14.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/RYosha).
Ford sa pripravuje na uvedenie nového modelu postaveného na osvedčenej platforme známej z aktuálneho Focusu. Zaujímavé je, že toto auto vôbec nebude len elektrické a má vyplniť medzeru medzi modelmi Puma a Explorer. Ford sa tak vracia k výrobe spaľovacích áut, aby bol opäť konkurencieschopný.

Foto: shutterstock.com/RYosha
Platforma C2, prvýkrát predstavená vo Focuse štvrtej generácie v roku 2018, tvorí základ pre mnohé modely Fordu – od sedanov po SUV. Jej flexibilita umožňuje rôzne konfigurácie pohonov, hoci doteraz nebola prispôsobená pre čisto elektrické systémy. Hoci Ford neupúšťa od tradičnejších pohonov, tlak regulácií EÚ núti značku zrýchliť proces elektrifikácie. Do roku 2035 majú byť všetky nové osobné autá v Európe bezemisné, čo stavia pred Ford ambiciózne výzvy.
Ford bude elektrifikovať, ale už s rozumom
Výkonný predseda Fordu, Bill Ford, v rozhovore pre magazín Autocar zdôraznil, že elektrifikácia je budúcnosť, ale nie jediná cesta. „Politici sa dostali pred zákazníkov, čo nikdy nie je dobrá situácia,“ vyhlásil. Ford má v úmysle naďalej investovať do vývoja spaľovacích pohonných jednotiek, pretože si uvedomuje, že dopyt po autách s tradičnými motormi zostáva stále významný.
Nový model, hoci spočiatku môže byť dostupný s hybridnými a spaľovacími systémami, sa v budúcnosti pravdepodobne dočká aj plne elektrickej verzie. Je tiež dôležité poznamenať, že Ford vyvíja technológiu predlžovania dojazdu (REx), čo môže byť odpoveďou na obavy zákazníkov spojené s obmedzeniami dojazdu elektrických SUV.
Nový model Fordu bude kompaktný a cenovo dostupný
Nový model Fordu si musí nájsť svoje miesto v ponuke, nielenže sa musí líšiť od Kugy, ale aj od elektrických crossoverov Explorer a Capri. Kľúčové bude udržanie dostupnej ceny, čo môže značke umožniť účinne konkurovať modelom ako Volkswagen Tiguan, Kia Sportage či Hyundai Tucson. Podľa prognóz, ktoré uviedol Autocar, sa cena nového crossoveru má pohybovať v rozmedzí okolo 40 000 eur, čo umožní vyplniť medzeru medzi elektrickou Pumou a drahším Explorerom.
Ford nevylučuje siahnutie po historických názvoch modelov, ako sú Zephyr, Orion, Granada či Cortina. Vzhľadom na ukončenie výroby populárnych modelov ako Fiesta či Focus môže byť odvolanie sa na nostalgiu zákazníkov účinným marketingovým ťahom. Či nový crossover oživí jedno z týchto mien? To ešte nie je známe, ale vzhľadom na to, že jeden z modelov sa už volá Capri, je veľká šanca, že sa tak stane.

Foto: shutterstock.com/Mike Mareen
Ford Európu nevzdáva. Už nielen elektromobily
Ford, ktorý v 90. rokoch dominoval na európskom trhu, v súčasnosti čelí ťažkostiam. Ukončenie populárnych modelov a rastúca konkurencia zo strany čínskych a európskych značiek núti firmu zmeniť prístup. Nové SUV, ktoré sa má vyrábať vo Valencii, bude štylizované v súlade s odvážnym, americkým dizajnovým jazykom. Ford vsádza na atraktívny dizajn a dynamické jazdné vlastnosti, ktoré boli roky jeho vizitkou v Európe.
Nový crossover Fordu, postavený na platforme C2, má šancu stať sa dôležitým hráčom v segmente SUV. Flexibilita ponuky pohonov, atraktívna cena a odvážny dizajn môžu značke pomôcť obnoviť si pozíciu na európskom trhu. Ford začína realizovať nedávno ohlásenú zmenu stratégie.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Škoda má problém: Konkurent prichádza do Európy s nižšou cenou.
Cupra Tindaya: Nástupca Formentora alebo úplne nový model? Toto je budúcnosť značky!
Škoda odhalila elektrickú Octaviu: Väčšia ako Superb a interiér z budúcnosti!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.