21.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Wellnhofer Designs)
Zabudnite na hodiny strávené u dílera v snahe vyjednať si lepšiu cenu. Éra zjednávania a dohadovania sa pri kúpe nového BMW sa definitívne končí. Nemecký gigant oficiálne potvrdil, že v Európe prechádza na úplne nový, takzvaný agentúrny model predaja. V praxi to znamená jediné – ceny budú pevne dané a rovnaké pre všetkých, či už si auto kupujete online alebo v showroome. Z predajcov sa stávajú agenti a z vás zákazník, ktorý rokuje priamo s automobilkou. Toto je najväčšia revolúcia v predaji áut za posledné desaťročia.

Foto: shutterstock.com/Wellnhofer Designs
Koniec klasickým dílerom
V prvom rade si treba uvedomiť, čo táto zmena znamená. Doteraz si díleri kupovali autá od BMW a následne ich so svojou maržou predávali vám. To im dávalo priestor na zľavy a vyjednávanie. Tomu je však koniec. Po novom sa z dílerov stávajú len sprostredkovatelia, alebo agenti. Ich úlohou bude auto vám ukázať, zabezpečiť testovaciu jazdu a pomôcť s administratívou. Samotnú kúpnu zmluvu však už nebudete podpisovať s nimi, ale priamo s automobilkou BMW. Za každé sprostredkované auto dostane díler pevnú províziu.
Jedna cena pre všetkých
A teraz to najdôležitejšie pre nás, zákazníkov. Tento nový model prináša pevne stanovené a nemenné ceny. To znamená, že cena, ktorú uvidíte na oficiálnej webovej stránke BMW, bude presne tá istá, akú vám ponúknu v ktoromkoľvek showroome na Slovensku. Končí sa tak éra, kedy ste museli obiehať viacerých predajcov a snažiť sa získať tú najlepšiu ponuku. Pre mnohých to bude znamenať koniec stresu a neistoty z vyjednávania. Na druhej strane to však znamená aj koniec možnosti získať individuálnu zľavu.
Prečo to BMW vlastne robí?
Dôvodov je hneď niekoľko. Tým hlavným je kontrola a transparentnosť. BMW chce mať absolútnu kontrolu nad cenotvorbou a imidžom svojej značky. Okrem toho chce zákazníkom ponúknuť jednotný a bezproblémový zážitok, či už nakupujú online z pohodlia obývačky, alebo v kamennom showroome. V neposlednom rade je to aj reakcia na úspech značiek ako Tesla, ktoré od začiatku fungujú na modeli priameho predaja. A samozrejme, ide aj o znižovanie nákladov, keďže automobilka si takto zjednoduší celý distribučný reťazec.
Ako to bude prebiehať?
Táto revolúcia nepríde naraz. BMW ju bude zavádzať postupne. Ako prvá prejde na nový systém značka MINI, a to už od začiatku roka 2026 v Taliansku, Poľsku a Švédsku. Samotná značka BMW bude nasledovať v roku 2027. Nejde o žiadny experiment. Podobnou cestou sa už vydali aj ďalší giganti ako Mercedes-Benz či koncern Stellantis. Je to jasný trend, ktorý v najbližších rokoch úplne zmení spôsob, akým budeme kupovať nové autá.

Foto: youtube.com/@bmwblog
Čo to znamená pre nás, zákazníkov?
Záver je teda zmiešaný. Na jednej strane získame absolútnu transparentnosť. Už sa nebudeme musieť báť, či sme dostali dobrú cenu, pretože bude pre všetkých rovnaká. Na druhej strane však strácame možnosť vyjednávať a získať lepšiu ponuku vďaka svojim obchodným schopnostiam. Bude zaujímavé sledovať, ako sa tento nový model osvedčí v praxi a či ho zákazníci prijmú s nadšením, alebo budú smútiť za starými dobrými časmi zjednávania.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Posledné zbohom legende: BMW sa lúči s radovým šesťvalcom exkluzívnou edíciou!
BMW potichu mení svoje logo! Toto ste si určite nevšimli
Legendárny Valentino Rossi oslavuje: BMW predstavilo unikátny model len v 46 kusoch!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.