12.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@RoCarsTV)
Mysleli ste si, že BMW M5 CS je vrcholom a už sa nedá vylepšiť? Omyl! Nemecký úpravca G-Power sa opäť odtrhol z reťaze a predstavil svoju najnovšiu beštiu – G5M CS Bi-Turbo. Z už aj tak extrémne rýchleho sedanu urobili monštrum s výkonom 910 konských síl, ktoré na diaľnici poníži aj tie najdrahšie superšporty. Toto nie je len auto. Toto je raketa na kolesách, ktorá ukazuje, ako vyzerá nemecké šialenstvo v tej najčistejšej podobe.

Foto: youtube.com/@RoCarsTV
Keď 635 koní nestačí
Už sériové BMW M5 CS je samo o sebe legendou. S výkonom 635 koní a krútiacim momentom 750 Nm patrí medzi najrýchlejšie a najostrejšie sedany na svete. Pre inžinierov v G-Power to však bol len začiatok. Povedali si, že potenciál osemvalcového motora je oveľa väčší a rozhodli sa ho posunúť na absolútnu hranicu. Ich cieľom nebolo len pridať pár koní, ale vytvoriť stroj, ktorý bude vo svojej kategórii bezkonkurenčný a stane sa nočnou morou pre majiteľov Ferrari či Lamborghini.
Srdce beštie: Čo sa skrýva pod kapotou?
Aby dosiahli takýto extrémny výkon, museli inžinieri prepracovať takmer celý motor. Základom je, samozrejme, preprogramovanie riadiacej jednotky motora. To však nestačilo. G-Power vymenil pôvodné turbodúchadlá za väčšie a výkonnejšie. Pridali nové, priechodnejšie zvody a kompletný výfukový systém G-Power Deeptone, ktorý autu dodáva brutálny a hlboký zvuk. Nezabudli ani na sanie, ktoré taktiež prešlo úpravou. Výsledkom je ohromujúci výkon 910 koní a krútiaci moment 1050 Nm.
Viac než len sila: Diabolský vzhľad
Obrovský výkon musí sprevádzať aj patrične agresívny vzhľad. G-Power preto pre G5M CS pripravil exkluzívny aerodynamický balík. Zákazník si môže vybrať z dvoch typov karbónovej kapoty s masívnymi otvormi pre lepšie chladenie motora. Zadnej časti dominuje obrovské karbónové krídlo Dynamic Wing RR, ktoré generuje prítlak a udržuje auto prilepené k ceste. Celkový dojem dotvárajú ultraľahké 21-palcové kované disky Hurricane RR a decentné emblémy G-Power, ktoré dávajú jasne najavo, že toto nie je obyčajné BMW.
Výkon, ktorý trhá asfalt
S takouto silou pod kapotou sú jazdné výkony naozaj extrémne. Hoci G-Power nezverejnil presné číslo zrýchlenia, je viac ako isté, že sa bude pohybovať hlboko pod tri sekundy. Oveľa pôsobivejšia je však maximálna rýchlosť. Po odstránení obmedzovača dokáže G5M CS Bi-Turbo letieť rýchlosťou až 333 kilometrov za hodinu. To sú hodnoty, ktorými sa môžu pochváliť len tie najexkluzívnejšie superšporty. Predstavte si ten pocit, keď v luxusnom a pohodlnom sedane predbiehate na diaľnici takmer všetko, čo sa hýbe.

Foto: youtube.com/@Bembli
Exkluzivita má svoju cenu
Samozrejme, takáto úprava nie je lacná záležitosť. G-Power si za svoje majstrovstvo nechá poriadne zaplatiť. Cena za kompletnú prestavbu sa pohybuje v desiatkach tisíc eur, a to k tomu musíte pripočítať cenu samotného BMW M5 CS, ktoré je už samo o sebe drahým a limitovaným autom. Ide teda o hračku pre hŕstku vyvolených, ktorí chcú vlastniť absolútny vrchol a mať v garáži niečo, čo nikto iný nemá. Je to dokonalá demonštrácia sily a individuality.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Mercedes-Benz oslavuje! Z linky zišiel 600 000. kus legendárnej Triedy G, je to elektromobil!
Nový Mercedes triedy S príde v roku 2030 a bude (aj) elektrický
Mnohí si toto meno pamätajú. Model je späť, no teraz vyzerá úplne inak
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.