19.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Art Konovalov)
Automobilovým svetom otriasa správa, ktorá je ako blesk z jasného neba. Volkswagen, najväčší európsky výrobca, sa topí v problémoch. Jeho najočakávanejší a najdôležitejší projekt, revolučný elektromobil Trinity, je v troskách. Automobilka oficiálne potvrdila masívny odklad a celý sen o „zabijakovi Tesly“ sa rozpadá ako domček z karát. Dôvod? Totálne zlyhanie vlastnej softvérovej divízie. Toto je príbeh o arogancii, zlom plánovaní a najväčšom fiasku v modernej histórii značky.

Foto: shutterstock.com/Art Konovalov
Posvätná krava v ohrození
V prvom rade, Volkswagen Golf je pre nemeckú automobilku viac než len auto. Je to ikona, legenda a posvätná krava, ktorá desaťročia definovala celú triedu vozidiel. Práve preto svet s napätím očakával príchod jeho plne elektrického nástupcu. Pôvodný plán bol jasný. Nový ID. Golf mal prísť okolo roku 2028 a mal stáť na úplne novej, revolučnej platforme SSP. Realita je však brutálna. Celý tento ambiciózny plán sa rúca a budúcnosť najdôležitejšieho modelu značky je zrazu neistá.
Softvérové peklo menom CARIAD
A kto je hlavným vinníkom? Jednoznačne softvérová divízia CARIAD. Tú s veľkou pompou založil ešte predchádzajúci šéf Herbert Diess. Mala vyvíjať jednotný softvér pre všetky značky koncernu a konkurovať Tesle. Namiesto toho sa z nej stala čierna diera na peniaze a symbol neschopnosti. Programátori v CARIAD jednoducho nestíhajú vyvinúť funkčný a stabilný softvér. Ich meškanie už spôsobilo odklad príchodu nových modelov ako Porsche Macan EV či Audi Q6 e-tron. A teraz si vyžiadalo svoju najväčšiu obeť – samotný projekt Trinity a s ním aj elektrický Golf.
Keď dôjdu peniaze, končí zábava
Obrovské meškanie vo vývoji softvéru a novej platformy SSP stojí koncern miliardy eur navyše. A práve peniaze sú teraz najväčším problémom. Nový šéf koncernu, Oliver Blume, musel šliapnuť na brzdu a spustiť brutálny úsporný program. Zrazu už nie sú peniaze na všetky megalomanské projekty, ktoré naplánoval jeho predchodca. Vedenie teraz prehodnocuje každú jednu investíciu a škrtá, kde sa dá. A práve elektrický Golf sa ocitol na zozname ohrozených druhov.
Plán B: Kompromis na starej platforme?
Čo bude teda s elektrickým Golfom? Keďže nová a revolučná platforma SSP je v nedohľadne, objavuje sa plán B. Volkswagen ho pravdepodobne postaví na staršej, aj keď vylepšenej platforme MEB+. To však znamená obrovský kompromis. Namiesto technologického lídra, ktorý mal zničiť konkurenciu, by tak vznikol len ďalší, evolučný elektromobil, ktorý bude technologicky zaostávať za Teslou a čínskymi značkami. Bol by to krok späť a tiché priznanie porážky.

Foto: shutterstock.com/T. Schneider
Konkurencia sa smeje a uteká dopredu
A kto z tohto chaosu profituje najviac? Samozrejme, konkurencia. Kým sa Volkswagen topí vo svojich interných problémoch, Tesla a najmä čínske značky idú vpred raketovým tempom. Získavajú tak obrovský a možno už nedobehnuteľný náskok. Každý rok meškania stojí Volkswagen miliardy a stratu trhového podielu. Boj o titul najväčšieho výrobcu elektromobilov na svete sa pre nemeckého giganta stáva čoraz vzdialenejším snom.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Volkswagen Golf 2024: áno, stále je to symbol segmentu C. Testovacia jazda
VW odkladá Trinity na rok 2032, prioritu má elektrický Golf
BYD vyzve Volkswagen týmto športovým elektromobilom
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.