22.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Nikonysta)
Je to auto, ktoré si zamiloval celý svet. Malé, drzé, neuveriteľne schopné v teréne a plné charakteru. Suzuki Jimny je kult, na ktorý sa v Európe stoja nekonečné rady. Má to však jeden obrovský a absurdný háčik. Automobilka ho predáva, no zároveň v ňom chýba to najdôležitejšie, čo zákazníci chcú. A nie, nie je to len o zadných sedadlách. Problém je oveľa hlbší a ukazuje, v akom šialenom svete dnes žijeme.

Foto: shutterstock.com/Nikonysta
Kráľ, ktorého nemôžete mať
V prvom rade si treba uvedomiť, akým fenoménom Suzuki Jimny je. V dobe obrovských a zložitých SUV pôsobí ako zjavenie. Je to poctivý a jednoduchý off-road s rámovou konštrukciou a pohonom 4×4, ktorý sa dostane tam, kam sa neodvážia ani oveľa drahšie autá. Práve pre svoju jedinečnosť a roztomilý vzhľad sa stal okamžitým hitom. Dopyt bol taký enormný, že čakacie lehoty sa natiahli na niekoľko rokov a díleri museli prestať prijímať objednávky. A presne vtedy, keď bol na vrchole, musel z Európy potupne odísť.
Kat menom emisie
A teraz prichádza ten najväčší paradox. Problémom nebola výroba. Problémom boli európske emisné normy. Jednoduchý a spoľahlivý 1,5-litrový benzínový motor, ktorý Jimny poháňa, produkoval na papieri príliš veľa emisií CO2. Pre automobilku Suzuki, ktorá predáva najmä malé a úsporné autá, by každý predaný Jimny znamenal obrovské pokuty od Európskej únie za prekročenie flotilových emisií. Predaj osobnej verzie sa tak stal pre značku ekonomickou samovraždou. Zákazníci ho chceli, no Suzuki im ho jednoducho nemohlo predať.
Geniálny trik alebo zúfalý kompromis?
Automobilka však našla geniálnu, aj keď trochu zúfalú dieru v systéme. Rozhodla sa, že Jimny vráti na trh, no v úplne inej podobe. Z osobného auta urobila úžitkové vozidlo kategórie N1. V praxi to znamená, že z auta vyhodili zadné sedadlá a za tie predné namontovali pevnú deliacu mrežu. Z roztomilého auta pre štyroch sa tak stal dvojmiestny pracant s názvom Jimny Pro. Týmto trikom sa na neho začali vzťahovať oveľa miernejšie emisné normy pre úžitkové vozidlá a Suzuki ho mohlo opäť legálne predávať.
Jazdenka drahšia ako nové auto
A čo na to zákazníci? Hoci dvojmiestna verzia je obrovským kompromisom, dopyt je stále neuveriteľný. Aj na túto „nákladnú“ verziu sa čaká mesiace a predáva sa ako teplé rožky. Tento stav vytvoril na trhu s ojazdenými autami úplne absurdnú situáciu. Pôvodné, štvormiestne verzie, ktoré sa sem dostali pred zákazom alebo individuálnym dovozom, sa dnes predávajú za vyššie ceny, ako keď boli nové. Je to dokonalý dôkaz toho, ako veľmi ľudia po tomto aute túžia a ako veľmi im chýba plnohodnotná osobná verzia.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Aká je budúcnosť?
Čo bude ďalej? Všetci fanúšikovia dúfajú, že Suzuki nakoniec príde s riešením. Najčastejšie sa hovorí o príchode mild-hybridnej verzie, ktorá by znížila papierové emisie a umožnila návrat štvormiestneho modelu. Zatiaľ sú to však len špekulácie a automobilka mlčí. Isté je len jedno. Suzuki Jimny je fenomén, ktorý dokazuje, že ľudia stále túžia po jednoduchých, zábavných a charakterných autách. A sú ochotní za ne zaplatiť a čakať. Aj keď im v nich chýba to najdôležitejšie.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Suzuki šokovalo Japonsko: Päťdverový Jimny vypredaný za štyri dni!
Nové Suzuki za 6 500 €: Svieži vzhľad a spotreba len 3,6 litra!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.