14.10.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/AxOst).
Tento model bol priekopníkom v ponuke značky v mnohých ohľadoch. Žiaľ, tieto aspekty sa pre sedan nestali esom v rukáve. Predával sa veľmi priemerne. Preto zmizol a nedostal nástupcu. Legenda tohto auta však zostala. Hoci Lexus dnes preslávili hybridy, kedysi ponúkal vodičom hlavne benzínové motory. Zlom nastal v roku 2009 a práve tento sedan sa stal tým prelomovým modelom.

Foto: shutterstock.com/AxOst
Lexus HS ako prvý dostal legendárny hybrid
Model, o ktorom dnes hovoríme, je Lexus HS. Čo je na tomto aute ešte zaujímavé? Fakt, že priekopnícky využíval pohonný systém, ktorý dnes kraľuje v Toyotách RAV4, Camry a Highlander, a tiež v Lexusoch NX, RX či ES. Hovoríme o spaľovacom a elektrickom pohone, ktorý bol založený na 4-valcovom motore s objemom 2,4 litra. Motor, ktorý samozrejme pracuje v Atkinsonovom cykle.
Takto skomponovaný hybrid robil z HS v roku 2009 najúspornejší Lexus. Zároveň ponúkal výkon 190 koní. Navyše, v sedane inžinieri po prvýkrát použili tlačidlo, ktoré vynucovalo jazdu výlučne na elektrinu. Na plne nabitej nikel-metal-hydridovej batérii, umiestnenej medzi kufrom a zadným sedadlom, mohlo auto dosiahnuť rýchlosť až 32 km/h.
Eko pohon a luxus v jednom
Ekologický nebol len pohon. Lexus kládol veľký dôraz na používanie materiálov, ktoré znižovali vplyv výroby auta na životné prostredie. Okolie vodiča a pasažierov bolo dokončené ekologickým plastom, vytvoreným s použitím rastlinných vlákien. K tomu až 85 percent auta bolo možné úplne recyklovať.
Napriek ekológii Japonci nezabudli na to, že prvý výlučne hybridný Lexus bol stále skutočným Lexusom. HS ponúkal najvyšší komfort a dobrú výbavu. Karoséria s dĺžkou 4,7 m zaručovala veľa priestoru pre pasažierov. Na palube bol okrem iného montovaný navigačný systém, audio systém Mark Levinson s 10 reproduktormi, dokonca aj HUD displej na čelnom skle a známe bezpečnostné systémy.

Foto: shutterstock.com/Art Konovalov
Vodiči si ho neobľúbili. Nahradil ho väčší ES
Vodiči si históriu Lexusu HS nepamätajú. A nemali by si to vyčítať. Hoci auto vyrábali 8 rokov, nikdy sa nestalo predajným hitom. Mesiac po premiére Lexus získal tisíc objednávok na vozidlo. Výsledok bol sľubný. A tým sa to vlastne skončilo. Hlavným trhom pre HS mali byť Spojené štáty. Napriek tomu napríklad v roku 2011 dodali Japonci za oceán len 2864 kusov. Model najprv vyradili z ponuky v USA (v roku 2012). V Japonsku predaj auta opustili o 5 rokov neskôr. Model zmizol z ponuky značky v roku 2017 a nikdy nedostal nástupcu. Medzeru po ňom vyplnil oveľa väčší ES, v ktorom hybridné pohony začali preberať predajné žezlo.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Tajný trik mechanikov: Ako jazdiť v zápche s automatom, aby sa nepokazil.
Polícia varuje: Prichádza peklo na cestách! Tieto chyby počas búrky vás môžu zabiť!
Nová Lada je totálne fiasko: Za tri mesiace predali len 57 áut!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.