11.09.2025 Redakcia Auto trendy (Foto: youtube.com/@PlanetCarNews).
Dacia už roky redefinuje pojem „dostupná mobilita“ a na trh prináša premyslené a solídne modely. Bigster je odvážnym krokom vpred – vstupom do mimoriadne populárneho segmentu C-SUV a korunou ponuky rumunskej značky. Je to dospelá ponuka, ktorá má prilákať zákazníkov hľadajúcich predovšetkým priestor, všestrannosť a moderné riešenia bez zbytočných ozdôb. V teste preverili verziu, ktorá sa zdá byť zlatou strednou cestou: vrcholný variant Journey s úsporným pohonom 1.8 Hybrid s výkonom 155 koní.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Dacia Bigster vo verzii Journey. Solídna silueta a outdoorový charakter
Dacia Bigster sa na nič nepredstiera. Namiesto športových ambícií alebo luxusných chúťok vsádza na autentickosť: solídnu, sebavedomú siluetu, ktorá komunikuje silu a pripravenosť na dobrodružstvo. Proporcie sú masívne, no vďaka premysleným prelisom a moderným detailom auto nepôsobí ťažkopádne. Verzia Journey navyše zdôrazňuje jeho turistický charakter praktickými doplnkami: modulárnymi strešnými lištami, ochrannými prvkami vo farbe Megalith a unikátnymi vzormi diskov.
Dizajnéri Dacie šikovne zakomponovali do karosérie Bigstera nový dizajnový jazyk značky. Vpredu dominuje široká mriežka chladiča integrovaná s novým logom „Dacia Link“ a po jej bokoch sa nachádzajú charakteristické LED svetlá v tvare písmena „Y“. Bočný profil sa vyznačuje výrazne tvarovanými, geometrickými podbehmi a vysokou líniou okien. Zadnú časť korunuje široký pás s názvom značky a opakovaný svetelný motív v tvare písmena „Y“. Dacia Bigster je postavená na osvedčenej a všestrannej platforme CMF-B. V oficiálnych výsledkoch Euro NCAP získala Dacia Bigster pomerne skromné trojhviezdičkové hodnotenie.
V interiéri Bigstera: Digitálna jednoduchosť a šikovné riešenia
Kabína Dacie Bigster víta vodiča a pasažierov atmosférou, ktorá šikovne spája modernú technológiu s úžitkovou jednoduchosťou. Prvé, čo udrie do očí, je na vodiča orientovaná palubná doska s horizontálnym usporiadaním a opakujúcim sa motívom písmena „Y“ na výduchoch ventilácie. Sedadlá vo verzii Journey sú potiahnuté odolným, ľahko čistiteľným čalúnením s vkusným prešívaním.

Foto: youtube.com/@PlanetCarNews
Centrálnym bodom kokpitu je dotykový displej s uhlopriečkou 10,1 palca. Čo je dôležité, Dacia nepodľahla móde plnej digitalizácie – pod obrazovkou ponechala fyzický panel na ovládanie klimatizácie, čo je obrovským plusom z hľadiska ergonómie a bezpečnosti. Pred očami vodiča sa nachádza digitálny displej prístrojov s uhlopriečkou 10,1 palca.
Kvalita materiálov je v súlade s filozofiou značky. Namiesto mäkčených plastov tu nájdeme tvrdé, ale solídne spracované a odolné plasty so zaujímavými textúrami. Použitý bol tu okrem iného Starkle – inovatívny materiál pochádzajúci z 20 % z recyklácie. Skutočnou hviezdou interiéru je však systém YouClip. Ide o sériu niekoľkých montážnych bodov na kľúčových miestach kabíny, na ktoré je možné pripevniť špeciálne príslušenstvo: držiak na telefón, lampičku, vešiak na tašku či držiak na pohár. Je to jednoduché a geniálne riešenie.
Bigster, ako plnohodnotné SUV segmentu C, ponúka pôsobivú priestrannosť. V druhom rade sedadiel budú mať aj vysokí pasažieri množstvo priestoru na nohy a nad hlavou. A keď už hovoríme o rodine, batožinový priestor je absolútnym esom v rukáve Bigstera. Jeho objem je výrazne nad 540 litrov, čo deklasuje väčšinu súperov. Po sklopení operadiel získame takmer rovnú podlahu a obrovský prepravný priestor (1851 litrov).
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Vedeli ste, že vaše spätné zrkadlo toto dokáže? Skryté funkcie, ktoré vám zmenia život!
Môže radar odfotiť motorku? Áno, ale pokuta vám (asi) nepríde. Toto je dôvod!
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.