16.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/sylv1rob1).
Keď prišiel na svet v roku 1987, nikto mu nepredpovedal úspech. Stalo sa však presne naopak. Transalp je jedným z najznámejších modelov značky Honda a v súčasnosti tretím najpopulárnejším strojom v ponuke japonského výrobcu. Tento rok motocykel prešiel omladzovacou kúrou, ktorou má posilniť svoju pozíciu na trhu.

Foto: shutterstock.com/sylv1rob1
V polovici 80. rokov len málokto chápal zmysel vzniku Transalpu. Trh bol konzervatívny a zdanlivo nepripravený na takýto stroj. Motocykel, ktorý nerozmaznával výkonom (50 koní) ani dynamikou, sa nedal jednoznačne zaradiť do konkrétneho segmentu. Bol príliš slabý do ťažšieho terénu a na asfalte mu dochádzal dych s plnou výbavou a spolujazdcom. To mu však nezabránilo získať si srdcia motorkárov na mnohých kontinentoch.
Malé zmeny, veľký rozdiel
Najnovšia verzia Transalpu debutovala len pred dvoma rokmi a už tento rok sa ázijskí majstri rozhodli pre sériu zmien. Úpravy nie sú revolučné. Je to skôr vypočutie hlasu zákazníkov a zdokonalenie stroja z hľadiska univerzálnosti. Inak tvarované plexisklo, tvar plastov, výplň sedadla či umiestnenie stúpačiek a zlepšenie účinnosti LED svetlometu. Zdanlivo málo, ale presne toľko, aby sa pohodlnejšie zdolávali dlhé úseky v rôznych podmienkach.

Foto: youtube.com/@jazdime
Transalp boduje takmer v každej kategórii. Je to zlatá stredná cesta?
V štandardnom nastavení je sedadlo vo výške 85 cm. Na vynovenom stroji sa tak budete cítiť ako na klasickom Adventure. Je však možné objednať si sedadlo namontované o dva centimetre nižšie. V Honde nečakajte ohromujúcu kvalitu plastov, ale na spracovanie sa sťažovať nebudete. Solídnosť je silnou stránkou.
Pred očami vodiča je umiestnený 5-palcový farebný displej. Je čitateľný, prehľadný a s jednoduchým menu. Jeho ovládanie počas jazdy nespôsobuje ťažkosti. Prekvapí však absencia ukazovateľa dojazdu. To je veľká nevýhoda v segmente viacúčelových, diaľkových strojov.
Známy motor a dynamika na správnej úrovni
Najnovšie stelesnenie dostalo motor z modelu Hornet CB750. Známy a obľúbený pre svoju dynamiku a charakteristiku práce. Dvojvalec vyvinie 92 koní a 75 Nm. Sú to hodnoty úplne postačujúce na svižnú jazdu v rôznych podmienkach. Má dravý zvuk a bez komplexov sa na semaforoch postaví aj športovejším strojom.
Stroj príjemný na každodenné používanie a ľahko ovládateľný
Transalp má 21-palcové koleso vpredu a 18-palcové vzadu. Spolu s dobrým vyvážením a rozložením hmotnosti máme v štandarde primeranú stabilitu pri nízkych aj vysokých rýchlostiach. Je to vysoko slušný stroj pre začiatočníka aj skúseného jazdca. Príjemný na každodenné používanie a pomerne ľahko ovládateľný.
Lifting zlepšil charakteristiku pruženia, čo ovplyvňuje pohodlie pri jazde po nerovných cestách. Transalp sa dobre cíti na rozbitom asfalte aj na šotoline. Dobrá dynamika a ľahkosť ovládania nie sú jedinými výhodami. Vzpriamenej polohe za riadidlami pomáha aj primerane veľké plexisklo. Ďalším argumentom je spotreba paliva. Lenivá cesta po vedľajších cestách sa odmení spotrebou na úrovni 3,4-3,6 l/100 km. Zábava v ľahkom teréne alebo jazda po diaľnici znamená stále prijateľných 5,5-6 l/100 km.
Honda Transalp vyzýva konkurenciu
Japončík po miernej modernizácii sa osvedčí v rukách skúseného jazdca aj začiatočníka. Ľahkosť ovládania a komfort sú na prvom mieste. Dôvodom na hanbu nie je ani cenovka. Tá začína na približne 10 300 eurách. Oplatí sa priplatiť si za dodatočné LED osvetlenie, vyhrievané rukoväte a vyššie plexisklo. Zvyšok dostanete v štandarde.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Môže radar odfotiť motorku? Áno, ale pokuta vám (asi) nepríde. Toto je dôvod!
Elektrická motorka so 68 koňmi, na ktorú vám stačí vodičák na auto? Áno, existuje!
Digitálne ŠPZ končia s podvádzaním motorkárov: Koniec éry ohýbania značiek
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.