16.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@automototvdeutsch)
Automobilovým svetom nedávno otriasla správa o možnej spolupráci dvoch odvekých rivalov. Špekulovalo sa, že Mercedes-Benz by mohol v budúcnosti používať štvorvalcové motory od svojho najväčšieho konkurenta, BMW. Táto predstava vyvolala medzi fanúšikmi oboch značiek obrovskú vlnu emócií. Teraz však prichádza oficiálne a nekompromisné vyhlásenie priamo z centrály Mercedesu. Šéf vývoja, Markus Schäfer, všetky dohady zmietol zo stola. Srdce Mercedesu bude aj naďalej biť v Stuttgarte.

Foto: youtube.com/@automototvdeutsch
Hrdosť a tradícia nadovšetko
V prvom rade, Markus Schäfer, technologický riaditeľ Mercedesu, dal jasne najavo, že motor je pre značku viac než len kus železa. „Motor je srdcom a dušou našich áut,“ vyhlásil. Priznal, že v minulosti síce existovali určité diskusie o spolupráci, no nikdy sa nedostali do vážnejšej fázy. Pre Mercedes je predstava, že by pod kapotou jeho áut pracoval motor od najväčšieho rivala, jednoducho neakceptovateľná. Išlo by o zradu vlastnej identity a odkazu, ktorý si značka buduje už viac ako storočie. Hrdosť a tradícia v tomto prípade zvíťazili nad pragmatizmom.
Dôvodom nie sú len emócie, ale aj technika
Schäfer však nehovoril len o emóciách. Poukázal aj na zásadné technické rozdiely. Motory Mercedesu a BMW sú podľa neho konštrukčne úplne odlišné. Každá značka má vlastnú filozofiu a architektúru, ktorú by bolo extrémne zložité a drahé prispôsobiť pre potreby tej druhej. Nejde len o samotný motor, ale aj o jeho prepojenie s prevodovkou, podvozkom a celou elektronikou vozidla. Integrácia cudzieho motora by si vyžiadala obrovské investície, ktoré by v konečnom dôsledku popreli celý zmysel takejto spolupráce.
Spolupráca áno, ale nie na srdci
Mercedes sa však spolupráci s inými značkami úplne nebráni. Práve naopak. Schäfer potvrdil, že sú otvorení partnerstvám v oblastiach, ktoré nie sú pre identitu značky také kľúčové. Ako príklad uviedol spoločný vývoj platforiem pre elektromobily alebo zdieľanie technológií v oblasti batérií a softvéru. Práve tu vidí priestor na znižovanie nákladov a zrýchlenie inovácií. Motor, ako najdôležitejší a najemotívnejší prvok, však musí zostať výhradne v rukách inžinierov s trojcípou hviezdou v znaku.
Čo bude s malými Mercedesmi?
Špekulácie o motoroch od BMW sa objavili v súvislosti s budúcnosťou kompaktných modelov ako Trieda A a Trieda B. Práve pri týchto autách je tlak na znižovanie nákladov najväčší. Keďže Mercedes odmietol pomoc od rivala, musí nájsť iné riešenie. Je veľmi pravdepodobné, že automobilka bude pokračovať v spolupráci s Renaultom, od ktorého už dnes odoberá niektoré menšie motory. Ďalšou možnosťou je, že sa Mercedes postupne stiahne z segmentu lacnejších áut a bude sa sústrediť výhradne na prémiové a luxusné modely.

Foto: youtube.com/@Mercedes-AMG
Rivalita, ktorá nekončí
Vyhlásenie šéfa vývoja Mercedesu je jasným odkazom pre celý automobilový svet. Súboj medzi Stuttgartom a Mníchovom bude pokračovať. Hoci sa svet mení a tlak na spoluprácu je obrovský, niektoré veci zostávajú posvätné. Pre fanúšikov oboch značiek je to vlastne dobrá správa. Znamená to, že sa aj v budúcnosti môžu tešiť na autá s jedinečným a nezameniteľným charakterom. Rivalita totiž núti obe firmy, aby zo seba vydali to najlepšie.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Koniec sa nekoná! Mercedes šokuje, legendárny motor V12 bude žiť ďalej!
Nová éra offroadu: Mercedes predstaví menšiu sestru legendárnej G-Class
Mercedes-AMG PureSpeed odhalený: Najdrahšie SL nemá čelné sklo
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.