22.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/RYoshad)
Zabudnite na všetko, čo ste si doteraz mysleli o značke Ford. Americký gigant robí obrat o 180 stupňov a spúšťa najväčšiu revolúciu vo svojej histórii. Už nechce byť len výrobcom áut. Chce sa stať poskytovateľom komplexných služieb. Vytvára úplne novú divíziu, ktorá má za cieľ prepojiť vaše auto, telefón a domácnosť do jedného ekosystému. Pripravte sa na to, že modré logo Fordu budete čoskoro vídať na miestach, kde by ste ho nikdy nečakali. Éra predplatného a služieb prichádza v plnej sile.

Foto: shutterstock.com/RYosha
Koniec starých časov
V prvom rade si treba uvedomiť, že klasický biznis model „vyrobiť auto – predať auto“ sa pomaly končí. Zisky z predaja samotných vozidiel klesajú a konkurencia je brutálna. Ford si to plne uvedomuje, a preto spúšťa svoju novú stratégiu. Zakladá úplne novú divíziu s názvom Ford Integrated Services. Jej úlohou už nebude predávať plechy, ale predávať služby a zážitky. Je to radikálna zmena myslenia, ktorá má automobilke zabezpečiť budúcnosť v novej, digitálnej ére.
Čo to vlastne znamená?
A teraz to najdôležitejšie. Čo to prinesie nám, bežným vodičom? Ford chce vytvoriť kompletný ekosystém služieb, ktorý vám uľahčí život s autom. Pôjde napríklad o softvérové balíčky, ktoré si budete môcť predplatiť a ktoré vylepšia funkcie vášho auta. Pre majiteľov elektromobilov pripravuje komplexné riešenia pre domáce aj verejné nabíjanie pod značkou Ford Charge. Pre firmy zase ponúkne pokročilé systémy na správu vozového parku (fleet management), ktoré im ušetria čas a peniaze. A aby toho nebolo málo, chystá sa aj na trh s poistením a financovaním.
Auto ako smartfón na kolesách
S príchodom tejto novej éry sa vaše auto zmení na smartfón na kolesách. Samotné vozidlo bude len hardvér. Skutočnú hodnotu a zisk bude pre automobilku generovať softvér a služby, ktoré v ňom bežia. Pripravte sa na to, že si budete môcť na diaľku aktivovať nové funkcie, sťahovať aplikácie alebo si predplatiť lepší výkon. Ford tak získava neustály zdroj príjmov aj dlho po tom, ako vám auto predá. Je to model, ktorý dokonale okopírovali od technologických gigantov ako Apple či Google.
Pre koho je to určené?
Táto revolúcia sa netýka len veľkých firiem s desiatkami dodávok. Ford cieli na všetkých svojich zákazníkov. Samozrejme, divízia Ford Pro, ktorá sa stará o úžitkové vozidlá, bude jedným z hlavných pilierov. Práve tu vidí automobilka obrovský potenciál v službách ako je telematika, servisné balíčky a optimalizácia trás. Rovnako dôležití sú však aj bežní majitelia osobných áut. Každý, kto si kúpi nový elektrický Explorer alebo Mustang Mach-E, sa stane súčasťou tohto nového ekosystému.

Foto: youtube.com/@YouCarTV
Boj o prežitie
Prečo to Ford vlastne robí? Je to jednoducho boj o prežitie. Automobilka si uvedomuje, že ak sa neprispôsobí novej realite, ktorú diktujú Tesla a čínske značky, hrozí jej zánik. Budúcnosť automobilového priemyslu už nie je o valcoch a koňoch, ale o dátach, softvéri a službách. A Ford chce byť pri tom. Chce sa zmeniť z dinosaura na modernú technologickú firmu. A my budeme svedkami toho, či sa mu to podarí.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Ford mení stratégiu: Koniec veľkým elektromobilom, prichádzajú lacnejšie autá!
Chystá revolúciu: Prichádza elektrický pickup za cenu, ktorá zničí konkurenciu!
Ford odhalil beštiu bez laku! Nový Mustang GTD v nahom karbóne stojí majland!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.