16.10.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@EGuide_Renault).
Na automobilovom trhu sú motory, ktoré sa právom dostanú na zoznam najlepších pohonných jednotiek, zatiaľ čo iné skončia na menej slávnom zozname ako katastrofálne mechaniky. Motor 1.3 TCe (H5H) od Renaultu patrí do prvej skupiny, a to hneď z niekoľkých dôvodov. Je to moderný štvorvalec, ktorý si získal špeciálne miesto medzi benzínovými motormi.

Foto: youtube.com/@EGuide_Renault
Pôvod motora 1.3 TCe H5H: Aliancia s Mercedesom
Motor H5H sa datuje do roku 2018. Začiatkom toho roka Renault oznámil uvedenie tohto motora na trh ako výsledok plodnej aliancie s Daimlerom, vtedajšou materskou spoločnosťou Mercedes-Benz. Obe spoločnosti spolupracovali na vývoji tohto motora, a preto ho dnes nájdeme v modeloch až piatich rôznych značiek.
Debutoval v Renaulte Scénic a Grand Scénic štvrtej generácie a bol spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou aj so sedemstupňovou automatickou prevodovkou EDC s dvojitou spojkou. Renault vtedy uviedol, že „1.3 TCe spĺňa najvyššie štandardy kvality, spoľahlivosti a životnosti oboch partnerov“. Na položenie základov tejto novej mechaniky boli potrebné štyri roky štúdií a viac ako 40 000 hodín na skúšobnej stolici a v simuláciách.
Technické vlastnosti a modely, ktoré ho používajú
Motor sa predstavil ako benzínový štvorvalec s objemom 1 330 cm3, ktorý ponúkal tri úrovne výkonu: 115, 140 a 160 koní, ako aj maximálny krútiaci moment 270 Nm. Zahŕňal technológiu nazvanú Bore Spray Coating, ktorá znižuje trenie a zlepšuje účinnosť, zvýšený vstrekovací tlak paliva na 250 barov a turbodúchadlo s bezpečnostným ventilom recirkulácie výfukových plynov. V priebehu rokov sa motor 1.3 TCe vyvíjal a prispôsoboval rôznym úrovniam výkonu, vrátane verzií so 130, 136, 150 a 163 koňmi.
Motorom vybavili modely piatich rôznych značiek: Renault, Mercedes-Benz, Nissan, Mitsubishi a Dacia. Nájdete ho v autách ako Mercedes Triedy A alebo GLA, Renault Clio alebo Austral, Dacia Duster a Bigster, Nissan Qashqai alebo Mitsubishi ASX.
Hybrid pre lepšiu efektivitu
Motor sa vyrába v niekoľkých závodoch po celom svete, no najzaujímavejšie je, že sa elektrifikoval. Urobil to dvoma rôznymi spôsobmi. Na jednej strane je tu mild-hybridná verzia (MHEV), ktorú nájdeme v Renaulte, Nissane a Mercedese a ktorá umožňuje prístup k ekologickej nálepke.

Foto: youtube.com/@EGuide_Renault
Na druhej strane, tento motor slúži ako základ pre plug-in hybridný pohon (PHEV), ktorý nájdeme výlučne v Mercedes-Benz. V tomto prípade benzínový motor pracuje spolu s elektromotorom napájaným batériou, ktorá generuje kombinovaný výkon 218 koní. Dojazd v čisto elektrickom režime týchto verzií presahuje 70 kilometrov.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Najpredávanejšie auto sveta mení kabát! Toyota ukázala, ako bude vyzerať nová Corolla
Kedy zapnúť režim „Eco“? Mechanici varujú: Príliš veľa šetrenia vám zničí motor!
Chcete mať čistý motor? Nerobte túto chybu! Jedným ťahom zničíte elektroniku a motor!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.