11.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@Ferrari).
Vždy je to špeciálna udalosť, keď Ferrari predstaví nové auto. Tentoraz je to však ešte vzrušujúcejšie, pretože taliansky výrobca oživuje legendárne meno. Reč je o Testarosse, ktorá sa stala jedným z najznámejších a najikonickejších Ferrari v histórii. Nový model s názvom 849 Testarossa je priamym nástupcom SF90 a prináša brutálny výkon, dychberúci dizajn a modernú hybridnú technológiu.

Foto: youtube.com/@Ferrari
Dizajn, ktorý spája minulosť s budúcnosťou
Nový model s označením 849 Testarossa je priamym nástupcom modelu SF90. Hoci nie každý je fanúšikom moderného dizajnového jazyka Ferrari (napríklad F80 bol dosť kontroverzný), tentoraz dizajnéri trafili do čierneho. Model 849 Testarossa v sebe spája moderné aj retro riešenia. Jeho predná časť pripomína superšporty z 80. rokov, zatiaľ čo zadná časť je už jednoznačne navrhnutá podľa súčasného vkusu.
Srdcom je V8, no pomáhajú mu tri elektromotory
Asi najdôležitejšie je, že Ferrari v tomto modeli nešetrilo a ponechalo motor V8. 4-litrová jednotka s dvoma turbami sama o sebe produkuje 813 koní, no nie je sama. Na prednej náprave sa nachádzajú dva a na zadnej jeden elektromotor, takže celkový výkon stúpa na 1036 koní. Táto brutálna hodnota umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2,3 sekundy a maximálnu rýchlosť 330 km/h.
Tichý zabijak s brutálnym prítlakom
Model 849 Testarossa však nie je len rýchly, ale v prípade potreby aj tichý. Elektromotory čerpajú energiu z 6,5 kilowatthodinovej batérie, takže auto dokáže prejsť 16 kilometrov v čisto elektrickom režime a bez naštartovania V8 dosiahne rýchlosť 130 km/h.
Samozrejme, pri Ferrari nejde len o samotný výkon. O brutálnu rýchlosť v zákrutách sa stará aktívne zadné krídlo a dva menšie spojlery, ktoré spolu s ostatnými časťami auta vytvárajú prítlak 415 kilogramov pri rýchlosti 250 km/h.
Na okruhu rýchlejší ako predchodca
Vďaka inováciám je 849 Testarossa na testovacej trati Ferrari vo Fiorane o 1,5 sekundy rýchlejší ako jeho priamy predchodca, SF90. To je obrovský rozdiel na takom relatívne krátkom, menej ako 3-kilometrovom okruhu.
Kto túži po ešte viac, môže si priplatiť za balík Assetto Fiorano, ktorý z 849 Testarossy vyťaží ešte viac. Táto edícia ponúka agresívnejšiu aerodynamiku a o 30 kilogramov nižšiu hmotnosť, takže tí, pre ktorých je čas na kolo dôležitejší ako čokoľvek iné, môžu ušetriť niekoľko desatín sekundy.
Model 849 Testarossa bude dostupný vo verzii s pevnou strechou aj ako kabriolet. Za prvú si Ferrari pýta 460-tisíc eur, za druhú 500-tisíc eur. Výroba sa má začať na budúci rok a predobjednávky výrobca prijíma už teraz.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
BMW pre pápeža: Tento unikátny motocykel pomôže deťom v núdzi.
Cupra Tindaya: Nástupca Formentora alebo úplne nový model? Toto je budúcnosť značky!
Škoda odhalila elektrickú Octaviu: Väčšia ako Superb a interiér z budúcnosti!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.