne vďaka svojej poruchovosti. Môžeme povedať, že je to jedna z najväčších chýb koncernu Stellantis. Používatelia už dlhší čas hlásia vážne technické problémy. Ide napríklad o nadmernú spotrebu oleja alebo predčasné opotrebovanie rozvodového remeňa.
Vyšetrovanie trvá: Obete PureTecha
V roku 2024 založili majitelia, ktorým motor PureTech poškodil autá, združenie „Victimes du PureTech“ (Obete PureTecha). Okrem toho sa doň prihlásilo už 528 členov a združenie intenzívne pôsobí na sociálnych sieťach.
V októbri 2025 združenie dostalo oficiálny list od Catherine Bieth. Tá vedie Departament pre dohľad nad trhom vozidiel a motorov. Informovala o začatí vyšetrovania. Cieľom konania je posúdiť rozsah problémov s motorom 1.2 PureTech. Chcú overiť, či sú nápravné opatrenia zavedené Stellantisom primerané k identifikovaným hrozbám.
Dva možné dôvody poruchy a laboratórne testy
Vyšetrovanie začalo v júni 2025 po prijatí 425 hlásení od poškodených. Prípadom sa zaoberá SSMVM. Je to orgán zriadený v roku 2021 po afére Dieselgate.

Foto: youtube.com/@FlatTire-TV
Na začiatku vyšetrovania SSMVM požadoval od výrobcu dokumentáciu a podrobné technické údaje o motore. Na základe odovzdaných materiálov sa podarilo určiť dve potenciálne príčiny poruchy pohonnej jednotky. Sú to však predbežné hypotézy, ktoré vyžadujú ďalší výskum a potvrdenie.
SSMVM v súčasnosti vykonáva podrobné laboratórne testy. Cieľom je potvrdiť alebo vylúčiť konštrukčné chyby motora. Zameriavajú sa najmä na nadmernú spotrebu oleja. V prípade potvrdenia nezrovnalostí môže SSMVM požadovať od Stellantisu zavedenie dodatočných nápravných opatrení.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Prelomový rozsudok! Súd potrestal vodiča za e-cigaretu. Hrozí vám pokuta 150 eur!
Malý, ale drsný! Toyota vzkriesila legendu: Land Cruiser FJ je tu!
Zúfalstvo v Maserati: Elektrické autá nikto nechce, dávajú zľavy 40 000 eur!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.