10.09.2025, Redakcia Auto trendy (Foto: shutterstock.com/Alexandre Prevot)
Svet zberateľských superšportov má nového kráľa. Legendárne Maserati MC12 Stradale z roku 2005 práve zlomilo všetky rekordy. Na prestížnej aukcii RM Sotheby’s v Monterey ho vydražili za neuveriteľných 4,075 milióna dolárov, čo je v prepočte viac ako 3,75 milióna eur. Ide o najvyššiu sumu, akú kedy niekto zaplatil za tento model na verejnej aukcii. Tento kúsok nie je len autom. Je to homologačný špeciál s dušou Ferrari Enzo a pretekárskou krvou, ktorý sa stal svätým grálom pre zberateľov na celom svete.

Foto: shutterstock.com/Alexandre Prevot
Rekord, ktorý otriasol svetom
Aukčná sieň RM Sotheby’s očakávala veľký záujem, no výsledok prekonal aj tie najodvážnejšie odhady. Tento konkrétny exemplár, jeden z iba 50 vyrobených kusov, mal na tachometri len smiešnych 2 600 kilometrov. Jeho stav bol doslova ako nový. Pôvodne ho predali novému majiteľovi v Japonsku, odkiaľ ho v roku 2016 doviezli do Spojených štátov. Jeho dokonalý stav, nízky nájazd a ikonická bielo-modrá farebná kombinácia ho predurčili na to, aby prepísal históriu. Predchádzajúci aukčný rekord pre MC12 bol približne 3,2 milióna dolárov. Tento predaj ho tak prekonal o takmer milión.
Zrodené pre pretekársku dráhu
Prečo je MC12 také výnimočné? Pretože nevzniklo ako bežný superšport. Maserati ho postavilo s jediným cieľom – aby splnilo homologačné pravidlá pre účasť v šampionáte FIA GT. Automobilka musela vyrobiť minimálny počet cestných verzií, aby mohla nasadiť svoj pretekársky špeciál. A ten bol absolútne dominantný. Pretekárske verzie MC12 GT1 v rokoch 2005 až 2010 totálne ovládli okruhy a získali niekoľko titulov. Každý z 50 cestných kusov tak v sebe nesie DNA skutočného šampióna.
Srdce a duša z Ferrari Enzo
Pod dlhou a dramatickou karosériou sa ukrýva technika z toho najlepšieho, čo v tej dobe existovalo. Maserati MC12 totiž zdieľa svoj základ, vrátane karbónového monokoku a motora, s legendárnym Ferrari Enzo. Srdcom je majestátny atmosférický šesťlitrový motor V12, ktorý produkuje výkon 630 koní. Vďaka nemu dokáže táto biela beštia zrýchliť z nuly na sto kilometrov za hodinu za 3,8 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť viac ako 330 km/h. Je to čistá a nefalšovaná mechanická symfónia bez akýchkoľvek turbodúchadiel.
Dizajn v službách rýchlosti
MC12 je dlhšie, širšie a nižšie ako Enzo. Dôvodom je aerodynamika. Dizajnér Frank Stephenson vytvoril karosériu, ktorá mala jedinú úlohu – generovať maximálny prítlak. Obrovské nasávacie otvory, masívny zadný spojler a dlhá zadná časť nie sú len na okrasu. Všetko slúži funkcii. Ikonická bielo-modrá farebná schéma (Bianco Fuji a Blu) je poctou pretekárskemu tímu America Camoradi, ktorý pretekal s Maserati v 60. rokoch. Interiér je kombináciou modrej kože, karbónu a hliníka, čo len podčiarkuje exkluzivitu tohto stroja.

Foto: youtube.com/@DougDeMuro
Investícia lepšia ako zlato
Tento rekordný predaj jasne ukazuje, že Maserati MC12 nie je len auto, ale prvotriedna investícia. Jeho hodnota neustále stúpa a prekonáva aj tie najoptimistickejšie predpovede. Vlastniť jeden z 50 kusov je vstupenkou do absolútnej elity zberateľov. Je to auto, ktoré spája tri kľúčové atribúty – extrémnu raritu, pretekársku históriu a techniku od Ferrari. Táto kombinácia z neho robí modrú investičnú známku automobilového sveta, ktorej cena bude v budúcnosti pravdepodobne len rásť.
Ak máte chuť, hlasujte v našej ankete.
Redakcia Auto trendy.
Odporúčané články:
Maserati predstavuje dve špeciálne edície superauta MC20
Šok v luxusnom svete: Automobilka stráca miliardy a ruší projekty!
Stellantis zvažuje predaj luxusnej značky kvôli finančným problémom
Ďakujeme, že ste si prečítali náš článok. Odporúčame vám sledovať nás v službe Google News a na Facebooku.