Novinky, Zaujímavosti,

Ferrari oživuje legendu: Nová Testarossa má 1036 koní a brutálne zrýchlenie!

11.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Ferrari). Vždy je to špeciálna udalosť, keď Ferrari predstaví nové auto. Tentoraz je to však ešte vzrušujúcejšie, pretože taliansky výrobca oživuje legendárne meno. Reč je...

11.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Ferrari).

Vždy je to špeciálna udalosť, keď Ferrari predstaví nové auto. Tentoraz je to však ešte vzrušujúcejšie, pretože taliansky výrobca oživuje legendárne meno. Reč je o Testarosse, ktorá sa stala jedným z najznámejších a najikonickejších Ferrari v histórii. Nový model s názvom 849 Testarossa je priamym nástupcom SF90 a prináša brutálny výkon, dychberúci dizajn a modernú hybridnú technológiu.

Ferrari 849 Testarossa
Ferrari oživuje legendu: Nová Testarossa má 1036 koní a brutálne zrýchlenie!
Foto: youtube.com/@Ferrari

Dizajn, ktorý spája minulosť s budúcnosťou

Nový model s označením 849 Testarossa je priamym nástupcom modelu SF90. Hoci nie každý je fanúšikom moderného dizajnového jazyka Ferrari (napríklad F80 bol dosť kontroverzný), tentoraz dizajnéri trafili do čierneho. Model 849 Testarossa v sebe spája moderné aj retro riešenia. Jeho predná časť pripomína superšporty z 80. rokov, zatiaľ čo zadná časť je už jednoznačne navrhnutá podľa súčasného vkusu.

Srdcom je V8, no pomáhajú mu tri elektromotory

Asi najdôležitejšie je, že Ferrari v tomto modeli nešetrilo a ponechalo motor V8. 4-litrová jednotka s dvoma turbami sama o sebe produkuje 813 koní, no nie je sama. Na prednej náprave sa nachádzajú dva a na zadnej jeden elektromotor, takže celkový výkon stúpa na 1036 koní. Táto brutálna hodnota umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,3 sekundy a maximálnu rýchlosť 330 km/h.

Tichý zabijak s brutálnym prítlakom

Model 849 Testarossa však nie je len rýchly, ale v prípade potreby aj tichý. Elektromotory čerpajú energiu z 6,5 kilowatthodinovej batérie, takže auto dokáže prejsť 16 kilometrov v čisto elektrickom režime a bez naštartovania V8 dosiahne rýchlosť 130 km/h.

Samozrejme, pri Ferrari nejde len o samotný výkon. O brutálnu rýchlosť v zákrutách sa stará aktívne zadné krídlo a dva menšie spojlery, ktoré spolu s ostatnými časťami auta vytvárajú prítlak 415 kilogramov pri rýchlosti 250 km/h.

Na okruhu rýchlejší ako predchodca

Vďaka inováciám je 849 Testarossa na testovacej trati Ferrari vo Fiorane o 1,5 sekundy rýchlejší ako jeho priamy predchodca, SF90. To je obrovský rozdiel na takom relatívne krátkom, menej ako 3-kilometrovom okruhu.

Kto túži po ešte viac, môže si priplatiť za balík Assetto Fiorano, ktorý z 849 Testarossy vyťaží ešte viac. Táto edícia ponúka agresívnejšiu aerodynamiku a o 30 kilogramov nižšiu hmotnosť, takže tí, pre ktorých je čas na kolo dôležitejší ako čokoľvek iné, môžu ušetriť niekoľko desatín sekundy.

Model 849 Testarossa bude dostupný vo verzii s pevnou strechou aj ako kabriolet. Za prvú si Ferrari pýta 460-tisíc eur, za druhú 500-tisíc eur. Výroba sa má začať na budúci rok a predobjednávky výrobca prijíma už teraz.

Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.

Čo vás na novej Testarosse zaujalo najviac?

Redakcia Auto trendy.

Odporúčané články:

BMW pre pápeža: Tento unikátny motocykel pomôže deťom v núdzi.

Cupra Tindaya: Nástupca Formentora alebo úplne nový model? Toto je budúcnosť značky!

Škoda odhalila elektrickú Octaviu: Väčšia ako Superb a interiér z budúcnosti!


Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.


Varovanie

Vážení čitatelia - diskutéri. Podľa zákonov Slovenskej republiky sme povinní na požiadanie orgánov činných v trestnom konaní poskytnúť im všetky informácie zozbierané o vás systémom (IP adresu, mail, vaše príspevky atď.) Prosíme vás preto, aby ste do diskusie na našej stránke nevkladali také komentáre, ktoré by mohli naplniť skutkovú podstatu niektorého trestného činu uvedeného v Trestnom zákone. Najmä, aby ste nezverejňovali príspevky rasistické, podnecujúce k násiliu alebo nenávisti na základe pohlavia, rasy, farby pleti, jazyka, viery a náboženstva, politického či iného zmýšľania, národného alebo sociálneho pôvodu, príslušnosti k národnosti alebo k etnickej skupine a podobne. Viac o povinnostiach diskutéra sa dozviete v pravidlách portálu, ktoré si je každý diskutér povinný naštudovať a ktoré nájdete tu. Publikovaním príspevku do diskusie potvrdzujete, že ste si pravidlá preštudovali a porozumeli im.



Najčítanejšie

Odporúčame

Ďalší krach v batériovom priemysle: Natron Energy končí, prepúšťa 95 % zamestnancov!

11.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Tada Images). Spoločnosť Natron Energy, ktorá vyvíjala technológiu sodíkovo-iónových batérií, oznámila ukončenie činnosti. Firma zastavila výrobu a zatvorila svoje závody…

Vzbura gigantov: 150 firiem píše do Bruselu! Neodkladajte koniec spaľovákov, inak prídeme o miliardy!

11.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Alexandros Michailidis). Automobilový sektor je v neustálom pohybe a plánovaný koniec spaľovacích motorov v roku 2035 vyvoláva obrovské vášne. Zatiaľ…

Hyundai Three mieri do výroby: Bude to Veloster budúcnosti s reproduktormi namiesto výfuku!

11.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@TheWheelNetwork). Hyundai na autosalóne v Mníchove predstavil koncept Three, ktorý predznamenáva odvážny a originálny kompaktný elektromobil so štyrmi dverami. Sériová…

TOP 10 najzbytočnejších systémov v autách: Mali pomáhať, no len otravujú!

10.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/otomobil). Moderné autá sa čoraz viac podobajú na počítače na kolesách. Žiaľ, mnohé systémy, ktoré mali vodičom uľahčovať život a…

Spoliehate sa na automatické svetlá? Riskujete mastnú pokutu a ani o tom neviete!

10.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Best Auto Photo). Vodiči si zvykli na moderné autá, že veľa vecí robia za nich samé. Niekedy sa však spoliehanie…

Vstupujete na článok s obsahom určeným pre osoby staršie ako 18 rokov.

Potvrdzujem že mám nad 18 rokov
Nemám nad 18 rokov