20.10.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Pormezz).
Kúpa ojazdeného auta býva skutočnou pascou. Niektoré modely, hoci lákajú vzhľadom a atraktívnou cenou, dokážu už po niekoľkých mesiacoch doviesť majiteľa do finančných problémov. Nemecké správy ADAC a TÜV ukazujú vozidlá, ktoré najčastejšie podliehajú poruchám po záručnej dobe a generujú obrovské náklady na opravy. Zistite, ktoré ročníky dopadajú najhoršie v testoch spoľahlivosti a ako sa vyhnúť chybnému rozhodnutiu!

Foto: shutterstock.com/Pormezz
Hľadáte príležitosť, nájdete pokladničku bez dna
Napriek tomu, že niektoré autá pôsobia na fotkách skvele, pod kapotou často ukrývajú množstvo problémov. Navyše správy uvádzajú, že medzi menej odporúčanými modelmi patria Opel Insignia, BMW radu 5 (E60 a E61) a Fiat Punto. Okrem toho tieto vozidlá spája vysoká cena údržby a stále častejšie poruchy.
- Opel Insignia (2008 – 2017) má časté problémy s rozvodovou reťazou, turbodúchadlom a elektronikou prevodovky.
- V prípade BMW E60 a E61 bývajú poruchy zavesenia a automatickej prevodovky veľmi nákladné.
- Fiat Punto a Grande Punto bojujú s typickými problémami – koróziou, poruchami elektriky a netrvanlivým zavesením.
Najlacnejšie autá často generujú najväčšie výdavky po kúpe. Zavesenie, turbo, spojka alebo automatická prevodovka môžu pohltiť tisíce eur.
Symboly spoľahlivosti: Tieto autá držia hodnotu
Na druhom póle sú značky, ktoré dlhé roky považujeme za symbol spoľahlivosti. Z reportov vyplýva, že najväčšej dôvere vodičov sa tešia Suzuki, Toyota, Hyundai a Mazda. Sú to vozidlá, ktoré zriedka končia v servise.
Vodiči ich oceňujú za jednoduchú konštrukciu, trvanlivé pohonné jednotky a nízke náklady na prevádzku. Hoci sú ich ceny na trhu ojazdených vozidiel vyššie, zvyčajne sa vrátia vo forme spoľahlivosti a pokoja. Dobre udržiavaná Toyota Yaris alebo Mazda 3 dokáže prejsť stovky tisíc kilometrov bez vážnejších porúch.

Foto: shutterstock.com/Roman.Stasiuk
Ako sa vyhnúť pasci? Kontrola je kľúčová
Kúpa auta z druhej ruky vyžaduje rozvahu. Príliš nízke najazdené kilometre alebo nedostatok servisnej dokumentácie sú vážne varovné signály.
Vždy skontrolujte číslo VIN. To musí súhlasiť s údajmi v dokumentoch. Dôkladne si prezrite podvozok a prahy – tam sa najčastejšie objavuje korózia. Experti odporúčajú skúšobný štart motora za studena, test bŕzd a kontrolu fungovania prevodovky.
Pred kúpou preto investujte do prehliadky v nezávislom servise; hoci vás to vyjde len na pár desiatok eur, môže vás ochrániť pred stratou mnohonásobne vyššej sumy. Navyše príliš nízka cena zvyčajne signalizuje, že sa majiteľ chce zbaviť problémového auta.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Automatické svetlá v hmle? Pozor, hrozí pokuta! Elektronika vás neochráni pred nehodou!
Šéf Fordu v panike! „Ak prehráme túto bitku, Ford nemá budúcnosť!“ Čínske továrne ho šokovali!
Záhadné tlačidlo v rádiu: Väčšina vodičov ho nepoužíva, no na dlhej ceste je na nezaplatenie!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.