14.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@CATLOfficial).
Na autosalóne IAA Mobility v Mníchove predstavil čínsky technologický gigant CATL novú generáciu batérií pre elektromobily – Shenxing Pro. Číňania zároveň predstavili svoju novú stratégiu s názvom „V Európe, pre Európu“. Má táto nová rodina trakčných batérií šancu zmeniť tvár elektromobilov na starom kontinente a presvedčiť aj najväčších odporcov?

Foto: youtube.com/@CATLOfficial
Životnosť milión kilometrov a dojazd 758 km
V Mníchove CATL predstavil novú generáciu svojich trakčných batérií Shenxing Pro. Batérie majú šancu zmeniť neochotný postoj k elektromobilom u veľkého počtu európskych vodičov. O to viac, že v prípade verzie „long range“ výrobca hovorí o životnosti na úrovni 12 rokov alebo milión kilometrov. CATL sľubuje, že po prvých 200 tis. km bude degradácia takejto batérie predstavovať len 9 %. Presviedča tiež, že verzia „long range“ môže zabezpečiť dojazd až 758 km na jedno nabitie.
Deklarácie o 9 % degradácii batérie po 200 tis. km sú jasným odkazom pre lízingové spoločnosti, aby sa nebáli investícií do elektromobilov. Odkaz CATL smerovaný na finančné inštitúcie sa zrejme nie náhodou zhoduje s avizovanými krokmi EÚ na „dekarbonizáciu firemných flotíl“.
Nabíjanie rýchlejšie ako káva: 478 km za 10 minút!
CATL tiež avizuje verziu „super-fast charging“ Shenxing Pro, ktorá je po 10 minútach nabíjania schopná prijať dostatok energie na prejdenie až 478 km (podľa WLTP). Výrobca deklaruje 10-ročnú záruku na batériu obmedzenú nájazdom 240 tis. km.
Bezpečnosť na prvom mieste a stratégia „V Európe, pre Európu“
Nová generácia batérií využíva systém NP3, ktorý je zodpovedný za predchádzanie požiarom v prípade tzv. „tepelného úniku“ batérie. Výrobca zdôrazňuje, že v takejto situácii je možné pokračovať v jazde aj viac ako hodinu, vďaka čomu má vodič plnú možnosť dostať sa s vozidlom na bezpečné miesto, bez dymu a požiaru.
V Mníchove CATL ohlásil aj svoj plán s názvom „V Európe, pre Európu“, čím zdôraznil svoje odhodlanie vyrábať batérie na starom kontinente. V súčasnosti má CATL v Európe dva výrobné závody. Od roku 2018 funguje továreň na batérie v Erfurte v Nemecku. V roku 2022 Číňania spustili druhý výrobný závod v Debrecíne v Maďarsku. V roku 2024 CATL vytvoril aj spoločný podnik so Stellantisom, v dôsledku čoho má v Španielsku vzniknúť továreň na batérie LFP.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Číňania sa smejú Európe: Predstavili atraktívny hatchback, kým my vyrábame len drahé SUV!
Škoda má problém: Konkurent prichádza do Európy s nižšou cenou.
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.