28.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@carintos)
Automobilový svet spozornel. BMW, jedna z najkonzervatívnejších značiek, urobila niečo nečakané. Potichu a bez veľkých fanfár začala meniť svoje ikonické logo. Nejde o žiadnu radikálnu revolúciu, ale o jemnú, no o to dôležitejšiu zmenu, ktorá naznačuje príchod novej éry. Táto zmena sa prvýkrát objavila na koncepte Neue Klasse X a postupne sa dostane na všetky nové modely. Čo sa vlastne zmenilo a prečo to BMW robí?

Foto: youtube.com/@carintos
Koniec modrej, vitajte v budúcnosti
V prvom rade, najväčšou zmenou, ktorú si všimnete, je absencia modrej farby v logu na volante. Tradičná modro-biela vrtuľa, ktorá symbolizuje Bavorsko, zostáva na karosérii. V interiéri však BMW prechádza na minimalistickejší a modernejší prístup. Nové logo na volante je monochromatické, teda jednofarebné. Automobilka ho vylisuje priamo do materiálu, vďaka čomu získa elegantný, takmer neviditeľný vzhľad. Tento krok je súčasťou novej dizajnovej filozofie, ktorá kladie dôraz na čistotu, jednoduchosť a udržateľnosť.
Prečo táto zmena?
Podľa šéfa dizajnu BMW, Domagoja Dukeca, má táto zmena hlbší význam. Automobilka chce, aby sa vodič sústredil na to najdôležitejšie – na radosť z jazdy. Farebné logo na volante podľa neho zbytočne odpútava pozornosť. „Chceme, aby logo ustúpilo do pozadia,“ vysvetlil Dukec. Interiér má byť pokojným a harmonickým miestom, kde nič neruší. Monochromatické logo je elegantnejšie a lepšie ladí s modernými materiálmi a digitálnymi displejmi, ktoré budú dominovať budúcim modelom.
Neue Klasse ako začiatok novej éry
Táto zmena nie je náhodná. Prichádza spolu s novou generáciou vozidiel, ktorú BMW nazýva „Neue Klasse“ (Nová trieda). Ide o úplne novú, čisto elektrickú platformu, ktorá od roku 2025 odštartuje novú kapitolu v histórii značky. Prvými modelmi na tejto platforme budú sedan vo veľkosti radu 3 a SUV, ktoré nahradí súčasný iX3. Nové logo je tak symbolickým odrazom tejto transformácie. Značka sa mení, stáva sa elektrickou, digitálnou a udržateľnou, a spolu s ňou sa mení aj jej vizuálna identita.
Viac než len logo: Nová filozofia interiéru
Okrem toho, zmena loga je len špičkou ľadovca. Celý interiér budúcich modelov Neue Klasse prejde revolúciou. BMW sa chce zbaviť chrómu a kože. Namiesto nich použije udržateľné a recyklované materiály, ako sú textílie z rastlinných vlákien alebo plasty vylovené z oceánu. Cieľom je vytvoriť interiér, ktorý bude nielen luxusný, ale aj ekologický. Minimalistický prístup sa prejaví aj v znížení počtu fyzických tlačidiel. Väčšinu funkcií bude vodič ovládať cez centrálny displej a nový panoramatický head-up displej.

Foto: youtube.com/@BMW
Čo na to fanúšikovia?
Ako to už pri zmenách býva, reakcie fanúšikov sú zmiešané. Puristi a milovníci tradícií sú sklamaní a považujú odstránenie modrej farby za zradu odkazu značky. Tvrdia, že BMW stráca svoju identitu. Na druhej strane, mnohí tento krok vítajú. Vnímajú ho ako odvážny a moderný prístup, ktorý posúva značku do 21. storočia. Jedno je však isté. BMW sa nebojí meniť a prispôsobovať sa novej dobe. A to je v dnešnom rýchlom svete kľúčové pre prežitie.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Posledné zbohom legende: BMW sa lúči s radovým šesťvalcom exkluzívnou edíciou!
BMW šokuje svet: Toto auto má silu desiatich superšportov!
BMW chystá dizajnový šok: Nové X7 pôjde vlastnou cestou, zabudnite na X5!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.