15.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@DPCcars).
Koncern Volkswagen predbehol svojich čínskych konkurentov a na autosalóne v Mníchove predstavil prvú sériovo vyrábanú solid-state batériu, ktorú testuje na motocykli Ducati. Táto revolučná technológia má priniesť rekordný výkon a dojazd a objaví sa až v 80 % elektromobilov koncernu, vrátane značiek Škoda a Cupra.

Foto: youtube.com/@DPCcars
Koncern Volkswagen chce konkurovať čínskym výrobcom so svojimi dcérskymi spoločnosťami PowerCo a Elli s modelom udržateľnej mobility, ktorý na autosalóne v Mníchove 2025 nazvali „made in Europe“. Automobilový gigant predstavil prvé testovacie vozidlo so solid-state batériou. To bolo možné vďaka technológii cell-to-pack batérií Unified Cell od PowerCo, ktorou budú vybavené mestské elektromobily značiek Volkswagen, Škoda a Cupra.
Solid-state batéria pripravená na sériovú výrobu
Koncern Volkswagen predbehol čínskych gigantov ako BYD alebo CATL. Solid-state batéria je pripravená na sériovú výrobu. Výrobca sľubuje rekordné čísla vo výkone, rentabilite a flexibilite.
Batérie Unified Cell majú energetickú hustotu približne 660 Wh/l, čo z nich robí jedny z najvýkonnejších batériových článkov vo svojom segmente. To predstavuje nárast približne o 10 % v porovnaní s predchádzajúcimi článkami bez technológie cell-to-pack.
Mestské elektromobily koncernu budú mať dojazd až 450 kilometrov a časy nabíjania menej ako 25 minút, čo je skok v porovnaní s tými, ktoré v súčasnosti opúšťajú ich továrne.
„Koncern Volkswagen a jeho značky poháňajú technologický pokrok na plné obrátky. Prevzali sme kontrolu nad kľúčovými technológiami elektromobility, ako sú batériové články, batériové systémy a elektromotory, a tak môžeme vyvíjať najlepšie riešenia pre našich zákazníkov,“ vyjadril sa Oliver Blume, generálny riaditeľ Volkswagen AG. „Posilňujeme Európu ako automobilové centrum prostredníctvom regionálneho, odolného a udržateľného vývoja a výroby.“
Prvá solid-state batéria od Volkswagenu: Testovaná na Ducati
PowerCo túto technológiu predtým testovalo na Ducati a Audi. Spoločnosť navrhla prvý plne elektrický motocykel so solid-state batériou od QuantumScape, čo je ďalší krok k sériovej výrobe.
Motocykel je 100 % elektrický Ducati V21L s úpravami na umiestnenie až 980 článkov QSE-5 od QuantumScape. Technológia solid-state využíva anódu z kovového lítia a keramický separátor, čo ich robí účinnejšími a spoľahlivejšími ako tradičné lítium-iónové modely.
„V Ducati máme dlhú históriu prekonávania hraníc technológie na zlepšenie zážitku z jazdy na ceste aj na okruhu. Naša snaha o inováciu nám umožnila dosiahnuť neuveriteľné výsledky, vrátane rekordu šiestich po sebe nasledujúcich titulov konštruktérov v MotoGP,“ uviedol Claudio Domenicali, CEO Ducati.
Koncern VW pracuje na prispôsobení elektromobilov Volkswagen, Škoda a Cupra pre batérie od PowerCo a QuantumScape. Unified Cell bude globálnou technologickou platformou výrobcu a očakáva sa, že sa použije až v 80 % elektrických vozidiel jeho značiek.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Kráľ je mŕtvy, nech žije kráľ! Nová Toyota Corolla 2026 bude vyzerať úchvatne, no má to háčik
Číňania sa smejú Európe: Predstavili atraktívny hatchback, kým my vyrábame len drahé SUV!
Audi sa zbláznilo? Elektrický športiak bude mať falošný výfuk a bude vibrovať ako spaľovák!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.