21.10.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Hrebeniev Vladyslav)
Automobilový svet zažíva šok, ktorý prichádza z Talianska. Maserati, legendárna značka luxusných a športových áut, má obrovský problém. Jej nové a extrémne drahé elektromobily nikto nechce. Predaje sú tak katastrofálne, že automobilka musela siahnuť po zúfalom kroku. Na svoje elektrické modely ponúka zľavy, z ktorých sa vám zatočí hlava. Hovoríme o sumách až 40 000 eur. Toto je brutálne vytriezvenie a jasný dôkaz, že ani tá najslávnejšia značka nemôže ignorovať realitu trhu.

Foto: shutterstock.com/Hrebeniev Vladyslav
Veľké sľuby, prázdne showroomy
V prvom rade si treba pripomenúť, s akou pompou Maserati vstupovalo do elektrickej éry. Svoje nové modely GranTurismo Folgore a Grecale Folgore prezentovalo ako technologickú špičku a budúcnosť značky. Realita je však brutálna. Zákazníci o tieto autá jednoducho nemajú záujem. Showroomy sú prázdne a predajcovia zúfalí. Ukazuje sa, že ani tí najbohatší klienti nie sú ochotní zaplatiť prémiovú cenu za elektromobil, ktorý im neponúka emócie a zvuk legendárnych motorov.
Zľava, aká tu ešte nebola
A teraz prichádza ten najväčší šok. Aby Maserati vôbec nejaké autá predalo, muselo siahnuť po kroku, ktorý je v segmente luxusných áut absolútne nevídaný. Na svoje elektrické modely ponúka brutálne zľavy. V Spojených štátoch môžete získať zľavu až 40 000 dolárov na luxusné kupé GranTurismo Folgore. Pri menšom SUV Grecale Folgore je to stále neuveriteľných 25 000 dolárov. Je to jasný signál paniky a zúfalstva.
Prečo ich nikto nechce?
Čo stojí za týmto katastrofálnym neúspechom? Dôvodov je hneď niekoľko. Tým hlavným je absurdne vysoká cena. Elektrické GranTurismo Folgore stojí v Amerike viac ako 200 000 dolárov. Za rovnaké peniaze si môžete kúpiť Porsche Taycan Turbo, ktoré je rýchlejšie a má lepší imidž. Ďalším problémom je nedôvera v novú technológiu a obavy o dojazd a nabíjanie. A v neposlednom rade je to absencia emócií. Pre zákazníkov Maserati bol vždy kľúčový zvuk motora. A ten im elektromobil jednoducho nedokáže ponúknuť.
Koniec elektrickým snom?
Tento problém sa však netýka len Maserati. Je to varovným signálom pre celý prémiový segment. Ukazuje sa, že prechod na elektromobilitu nie je taký jednoduchý, ako si mnohí mysleli. Značky ako Aston Martin, Bentley či dokonca Porsche taktiež hlásia spomalenie a prehodnocujú svoje elektrické plány. Zdá sa, že aj tí najbohatší zákazníci stále preferujú starý dobrý benzín.

Foto: shutterstock.com/Stoqliq
Čo bude ďalej?
Budúcnosť Maserati je tak viac ako neistá. Automobilka musela dočasne zastaviť výrobu a poslať stovky zamestnancov domov. Zúfalo sa snaží nájsť cestu, ako prilákať zákazníkov. Jedno je však isté. Príbeh elektrických Maserati je mrazivou lekciou pre celý automobilový priemysel. Ukazuje, že ani tá najslávnejšia značka a najlepší marketing nedokážu predať produkt, o ktorý jednoducho nie je záujem.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Nové Maserati GranCabrio. Má motor V6 a systém vyhrievania krku
Alfa Romeo mení aj plány elektrifikácie. Skvelá správa pre fanúšikov značky
Jediné štvordverové Porsche 911 je v Amerike. Spoločnosť sa oň zaujímala už pred 40 rokmi
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.