12.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Togg).
Zatiaľ čo Česi s novou Octaviou vyčkávajú a v Mníchove desia len konceptom jej nástupcu, Turci vo svojom stánku lákajú na hotový liftback rovnakého razenia, ktorý mieri do nemeckého predaja. Okrem krajšieho zovňajšku má lákať aj na relatívne priaznivú cenu.

Foto: youtube.com/@Togg
Turecká expanzia do Nemecka
Reč je o chystanej expanzii tureckej automobilky Togg. Tá bola založená v roku 2018, no už o štyri roky neskôr otvorila svoju prvú továreň. Z nej predvlani začal schádzať jej prvý model, elektrické SUV T10X. Tento model nedávno otestoval nemecký Auto Bild, ktorý s ním prešiel zhruba dvetisíc kilometrov z Gemliku pri Istanbule, kde sa vyrába, až do Mníchova. Dôvodom je samozrejme autosalón IAA Mobility, kde sa SUV ukázalo publiku vedľa elektrického liftbacku T10F.
Tento model nám Togg ukázal už na začiatku minulého roka, teraz tu však máme jeho finálne produkčné prevedenie. Predaj pritom odštartuje ešte tento mesiac, a to ako v Turecku, tak aj v Nemecku. Ceny zatiaľ známe nie sú, vo svojej domovine má však T10F štartovať okolo 1,54 milióna tureckých lír, teda na približne 30 000 eur.
Lacnejší a krajší ako Octavia?
Napriek všetkému by ale Togg mal byť lacnejší ako konkurencia, čo by mohlo vystrašiť Škodu. Tá sa tiež na IAA Mobility pochválila konceptom predznamenávajúcim elektrickú Octaviu V, vzhľad auta ale nadchol asi len tvrdé jadro priaznivcov škodovky. A akokoľvek sa dá čakať, že produkčná verzia bude dizajnovo menej kontroverzná, lacná ako T10F nebude.
Novinka od Toggu pritom meria 4 830 milimetrov na dĺžku a počíta s rázvorom 2 890 mm, skutočne tak ide priamo proti Škode Octavia IV a budúcej päťke. Za tou síce zaostáva v oblasti batožinového priestoru, kapacitu 505 litrov však len málokto bude považovať za nedostatočnú. Po sklopení zadných sedadiel ju navyše možno navýšiť na 1 350 l.
Moderný interiér a tri verzie pohonu
T10F sa pochváli 12-palcovým prístrojovým štítom, ktorý dopĺňa 29-palcový displej multimédií a 8-palcová obrazovka určená na ovládanie klimatizácie. O pohon základnej verzie sa postará vzadu usadený elektromotor naladený na 218 koní, ktorý bude spojený s batériou s kapacitou 52,4 kWh. Dojazd tejto verzie je 335 km.
K dispozícii bude aj verzia s rovnakým motorom, ale s väčšou batériou 88,5 kWh, ktorá ponúkne dojazd až 632 km. Vrcholom ponuky bude verzia s dvoma elektromotormi, ktoré produkujú 435 koní. Na stovku toto prevedenie zrýchli za 4,1 sekundy a jeho udávaný dojazd je 523 km.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
TOP 10 najzbytočnejších systémov v autách: Mali pomáhať, no len otravujú!
Hyundai Three mieri do výroby: Bude to Veloster budúcnosti s reproduktormi namiesto výfuku!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.