22.10.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/otomobil).
Generálny riaditeľ spoločnosti Bosch sa navyše pridal ku kritike zákazu predaja áut so spaľovacím motorom v EÚ po roku 2035. Stefan Hartung pritom tvrdí, že ide o obrovskú chybu. Podľa neho Európa nie je pripravená na zmiznutie spaľovacích motorov a varuje, že európsky automobilový priemysel na globálnom trhu prehrá. Zároveň upozorňuje, že najväčším víťazom tejto európskej posadnutosti znižovaním emisií sa stane Čína!

Foto: shutterstock.com/otomobil
Európa hrá s nevýhodou na globálnom trhu
Stefan Hartung ostro kritizoval kontroverzné opatrenia EÚ pre rok 2035. Generálny riaditeľ Bosch neváhal zaútočiť na európsky plán na zníženie emisií CO2 v nasledujúcom desaťročí.
Hartung varuje, že hrozby sú obrovské pre nadchádzajúce roky. Prichádzajú clá od Donalda Trumpa a nezastaviteľný rast Číny. EÚ si podľa neho hádže polená pod nohy zákazom predaja benzínových a naftových áut.
Hartung hovorí:
„Zákaz spaľovacích motorov je európsky vynález. Európski výrobcovia sú v tomto ohľade v jasnej nevýhode.”
Šéf Bosch varuje, že hlavným príjemcom posadnutosti znižovaním emisií CO2 bude Čína.
Európa nie je pripravená, Čína áno
Stefan Hartung tvrdí, že Európa prestala byť veľmocou v automobilovom svete. Nedokázala sa včas prispôsobiť príchodu elektrických áut. Čína získala pôdu pod nohami v rekordnom čase s gigantmi ako BYD. Tí konkurujú západným výrobcom za rovnakých podmienok.
Ázijská krajina tiež vyhlásila vojnu spaľovacím motorom. Najprv sa však postarala o to, aby sa stala svetovou veľmocou v plug-in hybridoch a elektromobiloch. Čína dosiahla tak efektívne modely a batérie, že tieto riešenia sú rentabilné pre vodičov. V Európe je to naopak.

Foto: youtube.com/@rtl_news
Stratégia je zlá: Chce stimuly namiesto zákazov
Generálny riaditeľ Bosch požiadal orgány EÚ, aby prehodnotili svoju klimatickú politiku. Hartung varuje, že zvolili nesprávnu stratégiu. Mali by dávať trhu stimuly namiesto čoraz tvrdších zákazov.
Riaditeľ značky sa obrátil aj na nemecké úrady. Komentuje potrebu hľadať udržateľnejšie alternatívy bez obetovania naftových a benzínových modelov. Tieto vyhlásenia prichádzajú po strate 2,5 miliardy v divízii motorov Bosch.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Šéf Fordu v panike! „Ak prehráme túto bitku, Ford nemá budúcnosť!“ Čínske továrne ho šokovali!
Automobilka ponúka pol milióna eur! Obrovský program odstupného má ušetriť 5 miliárd eur!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.